سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
اساس کار در حاکمیت اسلام
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:14 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام ، حکومت را با تعبیر «ولایت» بیان می کند و شخصی را که در رأس حکومت قرار دارد، به عنوان والی، ولــیّ، مولا - یعنی اشتقاقات کلمه ولایت - معرفی می کند. معنای آن چیست؟

معنای آن، این است که در  نظام سیاسی اسلام، آن کسی که در رأس قدرت قرار دارد و آن کسانی که قدرت حکومت بر آنها در اختیار اوست، ارتباط و اتصال و پیوستگی جدایی ناپذیری از هم دارند. این، معنای این قضیه است. این، فلسفه سیاسی اسلام را در مسأله حکومت برای ما معنا می کند. هر حکومتی که این طور نباشد، این ولایت نیست؛ یعنی حاکمیتی که اسلام پیش بینی کرده است، نیست. اگر فرض کنیم در رأس قدرت، کسانی باشند که با مردم ارتباطی نداشته باشند، این ولایت نیست. اگر کسانی باشند که رابطه آنها با مردم، رابطه ترس و رعب و خوف باشد - نه رابطه محبت و التیام و پیوستگی - این ولایت نیست. اگر کسانی با کودتا بر سر کار بیایند، این ولایت نیست. اگر کسی با وراثت و جانشینی نسبی - منهای فضایل و کیفیات حقیقی که در حکومت شرط است - در رأس کار قرار گیرد، این ولایت نیست. ولایت، آن وقتی است که ارتباط والی یا ولــیّ ، با مردمی که ولایت بر آنهاست، یک ارتباط نزدیک، صمیمانه، محبت آمیز و همان طوری که در مورد خود پیامبر وجود دارد - یعنی « بعث فیهم رسولا من انفسهم» یا «بعث منهم»: از خود آنها کسی را مبعوث کرده است - باشد؛ یعنی از خود مردم کسی باشد که عهده دار مسأله ولایت و حکومت باشد. اساس کار در حاکمیت اسلام این است.

راه اینجاست، ص10 به نقل از بیانات امام خامنه ای در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام1376/2/6



کلمات کلیدی : ولایت
رسوائی جدید منافقین
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:41 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

در احادیث معصومین علیهم السلام آمده است که دشمنان ما از احمق ها هستند. اگر باورتان نمی شود خبر زیر را مطالعه بفرمائید:

سایت بولتن نیوز آورده:

صفحه رسمی گروهک منفور منافقین در فیس‌بوک با 300 عضو ناشیانه با انتشار عکس‌هایی که افراد در آن لباس‌های تابستانی و آستین کوتاه پوشیده‌اند ادعا کرده است این تصاویر تجمعات امروز کرج و تهران است

به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران: گروهک منافقین که سرمست خروج از لیست سازمانهای تروریستی کشورهای آمریکای شمالی و اتحادیه اروپا هستند به سبب جنایت‌ها و خیانتهای فراوانی که داشته‌اند هیچ مقبولیتی حتی در میان سایر گروهکهای ضد نظام ندارد.

منافق‌ها از گذشته جهت ابراز نوکری و جانثاری به صهیونیست‌ها و دشمنان ایران از هیچ خباثتی چون جاسوسی و ترور شهروندان و دانشمندان کشورمان فروگذاری نکرده‌اند.

صفحه رسمی این گروهک در فیس‌بوک با حدود 300 عضو برای خوش خدمتی و خبرسازی دست به انتشار شایعاتی آنچنان ناشیانه و احمقانه زده است که باعث رسوایی گردانندگان این صفحه شده است انتشار دروغهایی شاخدار و بسیار ناشیانه که مشابه آن در هیچ یک از سایتهای خبری ضد ایرانی و وابسته به غرب وجود ندارد. ظاهرا این اخبار در جهت تحمیق و شستشوی مغزی هواداران اندک این گروهک میباشد که در اردوگاههای مخوف فرانسه و ... اجازه دسترسی به سایر رسانه ها به جز رسانه های این گروهک را ندارند.

در صفحه این گروهک در فیس‌بوک اخبار و تصاویری منتشر شده است که مدعی تجمعاتی در این روزهای زمستانی و سرد است در حالیکه افراد حاضر در این عکس‌ها در سرمای سوزناک زمستان آستین کوتاه به تن دارند و درختان سبز می‌باشند جالب اینجاست که این تصاویر دراخبار پخش شده از صدا و سیما از تلویزیون گرفته شده است.





کلمات کلیدی : منافقین
اصل معنای ولایت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:6 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

ولایت، معنای عجیبی است. اصل معنای ولایت، عبارت از نزدیک بودن دو چیز با یکدیگر است. فرض بفرمایید وقتی که دو ریسمان، محکم به هم تابیده می شوند و جدا کردن آنها از یکدیگر، به آسانی ممکن نیست، آن را در عربی « ولایت » می گویند.

ولایت، یعنی اتصال و ارتباط و قرب دو چیز به صورت مماس و مستحکم با یکدیگر همه ی معانی ای که برای « ولایت » در لغت ذکر شده است - معنای محبت، معنای قیومیت و بقیه معانی، که هفت، هشت معنا در زبان عربی هست - از این جهت است که در هر کدام از اینها، به نوعی این قرب و نزدیکی بین دو طرف ولایت وجود دارد. مثلاً، به معنای محبت است؛ چون محب و محبوب، با یکدیگر یک ارتباط و اتصال معنوی دارند و جدا کردنشان از یکدیگر، امکان پذیر نیست.

قسمتی از بیانات امام خامنه ای در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران 1376/2/6



کلمات کلیدی : ولایت
راز دستهای دراز شده
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:26 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی گفت: چرا با کشورهای تحریم کننده ایران کنار نمی آئیم تا مشکلات ایران تمام شود؟

شاید این مخلوق خداوند از روی خیرخواهی این جمله را بیان کرده باشد و شاید هم هدفی دیگر داشت.

اما براستی دست دوستی را باید به سمت چه کسی دراز کرد؟ آیا هر دستی دیده شد و یا بالاتر از دست های دیگر بود و قوی تر ، باید دست او را به رسم دوستی فشرد؟

اگر دست امریکا و جیره خوارانش دست محبت و دوستی بود راضی نمی شدند شدیدترین تحریم ها و توطئه ها را بر ضد مردم و کشور ایران اجرا کنند تا بقول خودشان ایران دست از خواسته های خود بردارد. کدام خیرخواه و دوستی را سراغ دارید که برای برقراری رابطه دوستی متوسل به حیله و نیرنگ شده و شدیدترین ضربات را بر او وارد کند ، آن هم به قصد کشتن طرف مقابل؟!

از 8 سال جنگ تحمیلی گرفته تا پشتیبانی و تأیید تروریست ها و منافقین ، همه جا دست به خون آغشته آمریکا پیداست ؛ حال چنین دستی را میشود برای دوستی فشرد؟

گذشته از این دلایل باید یقین داشت که خداوند از ما عالم تر و داناتر است و از نهان و آشکار همه خبر دارد. حال چنین خداوندی فرموده:

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِیاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِی سَبِیلِی وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی تُسِرُّونَ إِلَیهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ وَمَنْ یفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ(الممتحنة/1)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگیرید! شما نسبت به آنان اظهار محبت می‌کنید، در حالی که آنها به آنچه از حق برای شما آمده کافر شده‌اند ...

دشمنان ما با تمام قوا به جنگ با اعتقادات و کتاب آسمانی ما برخاسته اند . فیلم های ضد اسلام، ضد رسول خدا، ضد شیعه و سایت های بیشمار ضد اسلام و قرآن و تشیع ؛ نشان از جنگ علنی آنها برضد دین و مذهب ماست و این دشمنان قسم خورده چون ایرانیان را در مسیر دین و مذهب اصیل اسلام دیده اند؛ به چیزی غیر از نابودی ما فکر نمی کنند.

فقط با کمی حساب و کتاب میشود راز دستهای دراز شده دشمنان ایران برای دوستی را فهمید.



کلمات کلیدی : امریکا
مضمون ولایت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:5 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای:

آنچه که من می خواهم قدری روی آن تکیه کنم، کلمه و مضمون ولایت است که در ماجرای غدیر تکرار شد: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه». پیامبر اکرم در این ماجرای تاریخی و در این نصب بزرگ، حکومت را با تعبیر «ولایت» بیان کرد. در زبان عربی و زبانهای دیگر، برای این پدیده ای که اسمش حکومت و زمامداری و حکمرانی است - یعنی کسی یا جماعتی که بر یک جامعه حکومت می کند و فرمان می راند - تعبیرات گوناگونی آورده شده است که هر یک از این تعبیرات، اشاره به جهت خاصی است. مثلاً تعبیر حکومت، اشاره به این دارد که آن کسی که در رأس قدرت است، یا آن جماعتی که درر رأس قدرتند، حکم می کنند و جامعه و افراد مردم، حکم و فرمان آنها را اطاعت می کنند. یک تعبیر دیگر، تعبیر سلطنت است که به معنای مسلط بودن و مقتدر بودن و امور را در سلطه خود در آوردن است. در فارسی نیز همین تعابیر وجود دارد. مثلاً زمامداری، اشاره به یک جنبه از حکومت است. یا مثلاً حکمرانی و فرماندهی، هر کدام به یک جنبه اشاره می کند. در اسلام، بیشتر از همه بر روی کلمه «ولایت» تکیه شده است. هم در این جا و هم در آیه شریفه «انما ولیکم الله و رسوله» ، پدیده حکومت را با نام «ولایت» بیان کرده است.

راه اینهجاست، ص 8، دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران 1376/2/6



کلمات کلیدی : ولایت
غرش شیران ایران
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:6 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

هشت ماه گذشت و هر روز بیشتر از دیروز نقاب از چهره دزدان مافیائی کنار زده می شد؛ دزدان آبروی ایران، دزدان انقلاب، دزدان دین و ایمان، دزدان اعتقاد، دزدان ناموس و غیرت ایرانیان.

حالا دیگر همه ی آن عده ساده دل شهر هم صورتشان را دیده بودند. دیدند که دندانهای به خون آغشته شان به هم فشرده شده و منتظر گلوی نازک ساده اندیش دیگری ست. دیدند که دستهای آهنین شان از زیر دستکشهای مخملین بیرون زده و نقش پرچم آمریکا و انگلیس خبیث بر انگشتانشان گره خورده. دیدند دلارهای کثیف دشمنان ایران زمین از جیب های آفت زده شان سر بر آورده. دیدند سران استکبار جهانی چگونه برای شان هورا می کشند . دیدند کفش هایشان بروی خون شهیدان ایستاده.

اندکی بعد نقاب ز چهره گرفتند آن دغل کاران و به کاروان اباعبدالله حمله بردند.

خیمه عاشورای حسینی را آتش زدند.

نمازگزاران ظهر عاشورا را سنگ زدند و آخر کارشان، روز عاشورا کف زدند و صوت کشیدند و پایکوبی کردند...

و اما اینجا آنجائیست که یلان ایران زمین ، مردم بت شکن این سرزمین پیشه صبر را کنار گذاشته و غریدند.

آنچنان نعره ای کشیدند این شیران انقلاب ایران که موی بر تن نقاب داران که نه، حتی بر تن اربابان شان در آن سوی جهان نیز راست شد و به زمین ریخت.

و این زمان بود که سران گله گرگها به لانه های تاریک خود خزیدند و در آتش جهنم اعمالشان سوختند.


و در روز 9 دی ماه پرونده فریب خوردگان و فریب دهندگان به زیر بغل هایشان گذاشته شد تا بدانند دیگر در این سرای ولایت پیشه گان جائی برای موریانه هائی چون اینان وجود ندارد.




کلمات کلیدی : 9 دی
فتنه آینده
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:41 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء مطرح کرد
فتنه آینده دیگر خیابانی نیست/اشراف کامل اطلاعاتی ایران تا قلب تلا‌ویو

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء گفت: فتنه آینده قطعا فتنه خیابانی نیست و ابعاد آن نیز بسیار بزرگ‌تر از فتنه 88 است.

خبرگزاری فارس: فتنه آینده دیگر خیابانی نیست/اشراف کامل اطلاعاتی ایران تا قلب تلا‌ویو

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین یکتا بعدازظهر امروز در همایش 9 دی انتخاب عاشورایی، نظام ولایی در دانشگاه پیام نور مشهد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ‌ایران انقلاب عجیبی بود و کاش بتوان آن را در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای موشکافی و آشنایی بهتر نسل جدید قرار داد.

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء افزود: در عرصه انقلاب اسلامی‌ ایران ما شاهد صحنه‌های 17 شهریور و 22 بهمن و کشتار مردم بوده‌ایم اما این انقلاب نسبت به سایر انقلاب‌های دنیا کشته کمتری داد زیرا عقبه‌ای مانند امام حسین(ع) و روحانیت را داشت.

یکتا خاطرنشان کرد: گاهی اوقات در زندگی انسان‌ها اتفاقاتی روی می‌دهد که آثار خیر و برکت آن برای ساخته شدن در آینده است و جریانات اوایل انقلاب سبب شد تا جوانان برای هشت سال جنگ تحمیلی آماده شوند.

وی یادآور شد: در هشت سال جنگ تحمیلی از 18 کشور اسیر گرفته شد و جنگی بود که عراق از نظر تجهیزات کم نداشت و با نفت کویت و بندر اردن و کمک بسیاری از کشورهای دیگر اداره می‌شد، اما ایران سپاه خود را با تجهیزات عراق که می‌گرفت تجهیز می‌کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء تاکید کرد: برخی می‌گویند ما تکبیر گفتیم و رعب الهی به عراق افتاد و پیروز شدیم؛ این مطلب درست است اما جنگ نبرد سختی بود که هشت سال طول کشید و آثار آن هنوز در جامعه باقی‌مانده است.

یکتا اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند باید سال‌ها بگذرد تا مقام شهدا برای ما روشن شود و با تمام سختی‌هایی که زمان جنگ وجود داشت باید بعد از آن آثار و برکات جنگ را حفظ می‌کردیم اما افرادی در این زمان ما را به کیش و تخت‌جمشید بردند.

وی افزود: ما در جنگ پیروز شدیم و هشت سال دفاع مقدس بنای نبرد حزب‌الله و بیداری اسلامی را پایه‌گذاری کرد و امروز شاهد هستیم که موشک فجر پنج ایران در تلاویو پایتخت رژیم صهیونیستی می‌خورد و این امر نشان‌دهنده اشراف اطلاعاتی و اخباری ایران است.

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء خاطرنشان کرد: جنگ اقتدار ما را در عین مظلومیت تثبیت کرد و در حال حاضر حواس ما را پرت کرده‌اند و سبک زندگی ما را تغییر دادند و سبک زندگی ما را از مساجد به سمت فرهنگسرا می‌برند و از خودمان دور کردند.

یکتا تاکید کرد: چون از قبل طراحی شده بود سبک نگاه سیاسی و گفتمانی ما عوض شد و سبب شد تا در چاله‌های اعتقادی و گفتمانی بیفتیم.

وی یادآور شد: در مجلس ششم گفته می‌شد که چرا آزادی بیان وجود ندارد و می‌توان علیه خدا نیز حرف زد و آیا واقعاً جنگی وجود داشته یا شما شلوغ می‌کنید.

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء با اشاره به فتنه سال 88 گفت: اساتید دوران مجلس ششم و جوانان جدا شده از سبک زندگی و عده‌ای خواص که به دنبال این سبک جدید بودند به فتنه تبدیل شدند و این امر سبب ایجاد چاله شد و مسئولانی فرزندان خود را در سال 88 به خیا‌بان‌های شهر می‌فرستادند که فکر می‌کردند کار تمام می‌شود.

یکتا تصریح کرد: فتنه در خیابان‌ها ریخت زیرا عده‌ای با تحریکات قبل از انتخابات و نگاه طرفداری وارد میدان شده بودند و فضا را غبارآلود کرده بودند؛ این شلوغی به خاطر سئوال برخی از افراد بود که عده‌ای از آن به سمت خود بهره‌برداری می‌کردند.

وی افزود: در آن زمان بیشترین غصه به دل رهبری وارد شد و در حال حاضر وظیفه تمام ما جهاد اکبر است و تقابل ما با اسلام آمریکایی است که دشمن استادی است و به خوبی می‌داند چکار کند.

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء یادآور شد: انقلاب اسلامی همانند قطاری است که به سمت هدفی حرکت می‌کند و برخی مانند سروش، کدیور، مهاجرانی و گنجی از وسط‌های راه از این قطار پیاده می‌شوند و راننده قطار به خوبی می‌داند که سوزنبان کس دیگری است و این انقلاب را حفظ می‌کند.

یکتا خاطرنشان کرد: فتنه آینده بزرگ‌تر از فتنه سال 88 است و آنچه در فتنه آینده اتفاق می‌افتد فتنه خیابانی نیست بلکه فتنه افکار و صحبت‌ها است.

فارس نیوز




کلمات کلیدی : فتنه گران
تعریف BBC از مطهری
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 9:31 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

BBC رسانه وابسته به خاندان سلطنتی انگلیس خبیث از علی مطهری تعریف و تمجید کرده.

کمی تفحص در کتب تاریخی ماهیت این رسانه و انگلیس استعمارگر خبیث را روشن می کند. چه جنایتها و چه غارتها که نکرده اند. ایران عزیز ما هم از جنایتها و غارتگریهای این کشور خبیث بی نصیب نماند و به همین علت مردم شریف ایران با تمام وجود و گوشت و پوست شان دشمن این کشور استعمارگر می باشد.

حال اگر چنین کشور منفوری از شخصی تعریف کند بس است برای شناختن آن شخص تعریف شده.

آقای عطی مطهری! ای کاش وقت کنید و کتابهای گرانقدر پدر شهیدتان را مطالعه کنید؛ مخصوصاً کتاب جاذبه و دافعه را.

آیا فکر کرده اید که چرا نیروهای انقلابی از شما دفع می شوند و دار و دسته فتنه گران و بدتر اینکه رسانه های سران کفر و نفاق ، جذب شما؟!!

آیا نیاز نیست کمی بیاندشید که چرا امام خمینی (ره) فرمودند هر کس مورد تعریف و تمجید آمریکا و غرب قرار گرفت در خود شک کند و بداند اشکال دارد؟!!

آیا همین غم بس نیست که کثیف ترین رسانه جهان درخصوص شما بگوید: «در هنگامه‌ای که برخی منتسبان به اصلاح‌طلبی در مجلس یا در حاشیه‌ قدرت، سکوت پیشه کرده و ره عافیت می‌جویند؛ در زمانه‌ای که حتی برخی هم حزبی‌های دیروز مهدی کروبی، حاضر نیستند یادی از وی کنند و از وضع غیرقانونی تحمیل شده به دبیرکل اعتماد ملی انتقاد کنند؛ و در روزهایی که برخی مدعیان اصلاح‌طلبی به فکر شرکت در انتخابات و «گرم کردن انتخابات 92» هستند، و نه به‌یاد میرحسین موسوی و دیگر زندانیان سبز؛ این مطهری است که از حقوق قانونی موسوی و کروبی دفاع می‌کند. او اصول‌گرایانه، اصلاح‌طلبی می‌کند و وضع موجود را از زاویه‌ یک معتقد به نظام و همراه حاکمیت، نقد می‌نماید»

شاید به نظر شما آن فتنه ای که فتنه گران بپا کردند یکی از اعمال انقلابی بود که باید از آنها دفاع کرد!! البته می دانیم شما چنین اعتقادی ندارید ؛ ولی نکته اینجاست که چرا شما فرزند شهید مطهری که دشمنان اسلام و قرآن و ولایت از شهادت او جشن گرفتند، مورد توجه همان دشمنان قرار گرفته اید!!!

چرا فتنه گران در طول آن 8 ماه فتنه گری سخت مورد توجه و حمایت امریکا و انگلیس و صهیونست خونخوار بودند؟ چرا فتنه گران اصل ولایت فقیه را که همان ولایت امام زمان عجل الله می باشد انکار کردند و بر ضدش شعار دادند؟ و صدها سئوال دیگر...


 فَمَا لَکُمْ فِی الْمُنَافِقِینَ فِئَتَینِ وَاللَّهُ أَرْکَسَهُمْ بِمَا کَسَبُوا أَتُرِیدُونَ أَنْ تَهْدُوا مَنْ أَضَلَّ اللَّهُ وَمَنْ یضْلِلِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ سَبِیلًا(النساء/88)
چرا درباره منافقین دو دسته شده‌اید؟! (بعضی جنگ با آنها را ممنوع، و بعضی مجاز می‌دانید.) در حالی که خداوند بخاطر اعمالشان، (افکار) آنها را کاملا وارونه کرده است! آیا شما می‌خواهید کسانی را که خداوند (بر اثر اعمال زشتشان) گمراه کرده، هدایت کنید؟! در حالی که هر کس را خداوند گمراه کند، راهی برای او نخواهی یافت.



کلمات کلیدی : علی مطهری
فتوای حامی فتنه گران
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 6:50 عصر
مواضع زیگزاگی و متناقض آقای صانعی به خصوص بعد از فتنه 88 و در حمایت از سران فتنه و ضد انقلاب، