سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
ایالات متحده؛ بدون روتوش
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:10 صبح
گزارش ویژه مشرق؛

ایالات متحده؛ بدون روتوش +   عکس

«دوست من روز خوبی داشته باشی»؛ این جمله را سربازان گردان سوم تفنگداران آمریکایی در افغانستان بعد از ادرار بر روی اجساد قربانیان افغانی گفته‌اند. با گزارش ویژه مشرق همراه باشید تا با چهره بدون روتوش آمریکا روبرو شوید ......

گروه گزارش ویژه مشرق؛ در میان اصطلاحات روزمره جهان شاید کمتر اصطلاحی به مثل حقوق بشر(Human Rights)وجود دارد که در دو حوزه نظر و عمل دارای اختلافات عمیق و گسترده ای باشد. برخی دولت ها نیز پارا فراتر از این گذاشته و حوزه نظر را متناسب با حوزه عمل خود در نظر گرفته و معنا و فحوای این حقوق را به گونه ای دیگر بیان می نمایند. بسیاری از مدعیان حقوق بشر از این حقوق برای نیل به اهداف شوم خود بهره می گیرند، درحالی که خود در بسیاری از موارد ناقض آن هستند.

دولت آمریکا در طول سنوات گذشته شمشیر داموکلس حقوق بشر را بر سر دولت ها و ملت های مخالف خود قرار داده است و هر ازچندگاهی آن را فرود می آورد. در واقع، معیار دوستی و دشمنی ایالات متحده با سایر کشورها به میزان قابل توجهی به استنباط آمریکایی ها از معنا و فحوای حقوق بشر بوده و می باشد. 

اعلامیه جهانی حقوق بشر
یک پیمان بین‌المللی است که در تاریخ 10 دسامبر 1948 میلادی در پاریس و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید. گفته می شود که این اعلامیه نتیجه مستقیم جنگ بین الملل دوم است و حقوق اولیه تمامی ابناء بشر را بیان می نماید. این اعلامیه شامل 30 ماده است که مفاد این مواد حقوق بنیادی و اولیه مدنی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، و اجتماعی‌ هر انسانی را مشخص می نماید. کشورهای دخیل در تهیه پیشنویس این میثاق نه کشور ایالات متحده آمریکا، فرانسه، لبنان، چین، شیلی، اتحاد جماهیر شوروی، بریتانیا، استرالیا و کانادا بودند.
با درنظر گرفتن کشورهای مذکور متوجه می شویم که بسیاری از آنان علی رغم تلاش گسترده برای تهیه پیش نویس و تصویب این اعلامیه، خود ناقض بسیاری از مواد و بندهای آن، چه قبل و چه بعد از تأیید نهایی این میثاق بین المللی هستند.

تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر مقارن با ریاست جمهوری ترومن(Harry S. Truman) در آمریکا بود و ترومن النور روزولت(Eleanor Roosevelt)، همسر فرانکلین روزولت(Franklin D. Roosevelt) را به نخستین هیأت نمایندگی آمریکا در ملل متحد منصوب کرد. با رایزنی هایی که خانم روزولت و دیگر هیئتهای نمایندگی صورت دادند سرانجام در 10 دسامبر 1948 میلادی این اعلامیه به تأیید نهایی رسید.


النور روزولت در کنار همسرش فرانکلین روزولت رئیس جمهور وقت آمریکا



النور روزولت و هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا


نقض حقوق بشر به بهانه حقوق بشر
با توجه به مطالب بالا و درنظر گرفتن نقش اساسی ایالات متحده امریکا در تصویب این اعلامیه، متوجه می شویم که حقوق بشر هیچ گاه برای همدردی، اعانت و یاری انسانها نبوده و درواقع حقوق بشر مسئلهای است که همیشه دستاویزی برای ابرقدرت ها بوده تا به وسیله آن کشورهای مستقل را تحت فشار و یوغ خود قرار دهند و به اهداف سلطه جویانه خود برسند. در این میان، دولت آمریکا هر ساله با انتشار گزارشی، وضعیت حقوق بشر در کشورهای مختلف را بررسی میکند و با استفاده از آن و سایر اهرم ها به دخالت در این کشورها با اهداف سودجویانه می پردازد و در جریان این دخالت ها شاهد نقض گسترده حقوق بشر بوده و هستیم.

ما در این گزارش سعی داریم به گوشه ای از اقدامات ایالات متحده امریکا در نقض حقوق بشر در حوزه های مختلف داخلی و بین المللی این کشور بپردازیم.

مسئله نقض حقوق بشر در داخل آمریکا
در گزارشات حقوق بشر که از سوی ایالات متحده آمریکا سالانه منتشر می شود هرگز به تصویر روشنی از وضعیت اسف بار و نابهنجار حقوق بشر در آمریکا برنمی خوریم و بیشتر با مسائل نقض حقوق بشر(به زعم آمریکایی ها) در کشورهای دیگر روبرو می شویم. آمار بیکاری، فقر، قتل، جرم، تجاوز، جنایت و غیره در این کشور به طور نگران کنندهای رو به ازدیاد است، در حالی که دولتمردان آمریکا به روی این واقعیات چشم خود را بسته اند و در این گزارشات اشارات چندانی به آنها نمی نمایند.

1ـ وضعیت امنیت جانی، مالی و شخصی شهروندان آمریکایی
درایالات متحده آمریکا شهروندان توسط دوربین ها و شنودهای امنیتی به شدت کنترل می شوند. گزارشات حاکی از آن است که به طور متوسط در هر روز 300 تصویر از هر شهروند آمریکایی گرفته می شود.


همه جا تحت نظر هستی!


دستگاه های شنود و تصویر برداری در تمام نقاط شهر و وسایل نقلیه عمومی نصب شده است که این موضوع امنیت شخصی شهروندان را با مخاطره جدی روبرو ساخته است.


در تمامی اتوبوس های حمل و نقل عمومی شهری در آمریکا دستگاه های شنودی نصب شده است
 که کنترل کنندگان را قادر می سازد گفتگوهای مردم را شنود کرده و تجزیه و تحلیل کنند.


اعمال مردم و حرکت اتومبیل ها در اماکن مختلف شهرها و جاده ها، استراق سمع، دریافت ها و پرداخت های مالی شهروندان، فعالیت های اینترنتی مردم، رفت و آمد و ارتباطات، همگی با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ای که در دست طبقه حاکم وجود دارد به شدت کنترل می شود.

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس نیز با انتشار ایمیلی از نصب دوربین های مدار بسته از سوی دولت آمریکا در تمامی نقاط این کشور خبر داد. ویکی لیکس در ایمیل خود می نویسد: تمام شهروندان آمریکا به بهانه کنترل تروریست تحت نظر خواهند بود.


دوربین ها در تمامی زوایا همه چیز را رصد می کنند؛ ویکی لیکس:
تمام شهروندان آمریکا به بهانه کنترل تروریست تحت نظر خواهند بود.


وقوع جرم و جنایت در محیط های آموزشی، بالا بودن میزان نا امنی‏ و گسترش خشونت های اجتماعی و دست‏رسی آسان همه اقشار جامعه حتی نوجوانان به سلاح سرد و گرم و آزادی حمل سلاح(با مجوز) در ایالات متحده از دیگر مشکلاتی است که آینده ای نه چندان روشن  به منظور داشتن زندگی ایمن برای ساکنان آمریکا ترسیم می کند.


کودکان به راحتی به سلاح گرم و سرد دسترسی دارند



پدر به فرزند کوچکش طریقه شلیک با کلت را می آموزد،
در آمریکا افراد می توانند اسلحه خالی خود را وارد هواپیما نمایند.


گزارش ها حاکی از آن است که کشور آمریکا از لحاظ تعداد افرادی که سلاح گرم و سرد حمل می کنند، در رتبه نخست جهان قرار دارد و از هر 10 آمریکایی به طور متوسط 8 نفر صاحب یک اسلحه شخصی است.


تعداد مراکز رسمی و دارای مجوز برای فروش سلاح در آمریکا بیش از 130 هزار باب است؛
 به ازای هر 2200 آمریکایی یک باب



با اندکی جستجو در آمریکا به هر سلاحی می توان دست یافت؛
از هر 10 آمریکایی به طور متوسط 8 نفر صاحب یک اسلحه شخصی است


همچنین مردم آمریکا در هرسال هفت تا ده میلیارد گلوله خریداری می کنند و این رقم سال به سال در حال افزایش است.


مردم آمریکا در هرسال هفت تا ده میلیارد گلوله خریداری می کنند


بنابر گزارش رسمی پلیس فدرال آمریکا(FBI) از سال 2006 تا 2010 میلادی در حدود 50 هزار نفر در آمریکا دراثر حملات با سلاح گرم به قتل رسیدند. فقط در سال 2012 میلادی درحدود 12هزار نفر در آمریکا با سلاح گرم به قتل رسیدند.


فضاهای آموزشی دبیرستان و دانشگاه‌ها صحنه وقوع جرایم خشنی مانند تیراندازی شده‌اند و هر روز وضعیت بدتر می‌شود



فردی مسلح در مدرسه ابتدایی سندی هوک دانش آموزان را به رگبار بست.


2ـ وضعیت حقوق مدنی و سیاسی در آمریکا
علاوه برآنکه در ایالات متحده آمریکا به دلایل مختلف بر امنیت شهروندی و آسایش آمریکایی ها خدشه وارد شده است، دولت آمریکا محدودیت های جدی ای را بر حقوق مدنی و سیاسی ساکنان خود وضع نموده که غالب این محدودیت ها یا به طور رسمی مورد موافقت مسئولین آمریکایی قرار گرفته است یا در مقابل اعمال آنها سکوت این مقامات را شاهد هستیم.


شدت عمل در دستور کار نیروهای امنیتی آمریکا


1-2- اعمال زور و برخوردهای خشن نیروهای امنیتی با مردم به ویژه سیاهپوستان(رنگین پوستان)
رفتار نیروهای امنیتی آمریکا و پلیس این کشور را باید در صدر مسائلی دانست که حقوق مدنی شهروندان امریکایی را تضییع می نماید. برطبق گزارشات رسمی پلیس آمریکا، سالیانه درحدود یک میلیون نفر از مردم آمریکا بدون جهت مورد ایست و بازرسی قرار می گیرند و عده ای از آنان به اداره های پلیس منتقل می شوند و مدتی بدون تفهیم اتهام در بازداشتگاه می مانند و سپس با یک عذرخواهی ساده آزاد می شوند.


بدون شرح


در بسیاری از موارد و به ویژه در مقابل سیاهان شاهد ضرب و شتم و رفتار خشن نیروهای پلیس هستیم و تصاویر متعددی از این رفتارها تابه حال منتشر شده است.


خشونت وصف ناپذیر پلیس




در بسیاری از موارد و به ویژه در مقابل سیاهان شاهد ضرب و شتم و رفتار خشن نیروهای پلیس هستیم


رویداد واکو
واقعه واکو و برخورد با فرقه دیویدیه(داوودیه) یکی از مشهورترین و بحث برانگیزترین وقایع تاریخ ایالات متحده است که عده ای معتقدند لکه ننگی در تاریخ حقوق بشر ایالات متحده آمریکا محسوب می گردد. در جریان این برخورد کمپی که اعضای این شاخه در آن پناه گرفته بودند آتش گرفت که در طول این آتش سوزی مأموران امنیتی آمریکا تنها شاهد سوختن افراد داخل خانه بودند و هیچ اقدامی در نجات این افراد ننمودند.

76 نفر در جریان این آتش سوزی کشته شدند. در بین کشته شدگان 20 نفر کودک و دو خانم باردار نیز حضور داشتند. دیوید کورش رهبر شاخه نیز به همراه همسرش در این اتش سوزی کشته شدند.


محوطه و پناهگاه شاخه دیویدیه در حال سوختن



 دیوید کورش به همراه همسر و دو فرزندش


در این عملیات و برای محاصره کمپ مونت کارمل از تانک و تسلیحات نظامی استفاده شد. برمبنای قانون اساسی آمریکا، استفاده از تسلیحات نظامی علیه شهروندان امریکایی خلاف قانون به شمار می آید.



تانک های استفاده شده توسط FBI در جریان حمله به کمپ


برخورد با فاتحان وال استریت
خواسته غالب فاتحان وال‌استریت رفع و برطرف نمودن نابرابری‌های اقتصادی، مبارزه با فرهنگ کاپیتالیسم(اقتصاد سرمایه داری) بود. اما شاهد بودیم که در کشور به اصطلاح مهد دموکراسی چگونه پلیس آمریکا با این معترضان برخورد خشونت آمیز نمود.


چند ماهی معترضان سیاست های اقتصادی دولت وال استریت را به صورت نمادین تصرف نمودند.



 استفاده گسترده پلیس آمریکا از گاز فلفل
منبع:مشرق نیوز


کلمات کلیدی : امریکا
مصادره پیروزی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 6:40 عصر
انتخابات در رسانه های ضدانقلاب؛

از مصادره پیروزی حسن روحانی به نفع فتنه تا توهین به مردم ایران + تصاویر

رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان در روزهای پس از انتخابات سعی کردند، به دلخواه خود حوادث انتخابات و پیروزی حجت‌الاسلام حسن روحانی را تفسیر کنند؛ از تفسیر انتخابات به رفرنداوم هسته‌ای و مصادره پیروزی انتخابات توسط جنبش سبز گرفته تا توهین‌ به مردم ایران.
مشرق در ادامه رصد اخبار رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان درباره انتخابات، این بار هم به با بررسی این رسانه‌ها به تحلیل برخی رفتارهای ضد انقلاب درباره انتخابات و نتیجه حاصل از آن می‌پردازد    :

 

    • مصادره پیروزی حسن روحانی به نفع جنبش سبز 

یکی از اقدامات تأمل برانگیز و قابل پیش بینی رسانه‌های ضد انقلاب، مخصوصا وابستگان به جنبش سبز، تلاش آنان برای مصادره پیروزی حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ، به نفع این جنبش بود؛ این جنبش و رسانه‌های وابسته به آن که در انتخابات 88 نظام را به تقلب در انتخابات محکوم کرده بود، و بعد نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی را تحریم کرده بود و همچنان قائل به تقلب نظام در انتخابات‌ در کشور بودند، این بار نیز همین رویه را پیش گرفته و از حضور در انتخابات و دعوت مردم به حضور سرباز زدند    . 

البته این جنبش حق هم داشت؛ چگونه می‌شد هم قائل به تقلب در انتخابات باشی و هم رأى خود را در نتیجه انتخابات مؤثر بدانی؛ از این رو تمام تلاش این رسانه‌ها این بود که به هر نحوی شده مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق کنند تا شاید به این طریق بتوانند اثبات کنند که مردم دروغ تقلب را باور کرده و به همین دلیل در انتخابات شرکت نکرده‌اند؛ به برخی از اخبار این رسانه‌ها در روزهای نزدیک به انتخابات توجه کنید    :



تاکید صریح سه تن از اصلی ترین گردانندگان فتنه 88 بر عدم شرکت در انتخابات در 20 خرداد؛ این تاکید یک راهنمایی به اعضای جنبش نیز هست و آن اینکه شما نیز رأی ندهید


 

     

تاکید صریح سازمان مجاهدین و سایت کلمه مبنی بر اینکه رأی مردم خوانده نمی‌شود: توصیه صریح به طرفداران مبنی بر عدم شرکت در انتخابات


     

تاکید صریح موسوی خوئینی‌ها بر عدم شرکت در انتخابات


  

این موارد تنها گوشه بسیار کوچکی از تلاش‌ها و توصیه‌های رسانه‌های جنبش سبز، گردانندگان اصلی آن و احزاب و سازمان‌های حامی آن بود برای عدم شرکت در انتخابات و تاکید بر این امر؛ آنان باید هم چنین مواضعی می‌گرفتند؛ آخر ادعای تقلب در انتخابات و شرکت در انتخابات – که به معنی اعتماد به برگزار کنندگان انتخابات است – تناقضی جدی برای این افراد بود؛ از این رو تصمیم نهایی آنان عدم شرکت در انتخابات بود    . 

اما حال که حسن روحانی ، که خود را حامی گفتمان اعتدال – نه اصلاح طلبی - معرفی کرده، پیروز انتخابات شده است، این رسانه‌ها سعی کردند پیروزی حسن روحانی را پیروزی جنبش سبز توصیف کنند    ! 

البته معلوم نیست چگونه این افراد می‌خواهند ادعا کنند در انتخابات شرکت کرده و به حسن روحانی رأی داده و نظام هم از آرای آنها صیانت کرده است؟ مگر نبود که این افراد اصلا اعتقادی به امانت‌داری نظام نداشتند؟ اگر در ادعای خود صادق بودند و به نظام و امانت داری آن اعتقاد نداشتند، چرا در انتخابات شرکت کردند؟ اگر چنین ادعایی را خود نیز قبول ندارند پس برای چه مخاطبان خود را مدام با دروغ نویسی منحرف می‌کنند و بر حرف و ادعای دروغ خود اصرار می‌ورزند؟


تلاش ابتر رسانه‌های ضد انقلاب در مصادره پیروزی حسن روحانی به نفع خود

 

این افراد باید بپذیرند که پیروزی حجت‌الاسلام حسن روحانی چندان ارتباط مؤثری با جنبش سبز نداشته و ندارد؛ چه آنکه خود آقای روحانی نیز در بهمن ماه سال 89 به شدت علیه این جنبش موضع گرفته و در سخنانی علیه حوادث 25 بهمن که برای طرفداران این جنبش یک روز مهم محسوب می‌شود، گفت    : 

    "حرکت 25بهمن گروهی فریب خورده کاملاً محکوم است و قوه قضاییه باید براساس وظایف ذاتی خود نسبت به این حرکت ضدانقلابی اقدام کند... در واقع این حرکت ضداسلامی و ضد ملی، از یک سو می خواست فریاد قاطعانه ملت ایران در روز 22 بهمن را تحت الشعاع قرار داد و از سوی دیگر وسیله ای برای انحراف افکار مردم منطقه از دشمنان اصلی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و شکست اخیر آنان گردد... در حالی که مردم در روز 22 بهمن به شکلی کاملاً با شکوه حمایت خود را از حرکت های آزادی خواهانه در منطقه اعلام کرده بودند، اقدامات نابخردانه و فتنه گرانه صورت گرفته در روز 25 بهمن تنها به نفع استکبار و ضد انقلاب بود .".

نسبتی میان حسن روحانی و جنبش سبز وجود ندارد؛ از طرفی هم که طرفداران این جنبش اگر واقعا به ادعای خود در سال 88 اعتقاد داشته باشند پس نمی توانند در انتخابات شرکت کرده باشند، که در فضای رسانه‌ای هم این را به صراحت نوشتند. پس این افراد چرا اینگونه تلاش دارند که پیروزی آقای روحانی را به نفع خود مصادره کنند؟ جالب اینجاست که این رسانه‌ها در پوشش خبری خود تلاش کرده اند تا یکی از دلایل پیروزی و جشن پس از انتخابات را رفتن احمدی نژاد عنوان کرده و آن را نیز به جنبش سبز پیوند دهند؛ در حالی که مسلم بود که احمدی نژاد دیگر رئیس جمهور ایران نخواهد بود؛ خواه حسن روحانی پیروز می‌شد یا هر کس دیگری!




طرفداران جنبش سبز خود به خوبی می‌دانند که در سال 88 هم رأی آنان خوانده شد؛ مشکل اینجاست که آنها گمان می‌کنند یا باید همیشه خودشان پیروز انتخابات باشند، یا در انتخابات تقلب شده است؛ حال آنکه نظام از آرای همه نامزدها صیانت می‌کند؛ خواه حسن روحانی باشد؛ خواه محمود احمدی نژاد، و خواه موسوی


البته بار دیگر بر این تناقض تاکید می‌کنیم که جنبش سبز اگر بر ادعاهای خود در انتخابات 88 باور و اعتقاد دارد؛ پس بدون شک نمی‌تواند خود را پیروز انتخابات 92 بداند و آن را به نفع خود مصادره کند؛ حتی اگر برخی طرفداران این جنبش – که قاعدتا نباید در انتخابات رأی داده باشند – هم به خیابان آمده و در حمایت از این جنبش شعار بدهند. نمی‌توان هم قائل به تقلب در انتخابات 88 بود و هم در انتخابات 92 شرکت و پیروز هم شد. آن هم در شرایطی که مجری، برگزار کننده و ناظر انتخابات همان نهادها و افراد سال 88 می‌باشند!

یکی دیگر از این ادعاها، نامه تاجزاده به عارف بود که نوشته بود انصراف شما از رقابت، مهندسی انتخابات را به هم زد؛ اول اینکه تاجزاده هم در انتخابات شرکت کرد؛ با اینکه از مدعیان اصلی اتهام تقلب علیه نظام در سال 88 همو بود؛ اینکه حال چرا به نظام اعتماد کرده و در انتخابات شرکت کرده جای سوال است؟ آیا اگر حسن روحانی پیروز نمی‌شد بازهم تقلب شده بود؟ آیا اگر نظام دنبال صیانت از آرای مردم نبود و اهل تقلب در انتخابات بود، برایش کاری داشت بازهم تقلب کند؟



ادعای ساده لوحانه تاجزاده درباره مهندسی انتخابات؛ آیا برای نظام کاری داشت که – بر فرض ادعا و اتهام شما – در این انتخابات هم تقلب کند؟ استدلال‌های ساده لوحانه ای که فقط برای توجیه رفتار خود به کار برده می‌شود امروزه زیاد در بین رسانه‌های ضد انقلاب و امثال تاجزاده دیده می‌شود


کافی است تاجزاده و طرفداران جنبش سبز به نتیجه انتخابات رجوع کنند تا میزان دقت نظام در امانت داری و صیانت از آرای مردم را ببینند؛ حسن روحانی با 7/50 درصد آرا پیروز شد؛ یعنی تنها با 7/0 رای بیش از نصف؛ آیا به عقیده آنان که نظام در انتخابات 88 بیش از 11 میلیون تقلب کرده است، کاری داشت آرای روحانی را به مقدار 0/7 درصد کم کند تا انتخابات به دور بعد رفته و در دور بعد هم او را بازنده اعلام کند؟ این جا اوج امانت‌داری نظام نسبت به رأی مردم که مورد تأکید همیشگی رهبر انقلاب است مشخص می‌شود. هر چند تاجزاده و دیگر حامیان این جنبش خود را به تجاهل بزنند.


• ماهیگیری به سبک دویچه وله

یکی دیگر از تفاسیری که انتظار می‌رفت از نتیجه انتخابات بشود، نسبت دادن انتخابات و نتیجه آن به موضوع انرژی هسته‌ای است؛ از همان ابتدا و نوع تحلیل و خبررسانی رسانه‌های ضد انقلاب این احتمال به صورت جدی وجود داشت که آنان این انتخابات را به نوعی رفراندوم هسته‌ای تعبیر کنند.

از آنجا که حسن روحانی و سعید جلیلی دو نامزد مطرح در این انتخابات، هر دو سابقه مسئولیت پرونده هسته ای ایران را با دو رویکرد متفاوت داشته و در مناظرات نیز بر سر مواضع خود به بحث نشسته بودند، این احتمال وجود داشت که در صورت شکست سعید جلیلی این رسانه‌ها ماهی خود را از این انتخابات بگیرند و آن را به عدم پذیرش مردم ایران از روش سعید جلیلی در مذاکرات تفسیر کنند.



تفسیر جهت دار و مغرضانه دویچه وله از نتیجه انتخابات؛ او با زیرکی تلاش کرده تا شکست جلیلی را شکست سیاست‌های حکومت در امر انرژی هسته‌ای نشان دهد؛ حال آنکه برای انتخاب بهترین نامزد برای ریاست جمهوری، این امر تنها یک معیار است، نه همه آن


این رسانه‌ها بدون توجه به اینکه از معیارهای انتخاب رئیس جمهور، تنها یک معیار آن سیاست خارجی و موضوع هسته‌ای است و اینکه این امر هم جزء سیاست‌های کلان نظام است و در بالاترین سطوح تصمیم گیری می‌شود، انتخابات روز جمعه را به رفراندوم هسته‌ای تفسیر کرده و نتیجه گرفتند که رویکرد نظام در مقاومت در پرونده هسته‌ای، غلط و با عدم پذیرش ملت رو به رو شده است. حال آنکه این تفسیر بسیار غلط از انتخابات است؛ بسیار افرادی هستند که رویکرد جلیلی نسبت به روحانی را بیشتر پسندیده ولی او را برای ریاست جمهوری مناسب نمی‌دانستند؛ گویا این رسانه‌ها از اولی‌ترین اصول دموکراسی و انتخاب هوشمندانه نیز آگاهی ندارند.

کاش این رسانه‌ها بفهمند که حسن روحانی در ایام مسئولیت پرونده هسته‌ای، خودسر عمل نکرده و تابع سیاست‌های حکومت بود و اینگونه نیست که با تغییر یک نفر، مسیر به کلی عوض شود!


• عقده گشایی و توهین گستاخانه به ملت

رسانه‌های ضد انقلاب که نتوانستند حقد و کینه خود را از حضور حماسی مردم در انتخابات پنهان کنند، در برخی مطالب خود به آشکارا به ملت ایران و طرفداران نامزد پیروز در انتخابات توهین‌های بی ادبانه‌ای کردند.

هرچند زبان از نوشتن این توهین‌ها قاصر است و ذکر آن ها را بی ادبی به ساحت ملتی می‌داند که به تبعیت از رهبرش حماسه‌ای سیاسی را رقم زده است، اما تنها برای آگاهی مخاطبان گرامی یک تصویر از تیتر این خبر را در ادامه آورده ایم:




توهین گستاخانه رادیو زمانه به ملت حماسه ساز؛ البته که حضور بیش از 72 درصدی در انتخابات باید هم اینگونه داغ بر دل ضد انقلاب بنشاند


البته ملت ایران هیچ‌گاه به حرفهای پوچ این رسانه‌ها توجهی نداشته و ندارند؛ و همین تبعیت از رهبری و بی‌توجهی به رسانه‌های ضد انقلاب باید هم آنان را به عقده گشایی علیه ملت بکشاند؛ حال آنکه " کی شود دریا به پوز سگ نجس"

امید است حال که ملت ایران حماسه سیاسی مد نظر رهبری را رقم زدند، رئیس جمهور منتخب – حجت الاسلام حسن روحانی – نیز این امر را قدر دانسته و در پاسداری از آرمان‌های انقلاب و خلق حماسه سیاسی گامی بلند بردارد.

منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : انتخابات
خوشحالی امروز و عصبانیت دیروز
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 8:26 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

سال 1388 بعد از انتخابات ، امریکا و همدستانش مردم ایران را  به اغتشاش و آشوب دعوت می کردند و از هر گونه کمکی نیز دریغ نکردند.

امروز امریکای جنایتکار در پی پیروزی حسن روحانی در انتخابات:  «به رای مردم ایران احترام می‌گذاریم و بابت مشارکت سیاسی آنها در انتخابات تبریک می‌گوییم.»

چرا و به چه علت دشمن درجه یک ایران اسلامی پیام تبریک برای مردم ما فرستاده؟!

حتماً گمان کرده رئیس جمهور جدید و دولت جدید راه را بروی آنها باز خواهد کرد و دست از معیارهای انقلاب برخواهد داشت و همچون دوران خاتمی به بسیاری از اعتقادات و مقدسات انقلاب و مردم بی احترامی خواهد شد. آقای روحانی باید بسیار هوشیار و دوراندیش باشد تا خوشحالی دشمنان اسلام و قرآن به بار ننشیند و خون شهدا پایمال نشود.  باید به جهانیان ثابت شود که هر ایرانی تیری ست بر قلب دشمنان خدا.  خداوند فرموده که دشمنان را دوست خود نگیرید ؛ پس تا زمانی که دشمنان دست از دشمنی با ما برندارند نباید فکر کرد با تسلیم و سازش می شود از شر دشمنان در امان بود که اگر اینگونه بود حتماً خداوند حکیم در کتاب آسمانی ما و بوسیله رسول گرامی اسلامی این امر را یادآوری می کرد.

رئیس جمهور منتخب باید به خوشحالی امروز و عصبانیت دیروز دشمنان و منافقان بسیار بیاندیشد.



انگشت در چشم دشمنان
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:11 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین کثیرا علی کل حال.


شکر خداوند کریم را که بار دیگر در این کشور اسلامی به فضل  الهی و  با اراده مردم بزرگ ایران اسلامی و رهبری رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای ، چشم دشمنان خیره مانده و آرزوی جدائی مردم از نظام اسلامی را به گور بردند.

هرچه دشمنان این مرز و بوم تلاش کردند تا حضور مردم در این حماسه سیاسی کمرنگ شود، فایده نکرد و انگشتهای جوهرنشان مردم عزیز ایران در چشمهای پر طمع شان نشست و  شکست شان را در چشم های نابینایشان دیدند.

مردم ایران زمین با لبیک به فراخوان رهبر فرزانه شان حماسه ای نو بپا کردند تا همچنان دست نیافتنی بمانند و دوستان و دشمنان از این حماسه درسی دیگر بگیرند.

رئیس جمهور ایران اسلامی هر که باشد و از هر خط و حزبی آمده باشد از ریل انقلاب نخواهد توانست خارج شود و فقط باید راهکاری ارائه دهد تا قطار پرشتاب انقلاب با سرعتی بیشتر و توان مضاعف به پیش رود و مسافران و بار سنگین انقلاب و خون شهدا را به سلامت به مقصد رساند.

خوشبختانه این انقلاب با آبیاری خون شهدا و دست قدرت الهی هر کسی را که برخلاف این مسیر انقلابی قدم بردارد همچون جسم خارجی از خود دفع کرده و جای آن سرنشینی از جنس خود جذب می کند.  حال این مسئولین هستند که باید از تاریخچه این انقلاب جوان درس گرفته و خطای عده ای غافل و جاهل را مرتکب نشوند که خداوند با هیچ کس عقد اخوت نبسته تا در همه شرایط نگهدارش باشد. تنها کسانی از دست حمایت خدا برخوردار می شوند که راه شان راه خدا و عملشان عمل  شهدا و امام و رهبر انقلاب باشد و همواره برخلاف خواسته دشمنان اسلام و ولایت قدم بردارند.

گرچه بعلت تعداد زیاد کاندیداها در این انتخابات رأی مردم پراکنده شد اما همه مردم در حفظ عزت و خاک ایران و پشتیبانی از ولایت ، لحظه ای تعلل و درنگ نخواهند کرد و همیشه   آماده اند.

امیدواریم دولت جدید بتواند در حد و اندازه این انقلاب و مردم بزرگ ایران قدم بردارد و به شعارهای خود جامه عمل بپوشاند.



کلمات کلیدی : انتخابات
بازتاب انتخابات
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:41 صبح
بازتاب انتخابات در رسانه‌های جهان؛

میزان مشارک قابل مقایسه با پیش‌بینی‌ها نیست/ مردم بسیار هیجان زده و خوش‌بین هستند/ ایرانی‌ها مردمی غیر قابل پیش‌بینی هستند +تصاویر

به گزارش گروه بین الملل مشرق، رسانه های خارجی همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهرها و روستاها بخش قابل ملاحظه ای از اخبار و برنامه های خود را به بازتاب این رویداد اختصاص دادند.


گاردین

روزنامه انگلیسی «گاردین» در صفحه ویژه‌ای که به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران باز کرده به انعکاس مسائل پیرامون انتخابات پرداخته و نوشته: طبق گزارشی که بی‌بی‌سی منتشر کرده، به خاطر حضور بالای مردم انتظار می‌رود ساعت رای‌گیری تمدید شود.

مردم بسیار پرشور و خوشبین هستند. آنها درباره سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای بعد از رای‌گیری با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.





فرانس24

شبکه تلویزیونی "فرانس 24" خبر اول امروز خود را به انتخابات امروز ریاست جمهوری ایران اختصاص داده است. این شبکه با اشاره به آغاز انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز ابتدا سخنان رهبر انقلاب در مورد عدم طرفداری از هیچ یک از نامزدهای انتخابات را پخش می کند و در ادامه به معرفی نامزدهای انتخابات پرداخته است.



خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه نیز که از صبح امروز جمعه اخبار انتخابات را پوشش لحظه به لحظه می دهد، نوشت: ایرانی ها به خاطر حس مسئولیت، وظیفه و به امید فردایی بهتر پای صندوق های رای حاضر شدند.


خبرگزاری آلمان

خبرگزاری آلمان در مطالب متعددی گزارش دادند: زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران که قرار است ساعت 14:30 به وقت گرینویچ(18 به وقت تهران) پایان یابد، به خاطر مشارکت بالای مردم احتمالا تمدید می شود.


وینر سایتونگ

سایت خبری اتریشی "وینر سایتونگ" (wienerzeitung) با اشاره به شرکت هر شش نامزد در نخستین ساعات رأی‌گیری نوشت: «شرکت مردم در انتخابات، بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌هاست. صف‌های طولانی در مقابل شعب اخذ رأی، نشانه اهمیت انتخابات برای مردم در شهرهای مختلف است.»


نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره انتخابات ایران نوشت: در حالی که انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه آغاز شد، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران به انتقاد شدید از آمریکا پرداخت و درخصوص تردید آمریکا درباره نتیجه انتخابات ایران به خبرنگاران گفت: به دَرَک که قبول ندارید.



اگر ملت ایران می‌خواست آنطور که شما می‌خواهید عمل کند که کلاهش پس معرکه بود. ملت به مصلحت خود عمل خواهد کرد و ان‌شاءالله خداوند به امروز ملت برکت دهد تا آنچه مطابق شأن ملت ایران است پیش بیاید.

خبرنگار روزنامه آمریکایی "نیویورک ‌تایمز" در تهران: یکی از شرکت‌کنندگان در انتخابات می‌گوید که نخستین فردی بود که با رای خود انگشت به چشم دشمنان ایران فرو کرد/ بسیاری از رای‌دهندگان می‌گویند که رای آنان از هر بمبی مفیدتر و موثرتر است


اسکای نیوز

شبکه خبری اسکای نیوز در تحلیلی درباره انتخابات ایران نوشت: رهبر عالی ایران بعد از انداختن رای خود به صندوق، مقامات آمریکایی را به باد انتقاد گرفت و گفت: اگر آمریکا سیستم انتخاباتی ما را قبول ندارد، اصلا اهمیت ندارد.



اسکای نیوز با اشاره به اینکه انتخابات ایران جانشین محمود احمدی نژاد را بعد از سال مشخص میکند نوشت: هنوز مشخص نیست چه کسی برنده انتخابات است اما طی روزهای اخیر چرخش غیرمنتظره ای به سمت کاندیدای میانه روها و اصلاح طلبان ایجاد شده است اما مشخص نیست که کاندیداها بتوانند آرای لازم برای پیروزی یک مرحله ای را کسب کنند.



رویترز

رویترز به نقل از یکی از شاهدان عینی خود در تهران در صفحه ویژه انتخابات ایران اذعان کرده است که تعداد کثیری از مردم پایتخت ایران در برابر صندوق‌های اخذ رای اجتماع کرده‌اند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر، شرکت کنند.

این خبرگزاری نوشت: با توجه به صف‌های طولانی در مقابل صندوق‌های اخذ رای در مناطق مختلف ایران، به نظر می‌رسد میزان مشارکت در انتخابات برای تعیین رئیس‌جمهور جدید این کشور بالا باشد.





CNN

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گزارش داد، آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اولین رای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اول صبح امروز(جمعه) به صندوق رای‌گیری انداخت.



این شبکه خبری در ادامه آورده است، رای ایشان نشان دهنده آغاز رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران است.


BBC

شبکه خبری بی بی سی با اشاره به واجد شرایط بودن میلیون ها ایرانی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نوشت: واجدین شرایط از بین 6 نامزد جانشین محمود احمدی نژاد را انتخاب می کنند.

این رسانه انگلیسی در بخش دیگری از این مطلب به بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات و رقم زدن "حماسه سیاسی" و همچنین انتقاد از دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران پرداخت.





تاگس شاو

"مارتین وایس" (Martin Weiss) خبرنگار شبکه "آ.ر.د" (ARD) از تهران در مصاحبه با سایت "تاگس شاو" (Tagesschau)  گفت: «تب انتخاباتی در اینجا بسیار بالاست و همه خوشحال هستند. برای آن‌ها مسئله اصلی در انتخاب رئیس‌جمهور، توانایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور است و نه حقوق هسته‌ای آن‌ها یا رابطه با اسرائیل.»



فاکس نیوز

فاکس نیوز نیز به انتقاد آیت الله خامنه ای از مقامات آمریکایی به خاطر اظهارات مداخله جویانه در امور داخلی کشورمان پرداخت . این رسانه آمریکایی در بخش دیگری از این مطلب درباره پیروز نهایی انتخابات ابراز نظر نکرد، اما در عین حال نوشت اگر نامزدی موفق به کسب اکثریت آرا نشود، دور دوم انتخابات در روز 21 ژوئن برگزار می شود.


 
المیادین

شبکه خبری المیادین که توجه ویژه‌ای به انتخابات ایران داشته است سعی کرده در این مدت پوشش بسیار گسترده‌ای از انتخابات ایران داشته باشد.



المیادین همچون دیگر شبکه های خبری با اعلام آغاز یازدهمین دور ریاست جمهوری در ایران گزارش داد که در این دور از انتخابات یک اصلاح طلب و 5 نامزد اصولگرا با هم به رقابت می‌پردازند.

این شبکه در عین حال اعلام کرد که این دور از انتخابات پیچیده است و پیش بینی اینکه کدام یک از نامزدها به پیروزی برسند، دشوار است.


هافینگتون پست

روزنامه هافینگتون پست نیز در مطلبی به حضور مردم پای صندوق های رای و تعیین جانشین احمدی نژاد پرداخت.



آسوشیتد پرس

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد پرس در گزارشی به واکنش قاطع و صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی به مواضع و اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت.


ایندیپندنت

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با پرداختن به اظهارات مقام معظم رهبری و واکنش معظم له به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در خصوص انتخابات نوشت ایرانی ها پس از هشت سال از دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد پای صندوقهای رای رفتند.


المنار

شبکه خبری المنار با پوشش اخبار انتخاباتی ایران گزارش داد که یازدهیمن دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران آغاز شده است.

المنار تاکید کرد که آیت الله خامنه ای پس از انداختن رای خود به صندوق های رای گفتند که رای مردم امانت است و انتخاب نیز حق آنها است.

المنار اعلام کرد که 5هزار و 882 مرکز رای و 11 هزار و 956 صندوق رای برای شرکت مردم در انتخابات تهران اختصاص داده شده است.


واشنگتن پست

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز بیانات رهبر معظم انقلاب را که سیاست غرب در قبال ایران را به باد انتقاد گرفته بودند، تیتر کرد.



شبکه اخبار مصر

شبکه اخبار مصر اعلام کرد: با گذشت چند ساعت از شروع رای گیری در ایران استقبال در تهران بیش از حد انتظار بوده است و صف های طولانی در برابر مراکز اخذ رای به ویژه در نواحی جنوبی و شرقی پایتخت دیده می شود.

این شبکه مصری با ابراز شگفتی از حضور پرشور مردم ایران در انتخابات نوشت: ناظران(خارجی) احتمال حضور کم رای دهندگان در انتخابات را می دادند.


الفرات نیوز

شبکه الفرات نیوز عراق در گزارشی درباره انتخابات در ایران آورده است: رای دهندگان ایرانی همچنان برای انداختن آرای خود به پای صندوق‌های اخذ رای می روند و از ساعات اولیه صبح در تهران و شهرهای دیگر مردم استقبال گسترده ای از انتخابات داشته اند.


الحره

شبکه الحره عراق هم در گزارشی با اشاره به ادامه حضور مردم در پای صندوقهای رای گیری به نظرسنجی یک موسسه خارجی در خصوص اینکه کدام نامزد شانس بیشتری برای پیروزی دارد، اشاره کرده است.


العربیه

شبکه العربیه در گزارشی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد برخی از رای دهندگان در تماس با العربیه اعلام کردند که مراکز رای گیری شاهد حضور پرشور است و انتظار می رود که انتخابات به دور دوم کشیده شود.




الاخبار
روزنامه الاخبار در گزارشی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری این دوره در ایران، از کشیده شدن انتخابات به دور دوم سخن گفته و نوشته است نباید از ماهیت غافلگیرکننده ملت ایران که به آن مشهور است، غفلت کرد.

این روزنامه نوشته است شاید انتخابات این دوره، آرام ترین انتخابات با کمترین جنجال باشد، این انتخابات هیچ تغییری در سیاستها و اصول ایران ایجاد نخواهد کرد.

الاخبار یکی از مهمترین ویژگیهای این دوره از انتخابات را ناتوانی غرب برای تاثیرگذاری بر آن و تکرار سناریوی حوادث پس از انتخابات 88 که غربی ها به شدت به تکرار آن علاقه مند هستند، دانست.


شینهوا


رسانه های چینی از جمله شینهوا نیز با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در دقایق اولیه آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران به فرمایشات ایشان درباره لزوم حضور باشکوه مردم پای صندوق های رای و  اینکه سرنوشت کشور وابسته به حضور و انتخاب آنهاست.


الجزیره

شبکه خبری الجزیره انگلیسی نیز با اشاره به حضور مردم پای صندوق های رای برای انتخاب رئیس جمهوری آتی ایران گزارش داد که صفوف رای گیری آنقدر طولانی است که حتی از حوزه های اخذ رای نیز فراتر رفته است.



با وجود گذشت 9 ساعت از آغاز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، جمعیت انبوهی از مردم همچنان به سمت صندوق‌های رأی روی می‌آورند/ میزان مشارکت قابل مقایسه با پیش‌بینی‌ها نیست


آسوشیتدپرس

 به نظر می‌رسد رای‌دهندگان ایرانی به درخواست‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری توجه کرده و در حال مشارکت در این رقابت‌ها هستند/ هیچ پیشتاز مشخصی در بین شش نامزد کنونی برای جانشینی احمدی نژاد وجود ندارد


هاآرتص

روزنامه صهیونیستی هاآرتص همانند سایر رسانه‌های خبری جهان به بازتاب خبر آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در ساعات اولیه رای‌گیری را منعکس کرد.

این روزنامه به واکنش رهبری به ادعای اخیر عضو شورای امنیت ملی آمریکا درباره شفافیت انتخابات ایران اشاره کرد و گزارش داد رهبری ایران به این اظهارات توجهی نکرد و درباره آنها گفت: «به درک.»

هاآرتص در ادامه این بخش از سخنان رهبری را بازتاب داد که «آنچه مهم است مشارکت همه‌جانبه مردم در انتخابات است. ملت عزیز ما باید با شور و هیجان به پای صندوق‌های رای آمده و بدانند سرنوشت کشور در دست آنها است.»

این روزنامه صهیونیستی همچنین گزارش داد که رهبری ایران در اظهارات خود درباره اینکه به کدام نامزد نظر مساعد دارد، سخنی نگفت.

رسانه های عرب زبان از جمله خبرگزاری سوریه، النمار، العربیه و المیادین با پخش تصاویری زنده از انتخابات ریاست جمهوری در ایران توجه ویژه ای به حضور اول وقت رهبر معظم انقلاب در پای صندوق رای کردند.

مشرق نیوز



کلمات کلیدی : انتخاباتماهواره
مردم این دو را اصلاح طلب نمی دانند
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:58 صبح
نظر اپوزیسیون درباره انتخابات یازدهم؛

عارف و روحانی شانسی برای پیروزی ندارند/ مردم این دو را اصلاح طلب واقعی نمی‌دانند

با نزدیک شدن به انتخابات، گروه‌های ضد انقلاب و فعالان خارج از کشور به بیان تحلیل‌ها و نظرات خود در رابطه با انتخابات و برنامه اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو پرداختند.

به گزارش مشرق؛ محمد رهبر در روزآنلاین اقدام اصلاح طلبان و هاشمی در عدم اعتراض و رضایت دادن به رد صلاحیت شدن هاشمی را اشتباهی استراتژیک خواند و عارف و روحانی را جایگزین مناسبی برای هاشمی ندانست.

وی شرایط پیش روی اصلاحات را سر تا پا اجبار و ضرورت و اضطرار دانست که نه می‌توان از عارف و روحانی به عنوان نماینده اصیل اصلاحات در انتخابات حمایت کرد و نه می‌توان انتخابات را رها کرده و همه چیز را به تقدیر سپرده و کاری نکرد.

وی در ادامه اصلاحات را دچار سردرگمی دانست و نوشت بهتر است در این شرایط اصولی برای اصلاحات تدوین شود و برنامه‌ای نوشته شود و باید برای راههای برون رفت از شرایط حاضر منشوری تهیه کرد و آن را به دو کاندیدای حاضر ارائه کرد.

رهبر مدعی شد که عارف و روحانی بدون پشتوانه اصلاحات و جنبش سبز هیچ بختی ندارند و "ایشان هستند که باید وفاداری و اعتقادشان را ثابت کنند و نه اینکه مردم و اصلاح طلبان در پی ایشان بدوند و بروند"




  • از دست رفتن فرصت انتخابات

"مجید محمدی" با نگارش یادداشتی در رادیو فردا به بررسی برنامه اصلاح طلبان مخالف حکومت در انتخابات آتی ریاست جمهوری پرداخت. وی با بیان وضعیت جمهوری اسلامی و وضعیت مخالفان نوشت تعدد گروه های مخالف جمهوری اسلامی و نداشتن برنامه واحد شکاف موجود بین مخالفان را عمیق تر کرده است و به همین دلیل مخالفان ظرفیت و توان ایجاد نارضایتی عمومی و سوار شدن بر موج نارضایتی را ندارند.

وی در ادامه دلیل ذوق زده شدن بسیاری از مخالفان پس از کاندیداتوری هاشمی در انتخابات را ناامیدی نسبت به جنبش های براندازانه دانست و ادعا کرد "بخشی از مخالفان بدون توجه به قطع رابطه‌ روحانیت و مردم در پایین، هنوز روحانیت را دارای ظرفیت بسیج سیاسی فراتر از دیگر گروه‌ها می‌داند"

بر همین اساس وی نتیجه می گیرد که بخشی از ناراضیان که هیچ بدیلی برای حکومت نمی شناسند در نهایت در رأی گیری شرکت می کنند و تلاش می کنند تا روحانی و عارف را در یک تیم جمع آورده (رئیس جمهور و معاون) و هاشمی و خاتمی را به تایید آنها فرا خوانند و برای همین مخالفان قادر نخواهند بود طرح تحریم را در انتخابات به طور هماهنگ به پیش ببرند.

محمدی در پایان اعتقاد دارد که حتی با این سناریو هم روحانی و عارف شانسی برای پیروزی ندارند و مردم این دو را اصلاح طلب واقعی نمی‌دانند و برای همین فرصت این انتخابات از دست رفته است و باید منتظر رسیدن فرصت بعدی بود.


 



  • نا امیدی نسبت به روحانی و عارف

سایت رادیو فرانسه نیز با برگزاری میزگردی با حضور بیژن حکمت فعال سیاسی ضد انقلاب در پاریس ، علی حاج قاسمی- جامعه شناس و استاد دانشگاه در سوئد و عبدالرضا تاجیک - روزنامه نگار و فعال سیاسی ملی مذهبی در فرانسه به بررسی دو کاندیدای اصلاح طلب انتخابات و نوع برخورد با این دو پرداخت.

حکمت شرکت اصلاح طلبان در انتخابات را منجر به گرم شدن تنور انتخابات می داند و با هرگونه مشارکت و حمایت اصلاح طلبان از گزینه های موجود مخالفت می کند؛ عبدالرضا تاجیک نیز با اشاره به اختلافات داخلی در میان اصلاح طبلان مدعی است که تحول خواهان در کشور در اکثریت هستند و برای همین جمهوری اسلامی تلاش می کند این جریان در انتخابات مشارکت داشته باشند، اما باید شرایط را برای مردم توضیح داد و مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت کرد.

در مقابل علی حاج قاسمی معتقد است که کاندیداهای اصلاح طلب توانایی و ظرفیت پیروز شدن در انتخابات را دارند و تصمیم در رابطه با شرکت در انتخابات را باید برعهده‌ رهبران اصلاح طلب در داخل کشور گذاشت.


  • روحانی فراتر از هاشمی و خاتمی

محمد ارسی در سایت ملی مذهبی نوشت "با حمایت از حسن روحانی، بر یأس و ناامیدیِ ناشی از رَد صلاحیت رفسنجانی، می‌توان چیره شد. یأس برادر مرگ است"

ارسی در یادداشت خود پیروزی حسن روحانی در انتخابات را در صورت حمایت هاشمی رفسنجانی و خاتمی قطعی می‌داند و معتقد است که در این شرایط روحانی نسبت به هاشمی و خاتمی گزینه بهتری است زیرا اصلاح‌طلبان به او علاقه‌مند هستند و اصولگرایان نیز حساسیتی که نسبت به هاشمی و خاتمی دارند نسبت به روحانی ندارند و غربی‌ها نیز در مسئله هسته‌ای به او اعتماد دارند

وی معتقد است که روحانی در تلویزیون غوغا کرده و حتی بهتر از موسوی و کروبی ظاهر شده است. وی در پایان یادداشت خود می‌نویسد: "آری، از قهر کردن با "انتخابات” چیزی عاید ملت ما نخواهد شد ... این فرصت را دریابیم. این شانس را از دست ندهیم"

مشرق نیوز



کلمات کلیدی : انتخابات
بهائیان قاتل در ایران - 1
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:42 عصر
مروری بر اعمال تروریستی فرقه بهائیت؛

بهائیان قاتل در ایران چه کردند؟+عکس

بهائیان همواره در عرصه های حقوق بشری یکی از سوژه های تبلیغاتی دنیای غرب علیه ایران بوده اند گویا این جماعت، مظلومان و ساکتان تاریخ بوده و در حق انها ظلمی بزرگ رقم خورده است اما آنچه کمتر مورد بررسی و توجه قرار گرفته اعمال شنیع این فرقه در قالب ترور، آدمکشی، قتل و کشتار بوده است .
گروه گزارش ویژه مشرق؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، بهائیان همواره در عرصه های حقوق بشری یکی از سوژه های تبلیغاتی دنیای غرب علیه جمهوری اسلامی بوده اند گویا این جماعت ،مظلومان و ساکتان تاریخ ایران بوده و در حق انها ظلمی بزرگ رقم خورده است شاید تاکنون فکر می کردید بهائیت ، یکی از فرقه های انحرافی است و توسط کانونهای استعماری ایجاد شده است .

سرسپردگی این دین ساختگی و انحرافی جای سوال و شک ندارد اما آنچه کمتر مورد بررسی و توجه قرار گرفته است اعمال شنیع این فرقه در قالب ترور ، آدمکشی ، قتل و کشتار بوده است . در این گزارش مروری بر اعمال تروریستی این گروه خواهیم داشت.


« فرقه شیخیه » ریشه اصلی بهائیت

ریشه اصلی بهائیت را باید در فرقه ای با نام « شیخیه » جست و جو کرد این فرقه توسط فردی با نام شیخ احمد احسائی پایه گذاری شد.

شیخ احمد ، در سال 1175 ه.ق و به قولی 1166 ه.ق در آبادی احساء واقع در کشور عربستان کنونی بدنیا آمد ، پس از تحصیلات اولیه با فرقه صوفیه رابطه پیدا کرد و کم کم روحیه صوفیه گر ی در او پیدا شد .

او بر اساس پیشینه فکری صوفی منشی در عین حال که شیعه بوداعتقاد بر 4 اصل داشت که عبارت بودند از:

1- خدا 2- پیامبر 3- امام 4- باب امام (واسطه بین امام ومردم) او مدعی شد که من نائب و باب خاص امام زمان هستم و در اواخر عمر یکی از شاگردانش به نام سید کاظم رشتی را جانشین خود معرفی کرد.




بهائیت

یکی از مدعیان جانشینی سید کاظم رشتی، علی محمد شیرازی معروف به سید باب بود او در روز اول محرم 1235 ه.ق در شیراز متولد شد . پدرش در سن کودکی او از دنیا رفت و او تحت کفالت مادرش فاطمه بگم و دایی خود سید علی درآمد.او توسط دایی اش در سن کودکی به مکتب شیخ محمد عابد که او نیز شیخی مسلک بود فرستاده شد ولی پیروان باب برخلاف مدارک بسیار زیادی اصرار دارند او را درس نخوانده و اُمّی قلمداد کنند. او در سن 19 سالگی همراه دایی اش به بوشهر و از آنجا عازم کربلا شدو در کلاس درس سید کاظم رشتی شرکت نمود بعداز مدتی به شیراز بازگشت و در شب جمعه 5 جمادی الاول 1260 ه.ق در 25 سالگی ادعای بابیت کرد ، که این زمان بعنوان مبداء تاریخ بابیان موسوم به «تاریخ بدیع» شمرده می‌شود، و در 27 شعبان 1266/ 9 ژوئیه 1850 به قتل رسید.



او ابتدا خود را «باب امام زمان» (عج) خواند، سپس خود امام زمان و سرانجام مدعی نسخ اسلام و نزول دینی جدید شد. از اینرو، مسلمانان، حتی اهل تسنن، بهائیان را جزو فرق اسلامی بشمار نمی‌آورند.



علی محمد شیرازی بنیانگذار فرقه ضاله بابیت


باب در 27 شعبان 1266 هجری قمری در تبریز با درایت قاطعانه مرحوم امیر کبیر اعدام گشته و فتنه بابیان موقتا خاموش شد.

شورش‌های بابیان اوّلیه در نخستین سال سلطنت ناصرالدین شاه و صدارت میرزا تقی خان امیرکبیر، خوش‌نام‌ترین وزیر تاریخ معاصر ایران، در کنار شورش‌های بزرگ و کوچک محلی که اندکی پیش یا پس از مرگ محمد شاه ( ششم شوال 1264/ 4 سپتامبر 1848 ) سراسر ایران را فراگرفت، و بزرگترین‌شان شورش محمدحسن خان سالار در خراسان بود، بخشی از سناریوی ایجاد آشوب در ایران با هدف متزلزل کردن حکومت مرکزی بود.


محل تیرباران باب در تبریز


امیرکبیر با تدبیر یا سرکوب قاطع این شورش‌ها را مهار و خاموش کرد. فریدون آدمیت، که در میان محققین فوق در زمینه بابی‌گری صاحبنظرترین است، سرکوب قاطع شورش‌ بابیان را از افتخارات کارنامه امیر می‌داند. این فتنه با درایت و قاطعیت امیرکبیر فرونشانده شد و به تبع آن در 27 شعبان 1277 علی‌محمد باب نیز، به دستور امیر، در میدان ارگ تبریز تیرباران شد.


میرزا تقی خان امیر کبیر مبارز اصلی با فرقه بابیت

پس از سرکوب فتنه باب ، این فرقه ضاله به یک فرقه مخفی تروریستی بدل شدند و نام خود را بعنوان« بنیانگذاران تروریسم جدید» در تاریخ ایران ثبت کردند. نقشه ترور شاه و امیرکبیر و امام جمعه از توطئه‌هایی بود که کشف شد.

مرگ باب باعث دعوای میان دو تن از مدعیان جانشینی او شد ، این اختلاف میان به درگیری های خونین دو مدعی انجامید ، یکی از آنان میرزا حسینعلی نوری و دیگری برادر او ، میرزا یحیی صبح ازل بود.

علی محمد باب طبق وصیتش میرزا یحیی معروف به صبح ازل را جانشین خود قرار داده و وظیفه تکمیل کتاب بیان را به او محوّل کرده بود.میرزا یحیی و حسینعلی بهاء دو برادر بودند و پس از اعدام باب حسینعلی تا مدت ها خود را از پیروان میرزا یحیی می دانست تا اینکه در مدت اقامت در ادرنه اختلافاتی میان دو برادر بوجود آمد و آتش کدورت بین آنها شعله ور شد و سرچشمه این اختلافات چیزی نبود جز ریاست. بالاخره در سال چهارم اقامت در ادرنه در سال 1289 ه.ق حسینعلی بها ادعای جانشینی باب را کرد و همین منجر به جدایی و دو دستگی دو برادر و پیروان آنها شد.پیروان میرزا یحیی (صبح ازل) به ازلیه و پیروان حسینعلی بهاء به بهائیه نامیده شدند.


یحیی صبح ازل بنیانگذار شاخه ازلی در بابیت


پس از تیرباران باب، پیروانش که به «بابی» مشهور بودند بر طبق بیانات باب در کتاب بیان به دنبال مظهر ظهور بعدی که در این کتاب به «ظهور من یظهره الله» اشاره شده‌است، گشتند.آنها در ابتدا از میرزا یحیی نوری که باب به او لقب صبح ازل داده بود پیروی میکردند ولی پس از چندی در سال 1863 میرزا حسینعلی نوری (بهاءالله) که سمت معاونت برادرش را داشت از او برید و خود را من یظهره‌الله معرفی کرد.دولت عثمانی هم از بیم جنگ میان دو فرقه میرزا یحیی و اتباعش را به قبرس و میرزا حسینعلی و یارانش را به عکا تبعید کرد. میرزا یحیی از آن پس فعالیت چندانی نشان نداد و فشار و تبلیغات بهائیان اندک اندک او و یارانش را به فراموشی افکند. اما حسینعلی که خود را بهاء الله می خواند به فعالیت شدیدی دست زد و بهائیت را پدید آورد.



آدمکشی ، قتل و کشتار کار اصلی بهائیان

آدمکشی ، قتل ، ترور و قساوت را از اولین روزهای پیدایش بابی‌گری در میان اعضای این فرقه می‌توان دید. به‌نوشته فریدون آدمیت، بابی‌ها در جریان شورش‌های خود در دوران ناصری، با مردم و نیروهای دولتی رفتاری سبعانه داشتند و «اسیران جنگی» را «دست و پا می‌بریدند و به آتش می‌سوختند.» قساوت و سبعیت فوق‌الذکر را در ماجرای قتل شهید ثالث (حاج ملا محمد تقی برغانی، 17 ذیقعده 1263ق.)، عمو و پدر همسر قرةالعین، نیز به‌روشنی می‌توان مشاهده کرد.

قتل های انجام شده توسط بهاییان را می توان به پنج گروه می‌توان تقسیم کرد: اوّل، قتل‌های سیاسی؛ دوّم، قتل برخی شخصیت‌های مسلمان که تداوم حیات ایشان برای بهائیت مضر بود؛‌ سوم، قتل بابیان مخالف دستگاه میرزا حسینعلی نوری (به‌طور عمده ازلی‌ها)؛ چهارم،‌ قتل بهائیانی که از برخی اسرار مطلع بودند یا به دلایلی تداوم حیات ایشان مصلحت نبود؛ پنجم، قتل بنا به اغراض شخصی سران فرقه بهائی.


تروریسم سیاسی

تروریسم سیاسی در تاریخ معاصر ایران از اواسط دهه 1840 م./ 1260 ق. با بابی‌گری آغاز شد و چنان با بابی‌گری پیوند خورد که در دوران متأخر قاجار نام «بابی» ‌و «تروریست» مترادف بود. می‌دانیم که بابی‌ها ترور امیرکبیر را طراحی کردند و در 28 شوال 1268 ق./ 15 اوت 1852 م. به ترور نافرجام ناصرالدین شاه دست زدند که به دستگیری گروهی از ایشان انجامید. از آن پس این رویه در ایران تداوم یافت و به‌ویژه در دوران انقلاب مشروطه و پس از آن اوج گرفت.

فعالیت‌های تروریستی دوران انقلاب مشروطه و پس از آن با نام سردار محیی (عبدالحسین خان معزالسلطان)، احسان‌الله خان دوستدار، اسدالله خان ابوالفتح‌زاده، ابراهیم خان منشی‌زاده و محمد نظر خان مشکات‌الممالک در پیوند است .


عبدالحسین خان معزالسلطان (سردار محیی) و میرزا علیمحمد خان تربیت


فعالیت‌های مخفی اسدالله خان ابوالفتح‌زاده (سرتیپ فوج قزاق) و ابراهیم خان منشی‌زاده (سرتیپ فوج قزاق) و محمدنظرخان مشکات‌الممالک از سال 1323 ق. و با عضویت در انجمن مخفی معروف به بین‌الطلوعین آغاز ‌شد که جلسات آن در خانه ابراهیم حکیمی (حکیم‌الملک)، نخست‌وزیر بعدی دوران پهلوی، برگزار می‌شد و بسیاری از اعضای آن بابی ازلی و تعدادی بهائی بودند.


ابراهیم حکیمی (حکیم الملک)


این همان نکته‌ای است که آخوند خراسانی و شیخ عبدالله مازندرانی بسیار دیر (پنج سال بعد) متوجه شدند و مازندرانی در نامه به حاجی محمدعلی بادامچی به آن اشاره کرد.

از ذیقعده 1323 ق. این فعالیت با عضویت اسدالله خان ابوالفتح‌زاده و برادرش سیف‌الله خان و ابراهیم خان منشی‌زاده در «انجمن مخفی دوّم» تداوم یافت. در این انجمن سید محمدصادق طباطبایی (پسر آیت‌الله سید محمد طباطبایی)، ناظم‌الاسلام کرمانی و آقا سید قریش (از اعضای بیت سید محمد طباطبایی) و شیخ مهدی (پسر آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری) عضویت داشتند.

در همین زمان گرایش‌های تروریستی برخی از اعضای این انجمن کاملاً مشهود بود. برای مثال، در یکی از جلسات انجمن مسئله قتل آیت الله سید عبدالله بهبهانی مطرح شد که با مخالفت سید محمد صادق طباطبایی مواجه گردید. اندکی بعد، ارباب جمشید جمشیدیان (دوست صمیمی و محرم اردشیر ریپورتر) به عضویت این انجمن درآمد.


آیت الله سید عبدالله بهبهانی


گروه تروریستی فوق سرانجام شکل نهایی خود را یافت و به عملیات آِشوبگرانه و تفرقه‌افکنانه‌ای چون ترور نافرجام شیخ فضل‌الله نوری (16 ذیحجه 1326ق.) دست زد. عامل این ترور کریم دواتگر بود که دستگیر شد. در این رابطه افراد دیگری نیز دستگیر شدند. یکی از ایشان میرزا محمد نجات خراسانی، عضو فرقه بهائی، بود که به ارتباط با سفارت انگلیس و به عنوان شخصیتی فاسد شهرت داشت. نجات نیز عضو کمیته بین‌الطلوعین بود. به‌گفته تقی‌زاده، اسمارت، نماینده سفارت انگلیس، در جلسات بازجویی از محمد نجات شرکت می‌کرد و مواظب بود که «نتوانند به میرزا محمد زور بگویند.» طبق گزارش 15 ژانویه سِر جرج بارکلی به سِر ادوارد گری، وزیر خارجه انگلیس، در جریان این بازجویی‌ها کریم دواتگر تلویحاً حسینقلی خان نواب، برادر عباسقلی خان کارمند سفارت انگلیس، را به ترور مربوط کرد. حسینقلی خان نواب نیز از نزدیکان و محارم اردشیر ریپورتر، رئیس شبکه اطلاعاتی حکومت هند بریتانیا در ایران، بود.


کریم دوانگر
عامل ترور نافرجام شیخ فضل الله نوری پس از بازداشت


در اوّل جمادی‌الثانی 1327ق. ابوالفتح‌زاده و منشی‌زاده، به‌همراه زین‌العابدین خان مستعان‌الملک، گروه تروریستی جدیدی تشکیل دادند موسوم به کمیته جهانگیر. ابوالفتح‌زاده و مستعان‌الملک و میرزا محمد نجات از جمله اعضای «محکمه انقلابی» بودند که حکم مرگ شیخ فضل‌الله نوری را صادر کردند. دادستان این محکمه شیخ ابراهیم زنجانی بود که تحت‌تأثیر میرزا مهدی خان غفاری کاشی (وزیر همایون)، عضو فرقه بهائی، قرار داشت.


شیخ فضل الله نوری و سید عبدالله بهبهانی
 دو تن از علمای اسلام که بهائیان مورد ترور قرار دادند


در رجب 1328ق. حادثه قتل سید عبدالله بهبهانی رخ داد که عاملین آن وابستگان شبکه تروریستی ابوالفتح‌زاده و منشی‌زاده بودند. یکی از ضاربین بهبهانی فردی به‌نام حسین ل‍له بود که بعدها با ابوالفتح‌زاده و منشی‌زاده و مشکات‌الممالک در کمیته مجازات همکاری کرد. پس از این واقعه، ابوالفتح‌زاده به اروپا گریخت، مدتی بعد به ایران بازگشت و به‌عنوان متصدی گردآوری مالیات منطقه ساوجبلاغ و شهریار منصوب و اندکی بعد معزول شد.


حسین للـه
 از ضاربان آیت الله بهبهانی



ترور نافرجام ناصرالدین شاه

در شوال 1268 سوءقصد بابیان به جان ناصر الدین شاه با تیر اندازی دو تن از بابیان پیش آمد ولی نا کام ماند و به دنبال آن دستگیری عوامل این سوءقصد توسط حکومت مرکزی با جدیت پیگیری شد وتحقیقات حکومتی بر اساس قرائن و شواهد نشان داد که میرزا حسینعلی نوری (بهاءاله) در طراحی و انجام این سوءقصد نقش محوری داشته لذا برای دستگیری او اقدام شد.
اگرچه میرزا و منابع بهائی منکر شدند ولی قرائن بسیاری ، موید این نقش بوده و منابع بابی از جمله عزیه خانم نوری خواهر میرزا حسینعلی نوری در" تنبیه النائمین " این نسبت را تایید کرده اند.


ناصرالدین شاه قاجار


عزیه خانم به تفصیل چگونگی برنامه ریزی و انجام این سوءقصد را با ذکر مباشران وکارگزارانش بیان نموده و ازایده این ترور توسط برادر -به خیال رسیدن به حکومت- و بعدانتخاب مجری و سپس در اختیار گذاشتن لوازم برای مجری پرده بر می دارد : میرزاابتدا کریم خان مافی از بابیان مشهور را انتخاب نموده ، پنجاه تومان نقد و اسب و شمشیر به همراه پیشدوخود در اختیار او گذاشته مامور انجام این کار مینماید و ظاهرا وعده صدارت و سپهسالاری هم به او میدهد...  ، اما او پول و اسب را گرفته و به اسلامبول می گریزد .

میرزا ،جوان بابی پر شوری به نام محمد صادق تبریزی را به این کار می گمارد و به قول عزیه به قربانگاه می فرستد. پس از عدم توفیق میرزا در نقشه ترور حدود هشتاد تن از بابیه کشته و تعداد کثیری بی خانمان و فراری می گردند و بعد هم ، حسینعلی بها منکر اصل کار توسط خودمی شود . عزیه در نتیجه گیری از این موضوع خطاب به عبدالبها می گوید: "این اول بذر نفاق و فتنه بود که جناب ابوی کاشتند و پس از اشتعال نائره فساد، حاشا کرده به گردن دیگران گذاشتند.


قتل میرزا اسدالله بیان

یکی از اولین قتل‌های سران بهائیت قتل میرزا اسدالله دیان است. میرزا اسدالله دیان کاتب بیان و سایر مکتوبات علی‌محمد باب و از بابیان «حروف حی» بود و بسیاری از اسرار پیدایش بابی‌گری را می‌دانست. او به‌دستور میرزا حسینعلی بهاء‌ به قتل رسید. میرزا آقاخان کرمانی (بابی ازلی و داماد میرزا یحیی صبح‌ازل) می‌نویسد:‌ میرزا حسینعلی چون میرزا اسدالله دیان را « مخل خود یافت،‌ میرزا محمد مازندرانی پیشخدمت خود را فرستاده او را مقتول ساخت.»


نصیر بغدادی آدمکش حرفه ای


ادوارد براون، استاد دانشگاه کمبریج، به فردی به‌نام نصیر بغدادی معروف به مشهدی عباس (ساکن بیروت) اشاره می‌کند که آدمکش حرفه‌ای و مزدور میرزا حسینعلی بهاء و عباس افندی بود و به‌دستور ایشان چند نفر را کشت از جمله ملا رجبعلی قهیر، برادرزن علی‌محمد باب، را که از برخی اسرار پیدایش بابی‌گری مطلع بود.


ادوارد براون نویسنده کتابهای مختلف درباره تاریخ ایران


براون، همچنین، به فعالیت‌های تبلیغی سه بابی ازلی در عکا اشاره می‌کند و می‌نویسد بهائیان عکا تصمیم گرفتند ایشان را از میان بردارند. آنان ابتدا خواستند این مأموریت را به نصیر بغدادی محول کنند ولی بعد منصرف شدند زیرا احضار نصیر از بیروت ممکن بود راز قتل را آِشکار کند. لذا، در 12 ذیقعده 1288 ق. هفت نفر از بهائیان به خانه افراد فوق در عکا ریختند و سید محمد اصفهانی و آقاجان کج‌کلاه و میرزا رضاقلی تفرشی را کشتند. حکومت عکا بهاء و پسرانش، عباس و محمدعلی افندی، و میرزا محمدقلی، برادر بهاء، و تمامی بهائیان عکا، از جمله قاتلین، را دستگیر کرد. بهاء و پسران و خویشانش شش روز زندانی بودند، سپس قاتلین شناخته شده و در دادگاه به حبس‌های طولانی (7 و 15 سال) محکوم شدند.

ادامه دارد...



کلمات کلیدی : بهائیت
بهائیان قاتل در ایران - قسمت دوم
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:40 عصر

قسمت دوم...

قتل حاج شیخ زکریا نصیرالاسلام

حاج شیخ زکریا انصاری دارابی، ملقب به نصیرالاسلام، فرزند حاج شیخ عبدالرحمان انصاری و وی فرزند شیخ ابوعلی و ایشان از فرزندان شیخ عبدالصمد انصاری و او فرزند شیخ بها الدین انصاری می باشد . پس از دو حلقه نسب او به عماد انصاری و وی به کمال الدین انصاری می رسد کمال الدین انصاری از فرزندان یکی از صحابه معروف پیامبر گرامی اسلام یعنی جابر بن عبدالله انصاری است.

ایشان از سران مجاهدینی بود که به فتوای حاج سید عبدالحسین مجتهد لاری به جهاد علیه استعمار انگلیس و عوامل داخلی ایشان دست زد و در این زمینه سهمی بزرگ داشت. ایشان از شاگردان آخوند ملا محمدکاظم خراسانی و شیخ عبدالله مازندرانی و حاجی میرزا حسین تهرانی (نجل خلیل) و حاج سید عبدالحسین مجتهد لاری بود و، به‌نوشته رکن‌زاده آدمیت، «در شهرستان‌های داراب و فسا و لار و نی‌ریز علیه مستبدین قیام مسلحانه کرد و به نشر افکار آزادیخواهی و استحکام مبانی مشروطه ایران کوشید» و در رکاب مجتهد لاری جهاد کرد. مساعی وی چنان ارجمند بود که آخوند خراسانی «یک حلقه انگشتری فیروزه و اجازه مجاهده در راه آزادی برای او فرستاده و او را در اجازه‌نامه نصیرالاسلام خواند.»


مقبره نصیرالاسلام از شهدای مبارزه با بهائیت در روستای نوایگان داراب


مبارزات  این شیخ مجاهد را می توان به دو بخش جداگانه تقسیم نمود :

1-مبارزه با انحرافات اعتقادی و مقابله با هر نوع تفکر ضد دینی از جمله جنگ و مبارزه با فرقه ضاله بهائیت .

2-مبارزه با انحرافات و کجرویهای اجتماعی از جمله مبارزه با قوام الملک ظالم و برخی از خوانین منطقه .

 نسبت به مبارزه با گروه اول لازم است بدانیم که در آن زمان در بعضی از مناطق استان فارس پیروان فرقه گمراه بهائیت وجود داشتند من جمله در : 1- نواحی آباده 2- شهرستان سروستان 3- شهرستان نیریز

 مرحوم شیخ زکریا پس از اطلاع از وجود این عده در شهرستان نیریز با عده ای از یاران خود به آنجا مسافرت نمود و پس از تلاش بسیار زیاد جهت ارشاد و راهنمایی آنان جهت توبه، از آن عده درخواست نمود که حاضر است با آنها به مناظره و بحث علمی – اعتقادی بپردازد اما آنان به هیچ وجه راضی به این کار نشده و مخالفت نمودند.در نتیجه این اختلافات و در گیریها 28 نفر از سران لجباز آنان به دست شیخ ذکریا به هلاکت رسیدند . مبارزه با این عده تا آخرین لحظات عمرش ادامه داشت.

 رکن‌زاده آدمیت درباره شهادت این شیخ مینویسد:‌

«این است که نصیرالاسلام با گروهی از تفنگچیان مجاهد در راه تعقیب و تنکیل ستم‌پیشگان بی‌آزرم و فرقه بهائی، که در شهر نی‌ریز جمعیت و نفوسی داشتند، بیش از پیش کوشید و آن‌ها هم در پی انتهاز فرصت بودند تا او را از میان بردارند و همین که فرصت به‌دست آمد دو نفر از تفنگچیان او را، که یوسف و جعفرقلی نام داشتند، به‌وسیله تطمیع و تحمیق وادار به قتل او کردند. و در ماه رجب سال 1331 ق. پس از فراغت از غسل روز جمعه هنگام خروج از گرمابه... به‌وسیله شلیک سه تیر تفنگ شهیدش کردند. و آن وقت 52 سال داشت. »


قتل سید ابوالحسن کلانتر سیرجان

قتل سید ابوالحسن کلانتر سیرجان (1324ق) از قتل‌های جنجالی بهائیان است. بهائیان به تحریک مخالفین سید ابوالحسن کلانتر (اسفندیارخان رئیس طایفه بوچاقچی، شاهزاده حاج داراب میرزا از مالکین محل و سید حسین قوام‌التجار از متنفذین سیرجان) پرداختند و در نتیجه در جریان یک میهمانی کلانتر سیرجان در تاریکی شب به قتل رسید. این ماجرا به شورش مردم سیرجان علیه بهائیان انجامید و مردم، که منابع بهائی ایشان را «چند هزار نفر عوام کالانعام» می‌خوانند، سید یحیی سیرجانی (بهائی عامل قتل کلانتر) را کشتند.


قتل محمد فخار

قتل محمد فخار نیز از قتل‌هایی است که سروصدای فراوان به پا کرد. بهائیان، به‌دستور محفل بهائیت در یزد، فرد فوق را ، که گویا به بهائی‌گری اهانت می‌کرد، کشتند و جسد او را سوزانیدند. در این رابطه ابتدا عامل مستقیم قتل، سلطان نیک‌آئین، دستگیر شد و سپس 12 نفر از معاریف بهائیان یزد، از جمله محمدطاهر مالمیری و میرزا حسن نوش‌آبادی و حسین شیدا، به اتهام مشارکت در قتل زندانی شدند. پس از هفت ماه پرونده متهمین به تهران ارسال شد. هر چند اتهام این گروه قتل بود ولی در زندان تهران در «محل کم جمعیت و آبرومندی که مختص به اشراف و اعیان» بود محبوس شدند و با سران اکراد و الوار و خوانین بختیاری معاشر بودند و حتی مدیر زندان را تبلیغ می‌کردند. بهائیان در دادگاه به مظلوم‌نمایی فراوان دست زدند و از جمله مالمیری چنین گفت‌:

هوای یزد خشک است و کله‌های اهل یزد تمام خشک است و یک تعصبات لامذهبی جاهلانه‌ای دارند که در سایر ولایات نیست. اهل یزد عموماً قتل ما بهائیان را واجب می‌دانند و مال ما را حلال و هر گونه تهمتی و اذیتی را در حق ما ثواب می‌دانند و به عقیده باطل خود بهشت می‌خرند.
تمامی اعضای این گروه، به‌جز سلطان نیک‌آئین، پس از 14 ماه حبس در تهران، با اعمال نفوذ بهائیان مقتدر پایتخت، تبرئه شدند. ریاست این دادگاه را فردی به‌نام عاصمی و وکالت بهائیان را فردی به‌نام دادخواه به عهده داشتند. هر چند منابع بهائی می‌کوشند تا این ماجرا را «تهمت» جلوه دهند، ولی محکوم شدن سلطان نیک‌آئین، به‌رغم اعمال نفوذ فراوان بهائیان، ثابت می‌کند که مجرم بوده است. عبدالحسین آیتی با اشاره به قتل محمد فخار و موارد دیگر می‌نویسد:

خدا نیارد روزی که میدان برای بغضاء و شحناء ایشان باز شود. آن وقت است که چند نفرشان در شاهرود آدم می‌کشند (در واقعه 1324 فتنه بابی‌های شاهرود) یا مانند سلطان باروت‌کوب [نیک‌آئین] و چند تن اهل محفل روحانی در یزد محمد کوزه‌گر [فخار] را در کوره می‌سوزانند یا ذکرالله و عبدالحق نامی خود را در بین مهاجرین روسیه انداخته، در آذربایجان آتشی برافروختند که نمرود از آن شرم می‌برد.


کشتار ابرقو

واقعه جانگداز "ابرقو" بارزترین نمونه سبعیت تشکیلات بهائیت است که در تاریخ ماندگار شده است. شرح چگونگی وقوع جریان به اختصار در کتاب "فجایع بهائیت" یا "واقعه ابرقو" تألیف آقای حسین خراسانی آورده شده است.

پس از مرگ عبدالبهاء ، شوقی افندی با یاری مادرش به جانشینی او رسید. شوقی در دانشگاه امریکایی بیروت تحصیل کرده و سپس به آکسفورد برای ادامه تحصیل رفته که با مرگ عبدالبها تحصیل را ناتمام گذاشته بود.



شوقی افندی ، جانشین عبدالبها و آمر قتل عام ابرقو


شوقی از لندن دستور تبلیغات همه جانبه و گسترده بهایئت را در ایران صادر نمود ، تشکیلات بهائیت در ایران به دنبال دریافت این دستور، تمامی همت خود را جزم کرد تا با جذب حداکثری از مردم به ویژه جوانان به خواسته سرکرده خود برسد.

محفل بهائیت یزد، به ریاست شخصی به نام « سلطان نیک آیین »، روستای ابرقو را به عنوان هدف انتخاب کرد و محفل اسفند آباد یزد به ریاست « میرزا حسن شمسی » را مأمور اجرای آن کرد و برای شروع اقدامات تبلیغی ، از محفل تهران تقاضای اعزام مبلغ کرد .

با اعزام « سلیمان سلیمی» به عنوان مبلغ، فعالیت ها آغاز شد اما هرچه تلاش کردند نتیجه ای در بر نداشت لذا تبلیغات با مخالفت جدی مردم منطقه روبرو شد و شکست خورد و مبلغ مذکور به ناچار به تهران بازگشت.

با طرح نقشه جدیدی برای اعزام مبلغ این بار یک بهایی با پوشش در حرفه دوچرخه سازی به ابرقو رفته و با تبلیغ یک شبکه سه نفره در ابرقو ایجاد می کند که سرانجام او نیز با روشنگری های واعظ ابرقو توسط مردم شناخته می شود و با همسر خود نیمه شب با یک موتور سیکلت از ابرقو فرار می کند.

 « میرزا حسن شمس » رییس محفل اسفند آباد یزد از مردم ابرقو کینه مند شد ، برای ابر سوم مبلغ دیگری با نام « عباسعلی پور مهدی » را مامور کرد تا به ابرقو رفته و به تبلیغ بهائیت بپردازد.
عباسعلی با گرفتن مبلغ هنگفتی به انوان پیش پرداخت با پوشش پیله ور به منطقه ابرقو رفته و چون سیار بود به روستاهای اطراف سرک کشیده و تبلیغ بهائیت میکرده است.

در یکی از روستاهای اطراف ابرقو به نام رباط، خانمی موحد و معتقد به نام صغری که 56 سال داشت، به همراه فرزندان خردسالش زندگی می کرد که عباسعلی پور مهدی، وی را سدی در برابر تشکیلات بهائیت می دانست و با گزارشاتی که به محفل یزد ارائه کرد، محفل را وادار کرد تا دستور قتل این خانم و فرزندان بیگناهش را صادر کند.

با دستور محفل بهائیت این خانواده شش نفره در شب سیزدهم دی ماه 1328 به دست « محمد علی شیروانی » به طرز فجیعی قتل عام شدند .

این قاتل بی رحم بهایی به همراه چند تن از یاران خود به خانه این زن شجاع یورش برده و ابتدا 3 دختر او را با بیل و تبر هیزم شکنی مثله کرده و سپس در جنایتی دیگر این زن را به همراه دو پسر خردسال دیگرش قطعه قطعه می کنند.

چند ماه پس از متواری شدن جنایتکاران ، دستگاه قضایی رژیم پهلوی آنها را دستگیر می کند و با توجه به اعترافات صریح شیروانی ، و علیرغم تمام تلاش تشکیلات بهایئت برای ایجاد انحراف در آن ، در نهایت شیروانی در ملا عام اعدام شد و مابقی جنایتکاران زندانی شده و با فشار تشکیلات محفل بهائیان امریکا در شهریور 1331 آزاد شدند.

اما اسرار این قضیه مدتهای زیادی مخفی مانده بود تا در سال 1384 متن کیفر خواست این قتل عام توسط کیهان منتشر می شود.


کمیته مجازات

کمیته مجازات در زمان اولین دولت وثوق الدوله در سال 1295 ش ، و در اوج وقایع پس از صدور فرمان مشروطیت تأسیس شد و تنها پنج ماه (تا پائیز 1296) فعالیت کرد.

وجه بهائی بودن اعضای کمیته مجازات، و نقش مخفی و قابل توجهی که فرقه ضاله بهائیت در این ایام و در راستای تحقق سیاست های استعماری بریتانیا بر عهده داشت، مسأله مهم و قابل تأملی است. عملیات تروریستی و قتل های پشت سر هم دوران مشروطه، از مهم ترین عوامل در ایجاد یک بحران عظیم و عمیق است، که تأثیرات روانی و تبلیغی و فرهنگی عظیمی برجای گذاشت؛ و در فاصله چهار سال، آنچنان بی تفاوتی در جامعه به وجود آورد، و ساخت سیاسی کشور را چنان خنثی و آلوده کرد، که در نهایت با هجوم چند صد نفر قزاق به سرکردگی رضا خان میر پنج از قزوین، پایتخت کشور به سادگی و بی هیچ مقاومتی به تصرف آنها درآمد، و با سقوط حکومت قاجار، مشروطیت به سرنوشت شوم دیکتاتوری پهلوی دچار شد.


نمونه ای از بیان نامه (اعلامیه) کمیته مجازات


بنیانگذاران و اعضای اصلی این کمیته از افرادی چون سرتیپ "اسدالله خان ابوالفتح زاده"، سرتیپ "ابراهیم خان منشی زاده"، "محمد نظر خان مشکات الممالک"، "احسان الله خان دوستدار"، "میرزا محمد خان نجات خراسانی"، سردار "محیی" (برادر میرزا کریم خان رشتی، جاسوس معروف انگلیس) "کریم دواتگر" و "میرزا علی اکبر ارداقی" تشکیل می شد، که زندگینامه ی همه آنها به شدت آلوده و اکثر آنها از پیروان فرقه ی بهائیت بودند. هسته ی مرکزی کمیته مجازات، "ابوالفتح زاده" (به عنوان رئیس کمیته) و "منشی زاده" و "مشکات الممالک" بودند؛ و مهدی بامداد در کتاب شرح رجال ایران، سرتیپ "اسدالله خان ابوالفتح زاده" و "منشی زاده" را از پیروان فرقه ی بهائیت معرفی می کند. این موضوع را عبدالله متولی، نویسنده کتاب کمیته مجازات نیز تأیید می کند و افزون بر دو نفر نامبرده، مشکات الممالک را هم پیرو این فرقه می داند.

یکی از قربانیان این کمیته میرزا عبدالحمید خان متین‌السلطنه ثقفی، مدیر روزنامه عصر جدید، بود که در روزنامه مظفری بوشهر (شماره‌های 67 و 68 مورخ شعبان 1322ق.) مقاله‌ای تند علیه اردشیر ریپورتر منتشر کرده بود.



میرزا عبدالحمید خان متین‌السلطنه ثقفی، مدیر روزنامه عصر جدید


ترورهای مرموز و به هم پیوسته ای است که با محوریت "کمیته مجازات" صورت می گرفت؛ مانند ترور نافرجام شیخ فضل الله نوری توسط یکی از سرکردگان کمیته مجازات به نام کریم دواتگر، و پس از آن ترور افرادی چون سیّد عبدالله بهبهانی. به عبارت بهتر باید گفت، برنامه آشوبگری و ترور این گروه، زمانی آغاز شد که هنوز مشروطه خواهی بهار خود را سپری می کرد و مردم و انقلابیون در اوج خوش بینی به مشروطیت بودند و هنوز مقوله ای به نام سرخوردگی مطرح نبود. این افراد به هیچ وجه و با هیچ معیاری از نیروهای انقلابی یا سرخوردگان مشروطه نبودند. اما عامداً و آگاهانه، در اعلامیه های کمیته مجازات تلاش می شد، تا انگیزه آنها دینی و انقلابی وانمود شود.

این کمیته در ظاهر با حفظ شعارهای انقلابی پس از ترور اسماعیل خان ، رئیس سیلوی تهران ، سایر مسئولان را به قتل تهدید کرد.

مدتی بعد، اعضای کمیته شناسائی و چند تن از ایشان دستگیر شدند. "ابوالفتح زاده" و "منشی زاده" در 26 ذیقعده 1336 قمری، به شکلی مرموز در سمنان به قتل رسیدند و "احسان الله خان دوستدار" به قفقاز گریخت. "مشکات الممالک" نیز پس از مدت کوتاهی آزاد شد.

در زمان دستگیری اعضای کمیته مجازات، فرقه ی بهائی در دستگاه نظمیه، از چنان نفوذی برخوردار بود که بتواند پرونده را به شیوه دلخواه خود فیصله دهد. نفوذ بهائیان در نظمیه، از زمان ریاست "کنت دو مونت فورت" بر نظمیه تهران آغاز شد. "عبدالرحیم ضرابی" (بهائی کاشانی)، معاون او و کلانتر تهران بود و به این دلیل به عبدالرحیم خان کلانتر شهرت داشت.

پس از دستگیری اعضای کمیته ی مجازات، احمد خان صفا، مسئول پرونده فوق در نظمیه، به شکلی مرموز به قتل رسید. در این زمان، گروهی به نام "کمیته سیمرغ"، طی اطلاعیه ای خطاب به رئیس الوزرا، قتل "صفا" را ناشی از مماشاتی دانست، که دولت در قبال بهائیان در پیش گرفته.


خیانت در نهضت جنگل توسط بهائیت

حسان‌الله خان دوستدار، چهره سرشناس تروریستی که در صفوف نهضت جنگل تفرقه انداخت و «کودتای سرخ» را علیه میرزا کوچک خان هدایت کرد، به یکی از خانواده‌های سرشناس بهائی ساری (خانواده دوستدار) تعلق داشت و سردار محیی (عبدالحسین خان معزالسلطان)، همدست او، از اعضای خاندان اکبر بود که برخی از اعضای آن، به‌ویژه میرزا کریم‌خان رشتی، به رابطه با اینتلیجنس سرویس انگلیس شهرت فراوان دارند. حداقل دو تن از برادران میرزا کریم‌خان رشتی و سردار محیی، مبصرالملک و سعیدالملک، را به‌عنوان بهائی فعال می‌شناسیم. فتح‌الله اکبر (سردار منصور و سپهدار رشتی) پسرعموی ایشان است که در آستانه کودتای 3 اسفند 1299 رئیس‌الوزرا بود و نقش مهمی در هموار کردن راه کودتا ایفا نمود.


میرزا کوچک خان جنگلی


در این میان نقش احسان‌الله خان دوستدار، به عنوان یکی از برجسته‌ترین تروریست‌های تاریخ معاصر ایران، حائز اهمیت فراوان است. مأمور اطلاعاتی اعزامی حزب بلشویک به جنگل در یک گزارش سرّی به باکو ارزیابی خود را از میرزا کوچک خان و احسان‌الله خان دوستدار چنین بیان می‌دارد:

ثابت‌ قدمی‌ فوق العاده‌ میرزا کوچک‌ خان‌ و دقت‌ فوق العاده‌، علاقه‌ و همدردی‌ او نسبت‌ به‌ اطرافیان‌ و وضع‌ وخیم‌ روستائیان‌ و خویشاوندان‌، احترام‌ شدید اطرافیان‌ و علاقه‌ به‌ او را برانگیخته‌ است‌...زندگی‌ کوچک‌ خان‌ خیلی‌ ساده‌ است‌، او در اتاق ساده‌ای‌ زندگی‌ می‌کند، همراه‌ رفقای‌ خود و مجاهدها روی‌ تشک‌ کاه‌ می‌خوابد، هیچ‌ گونه‌ مبل‌ و زرق و برقی‌ که‌ مخصوص‌ خان‌هاست‌، وجود ندارد. او زندگی‌ کاملاً متواضعانه‌ای‌ دارد، سیگار نمی‌کشد، خوشگذرانی‌ نمی‌کند، مشروب‌ نمی‌خورد و ازساعت‌ شش‌ صبح‌ تا نصف‌ شب‌ کار می‌کند.


احسان الله خان دوستدار


علاوه بر دو نمونه فوق (احسان‌الله خان و سردار محیی)، موارد فراوانی از حضور مأموران بهائی اینتلیجنس سرویس بریتانیا در صفوف نهضت جنگل وجود دارد. یک نمونه، میرزا شفیع خان نعیم، بهائی گیلانی، است که در انزلی به‌دست جنگلی‌ها به قتل رسید. 

نمونه دیگر، غلامحسین ابتهاج (پسر ابراهیم خان ابتهاج‌الملک و برادر ابوالحسن ابتهاج) است که به‌وسیله انقلابیون جنگل دستگیر شد. جنگلی‌ها قصد محاکمه و مجازات او را داشتند ولی با وساطت احسان‌الله خان دوستدار و میرزا رضا خان افشار آزاد شد.


احسان الله خان دوستدار در اواخر عمر در شوروی


میرزا رضاخان افشار نیز بهائی بود و نقش مخرب و مرموزی در حوادث نهضت جنگل ایفا کرد. او در زمان آغاز نهضت پیشکار مالیه گیلان بود. به همراهی با جنگلی‌ها پرداخت و مسئول مالی «کمیته اتحاد اسلام» شد. او سپس 84 هزار تومان از پول کمیته را به سرقت برد و به تهران گریخت و بعدها به آمریکا رفت. افشار پس از بازگشت از آمریکا مترجم هیئت آمریکایی میلسپو شد و در دوران سلطنت رضاشاه مشاغل مهمی چون حکومت گیلان (1307)، حکومت کرمان (1310)، مسئول راهسازی کشور (1311) و استانداری اصفهان را به عهده داشت.

نمونه دیگر عبدالحسین نعیمی است که در حوالی سال 1920 میلادی در صفوف جنگلی‌ها حضور داشت. او به‌عنوان نماینده «کمیته نجات ایران»، که ریاست آن را احسان‌الله خان دوستدار به‌دست داشت، در اولین کنگره حزب کمونیست ایران (در انزلی) شرکت کرد و پیام این کمیته را قرائت نمود. عبدالحسین نعیمی پسر میرزا محمد نعیم، شاعر معروف بهائی (اهل روستای فروشان سده اصفهان)، است.


پایان سخن

بهائیت مساوی است با تروریسم ، این یک ادعا نیست یک واقعیت تاریخی است . این فرقه سرسپرده که مقر اصلی آن در اراضی اشغالی و در حمایت رژیم صهونیستی است با پیوند به این موجود نامشروع از ابتدای ایجاد تا کنون با ریختن خون های زیادی ریشه دوانیده و حالا با مظلوم نمایی ادعای حقوق بشر دارد .

به نظر می رسد در مجامع حقوق بشری جای مردم مظلوم مسلمان ایران به عنوان شاکی و سران و تروریست های فرقه ضاله بهائیت به عنوان مدعی عوض شده است.



مرکز بهائیان (بیت العدل اعظم الهی) در حیفا (اسرائیل)


این بنا بوسیله مهندس حسین امانت و دکتر فریبرز صهبا احداث و در 22 مه 2001 افتتاح شد.
برای احداث این بنا  250 میلیون دلار هزینه شده است.



.......................................................................................
منابع و ماخذ

http://shahbazi.org/pages/Bahaism_Holocaust.htm

http://www.iranboom.ir/tarikh/tarikhemoaser/6283-bab-fetne-ke-amir-kabir-khamosh-kard.html

http://fa.wikipedia.org/wiki/%DB%8C%D8%AD%DB%8C%DB%8C_%D8%B5%D8%A8%D8%AD_%D8%A7%D8%B2%D9%84

http://www.681.ir/

http://www.jamnews.ir/fa/

http://khosravi1367.blogfa.com/post-70.aspx

http://narenj7144.blogfa.com/post-125.aspx

http://www.rasekhoon.net/article/show-30233.aspx


عبدلله شهبازی، فصلنامه ی تاریخ معاصر ایران، شماره 27، ص 45 و 46
حواشی بر مقاله شخصی سیاح، چاپ اوّل، 1891

رساله هشت بهشت  ، میرزا آقاخان کرمانی

کتاب تنبیه النائمین نوشته عزیه

منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : بهائیت
نکته یابی انتخاباتی اسراییل
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:57 صبح

نکته‌ یابی انتخاباتی اسراییل برای بالکانیزاسیون ایران+سند

یک مرکز مطالعاتی وابسته به رژیم صهیونیستی طی آخرین گزارش خود به بررسی و ابعاد سنجی موقعیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جهت تحقق پروژه شکاف اقلیتی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

 مشرق؛ مرکز مطالعاتی ???? ????? ???????? ?????? ?"? ???? ???? ???? طی آخرین گزارش خود به بررسی و ابعاد سنجی موقعیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جهت تحقق پروژه شکاف اقلیتی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.


 
بر اساس این گزارش در حالی که برخی از نامزدها برای جلب حمایت از اقلیت ها اقدام به توزیع وعده در میان آنها می پردازند، این زمان بهترین فرصت برای بالا بردن خواسته های قومی و افزایش شکاف و گپ زبانی و به تیع آن تجزیه  قومیتی جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شود.
در این گزارش جریال اصلاحات مساعدترین جریان جهت تحقق بالکانیزاسیون جمهوری اسلامی قلمداد شده و ضمن بررسی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بوده، پتانسیل های زبانی موجود جهت تحقق این هدف را متذکر می شود.
 



??????? ????? ???????, ????????? ????????? ????? ???? ????????? ??????? ??????? ????? ??-??? "????? ????? ?????", ?? ??????? ?????? ?"????? ???? ?????"

این گزارش ضمن بررسی رویکرد اصلاح طلبان در پیشبرد هرچه سریعتر این هدف به عدم اقبال عمومی این جریان در جامعه اشاره و به بررسی پتانسیل موجود در میان اصول گرایان جهت تحقق این هدف می پردازد.

در این گزارش به صورت مفصل به همسویی مواضع یکی از هشت کاندیدای موجود در عرصه رقابت جهت تحقق بالکانیزاسیون جمهوری اسلامی ایران پرداخته و مواضع این کاندیدا را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.
 



???? ?????? ?????? ?????? ?????? ?????? ??? ?????? ????? ????? ?????


این گزارش ضمن بررسی حوادث پیرامونی صورت گرفته در باب اقلیت های زبانی به ارائه فکت های مختلفی پرداخته و پتانسیل اقلیت های قومی را در به هم ریختن سیاست جمهوری اسلامی ایران (???????? ??????? ???? ????????? ????????) مورد مطالعه قرار می دهد.
این گزارش اقلیت های قومی را نیمی از جمعیت ایران در نظر گرفته و ضمن تقسیم ایشان به پنج گروه، تسلط آنها را بر نواحی مختلف کشور مورد بررسی قرار می دهد:

•    آذری ها در شمال و غرب

•    کردها در غرب

•    بلوچ ها در جنوب و شرق

•    ترکمن ها در شمال و شرق

•    عرب در جنوب و غرب

این گزارش در ادامه به بررسی مواضع یکی دیگر از نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرداخته و تعهدات وی را در ارایه  وعده های قومی جهت تضمین پیروزی و جلب رای مورد بررسی قرار می دهد.
 



???? ???? ????????? ?"????? ???????", ????? ?? ?????? ???????? ????????? ???????

 



??????? ?????? ??????, ??????, ?? ???? ?????? ?????-????? ???? ??????


این گزارش در ادامه به مواضع کاندیدای اول با لحاظ جایگاه حکومتی این کاندیدا در فرماندهی سابق مهمترین رکن انقلاب اسلامی ایران، یعنی سپاه پاسداران بازگشته و طرح فدرالیسم مد نظر وی را جهت تحقق هدف بالکانیزاسیون جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار می دهد.

این گزارش با رصد فعالیت این کاندیدا، به نحوه شروع مبارزت انتخاباتی وی از سیستان و بلوچستان اشاره می کند.
 



????? ?????? ????? ????? ????"?, ?? ????? ???? ?? ????? ?????? ?? ????? ???? ?? ??? ??????? ??????. ??? ????, ?? ?? ????? ????? ???? ???? ??? ????????? ?? ????? ???????? ??????? ?????? ??? ?? ????? ???? ?????? ?? ??? ??????? ??? ????? ??????-????"????? ????? ?????? ???? ?????? ????? ??????


مبتنی بر مستندات این گزارش این کاندیدا با وعده به توسعه تمام استان ها به حق اقلیت ها برای یادگیری زبان مادری خود در موسسات آموزشی اشاره و درد، رنج، فقر، کمبود و بیکاری اقلیت ها بویژه در سیستان و بلوچستان اشاره می شود.

 

این گزارش به جمله استراتژیک این کاندیدا با ماهیت اینکه "هیچ دلیلی برای قربانی فرهنگ های محلی به نفع فرهنگ ملی وجود ندارد" (????"? ?????, ?? ??? ???? ??????? ??????????? ?? ??? ???????? ??? ??? ?? ???? ?????? ?? ???????? ???????? ????? ?????? ??????? ????-??????? )، جهت تحقق هدف بالکانیزاسیون جمهوری اسلامی اشاره نموده و جهت معرفی هرچه بیشتر نظرات این کاندیدا به سراغ فیسبوک وی رفته و به آنالیز اطلاعات موجود در آن می پردازد.
 



????? ????? ?????, ????? ????, ????? ???? ???????? ?????? ?????? ??? ?????? ????? ?????? ??????


و جمله کلیدی تبلیغات فیسبوکی این کاندیدا را با عنوان "ایرانیان از همه نژادها با هم برابر هستند" (??????? ??? ?????? ????? ?? ???) را به صورت غیر مستقیم کلید تحقق امر بالکانیزاسیون جمهوری اسلامی ایران معرفی می کند.
 

???? ?? ???????? ?? ????? ????"?



در پایان باید این نکته را به کاندیداهای انتخابات متذکر شد که اظهاراتشان ممکن است مورد سوء استفاده دشمن قرار بگیرد و به عنوان سیگنال نادرستی تعبیر و تفسیر شود و بر این اساس باید راه سوء برداشت دشمنان ایران اسلامی گرفته شود. 

مشرق نیوز



کلمات کلیدی : انتخابات
رسانه های ضد انقلاب و بیگانه
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:24 عصر

چرا رسانه های ضد انقلاب و بیگانه جلیلی را کاندیدای نظام معرفی می کنند؟ + تصاویر

برندسازی از سعید جلیلی در رسانه های ضد انقلاب و بیگانه با ایجاد هراس از او در ذهن مخاطبان خارجی و قشر خاکستری مخاطبان داخلی صورت می پذیرد.

 مشرق؛ در گزارش پیشین به مبانی برند سازی و برند سازی رسانه های بیگانه از هاشمی رفسنجانی پرداخته شد. در این میان سعید جلیلی که در رسانه های داخلی به عنوان نماینده گفتمان مقاومت مطرح شده بود در رسانه های بیگانه با عبارت Close to Khamenei معرفی شد.


در واقع رسانه های خارجی سعی کردند جلیلی را تحت نام مقام معظم رهبری معرفی کنند.
از مهمترین ویژگی های برند رهبر انقلاب سازش ناپذیری، عدم تسلیم و مقاومت تا بالاترین حد آن است و اگرچه جلیلی به خوبی توانسته این ویژگی ها را در مذاکرات هسته ای به نمایش بگذارد اما برندسازی از جلیلی در رسانه های بیگانه در کنار ایجاد هراس از جلیلی در ذهن مخاطبان خارجی و قشر خاکستری مخاطبان داخلی جنبه های دیگری نیز دارد.


 رسانه های بیگانه قصد دارند از فضای بوجود آمده که ناشی از حضور چهره های اصولگرا و به خصوص نماینده ای ضدسازش است به عنوان فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و رهبری آن استفاده کنند.

معادله پیچیده ای وجود ندارد، اگر جلیلی تحت برند رهبر انقلاب معرفی شود و از طرف دیگر رسانه های فارسی زبان داخلی و خارجی به تخریب وی پرداخته و تلویحاً از چهره های دیگر اصولگرا حمایت کنند (با علم به اینکه نامزدهای باقی مانده اصلاح طلبان با وجود اجماع و نیز حمایت هاشمی و خاتمی، به لحاظ فردی پایگاه اجتماعی قابل توجهی نداشته و وزنه سنگینی در میدان انتخابات نیستند.) احتمال شکست او در انتخابات قوت می یابد و شکست جلیلی به زعم این رسانه ها برابر است با شکست برند رهبر انقلاب اسلامی.
 



گاردین

 



خبرگزاری یهود(jewishpress)


به طور کلی رسانه های غربی و پیروان داخلی آن ها از یکسو سعی می کنند جلیلی را به عنوان نماینده برند رهبر انقلاب مطرح کنند و از سوی دیگر به تخریب وی و حمایت از سایر کاندیداهای بعضاً اصولگرا در قالب شگردهای رسانه ای زمینه شکست جلیلی را فراهم کنند تا به گمان خود ضربه ای گفتمانی به وجهه نظام اسلامی وارد نمایند.
      

 



      
از دیرباز انسان برای تهیه کالای مورد نظر خود به اعتبار نام و علامت تولیدکننده و یا محل تولید تکیه می کرد، با مطرح شدن برند و نیز گسترش دامنه مصرف گرایی توجه به مارک ها، برند ها و لوگوها قوت گرفت.

برای بیشتر افراد کیفیت حقیقی کالا مطرح نیست و مارک و برند نماینده کیفیت است. برای مثال کم نیستند افرادی که حاضرند پارچه یا لباس ایرانی را با مارک یک کشور خارجی خریداری کنند اما با مارک ایرانی خیر. مشتریان به تصویر ذهنی خود از برندهای مختلف بیشتر از واقعیت اعتماد دارند، تصویری که رسانه های مختلف مبتنی بر سازوکارهای اغواءمحور آن را ساخته اند.

کمتر تبلیغاتی است که مشتری را برای خرید ارشاد کند، بیشتر استراتژی های تبلیغات و بازاریابی بر پایه اغوای مشتریان و تصرف مغز و قلب آن ها از راه ایجاد احساس خوشایند بنا شده است.

با بررسی انواع مختلف آگهی های تبلیغاتی به راحتی می توان فرایند اغوای مخاطب را در آن ها مشاهده کرد که طبیعتاً این نحوه ی جذب در اسلام باطل است. متأسفانه بیشتر انسان ها آنچنان به نام ها و برندها اعتبار می بخشند که گاه حاضر می شوند به راحتی فریب شیادان و سوءاستفاده کنندگان را خورده و کالای بی کیفیت را به صرف داشتن یک علامت تجاری خریداری کنند.

رسانه های همان طور که می توانند از یک برند تصویری مطلوب در ذهن مخاطب ایجاد کنند، به همان ترتیب می توانند تصاویر مخدوش و غیرواقعی نیز بسازند.

در این میان مخاطب همان طور که نسبت به یک برند احساس خوشایندی پیدا می کند نسبت به دیگری احساسی نامطبوع پیدا خواهد کرد. به علاوه یکی از اصول بنیادین در برندسازی و مدیریت برند حفظ جایگاه برند در بازار و در ذهن مشتری می باشد چرا که مخدوش شدن تصویر ذهنی مخاطب باعث آسیب دیدن چهره برند و در نتیجه تنزل جایگاه آن خواهد شد.

همان طور که اشاره شد جلیلی از نیروهای انقلابی است اما شکست او پس از مطرح شدن وی به عنوان نماینده برند رهبر انقلاب تنها یک شکست سیاسی نخواهد بود، بلکه بر زندگی بسیاری از مردم جامعه تأثیرگذار خواهد بود. اکثریت جامعه ایرانی تصویری مطلوب(با درجات مختلف) از رهبر انقلاب و جایگاه ولایت دارند، در طول سال های گذشته همواره دشمن سعی کرده این تصویر که به شکل روزافزون در حال ارتقاء جایگاه در قلب و مغز مخاطب است را مخدوش نماید.
 



newsbharati


 


nbcnews


حال اگر جلیلی به عنوان نماینده برند رهبرانقلاب مطرح شده، در این جایگاه تثبیت شود و آن گاه در میدان انتخابات شکسته بخورد، تصویر ساخته شده از برند بالادستی او نیز در ذهن مخاطبان اعم از مؤمنان و یا قشر خاکستری ضربه خواهد دید. چرا که افراد تصور می کنند ابهت و شکوهی که از ولایت در ذهن خود ساخته بودند، بدون پشتوانه بوده و امامی که نماینده و سمبل او در انتخابات شکست بخورد، در واقع از اساس نیروهای وفادار کمی داشته پس مشروعیت و حقانیت او با چالش مواجه است. و این همان هدفی است که رسانه های بیگانه از مطرح کردن جلیلی تحت برند رهبرانقلاب به دنبال آن هستند.
 


سایت "دویچه وله"
 

سایت "صدای امریکا"


برای جلوگیری از این آسیب لازم است برای مردم جامعه یادآوری شود که در حکومت اسلامی که برپایه مردم سالاری دینی بنا شده لزومی ندارد رهبری فردی را به عنوان نماینده خود وارد انتخابات کند. از طرف دیگر حامیان جلیلی نیز نباید در این دام بیفتند و او را نامزد نظام و رهبری معرفی کنند.

از طرف دیگر رهبرانقلاب بارها تأکید کرده اند که در انتخابات تنها یک رأی دارند که آن را نیز به کسی نمی گویند و هرکس از قول ایشان درباره حمایت از فردی نقل کند گزافه گفته است:

*رویه‌ی ثابت رهبرانقلاب نیز در این ملاقات‌ها آن است که پس از شنیدن سخنان نامزدها به بیان نکاتی درباره‌ی مسائل کلان کشور در افق آینده می‌پردازند و با تأکید بر اینکه نفیاً یا اثباتاً نظری درباره‌ی کاندیداتوری افراد ندارند جمله‌ای را با مضمون زیر خطاب به همه‌ی این افراد می‌فرمایند: «نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تکلیفی نمی‌کنم.

*رهبر انقلاب اسلامی بارها درباره سخنانی که به ایشان منتسب می‌شود فرموده‌اند که: «مبادا کسى تصور کند که رهبرى یک نظرى دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمى مطرح میشود، در خفا به بعضى از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل میکند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزى نیست. اگر کسى چنین تصور کند، تصور خطائى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همینى است که صریحاً اعلام می شود؛ همینى است که من صریحاً اعلام میکنم.(1389/05/31)»

*درباره‏ موضع رهبرى در مورد انتخابات، گمانه‏ زنى و شایعه و این‌ها همیشه بوده و خواهد بود. بنده یک رأى دارم، آن را در صندوق مى‏اندازم. به یک نفرى رأى خواهم داد، به هیچ‌کس دیگر هم نخواهم گفت که به کى رأى بدهید، به کى رأى ندهید؛ این تشخیص خود مردم است. بنده گاهى از دولت حمایت می‌کنم، دفاع می‌کنم؛ بعضى سعى می‌کنند براى این کار معناى نادرستى جعل و ابداع کنند. نه، من از دولت‌ها همیشه دفاع می‌کنم؛ منتها اگر دولتى بیشتر مورد تهاجم قرار گرفت و احساس کردم حملات غیر منصفانه‏ اى می‌شود، بیشتر دفاع می‌کنم. من طرفدار اِعمال انصافم؛ من می‌گویم باید منصف باشیم. رفتارها را نگاه کنیم؛ این ربطى به انتخابات ندارد، بحث انصاف و بى‏ انصافى است. حمایت کردن از خدمت‌گزاران در کشور، وظیفه‏اى است که هم من دارم، هم همه دارند؛ این مربوط به اعلام موضع انتخاباتى نیست. (بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388)

 

بنابراین با یادآوری و تبیین مواضع رهبرانقلاب در قبال نامزدها و انتخابات های گذشته می توان تصویر ارائه شده از جلیلی و هر نیروی انقلابی دیگری را از تصویر ولایت و امام امت جدا کرد. نه تنها در این حوزه بلکه در سایر موارد نیز باید به تفکیک قوای سه گانه، افراد و گروه ها با جایگاه ولایت برای عموم جامعه پرداخت تا هر از چندگاهی دشمن و رسانه های آن سعی نکنند از طریق تخریب چهره افراد و یا بازتاب عملکرد نادرست، بی کفایتی، سوء مدیریت و اشتباهات آن ها زمینه تخریب جایگاه ولایت فقیه و امام امت نزد مردم را فراهم نمایند.

 


مشرق نیوز



کلمات کلیدی : انتخابات


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats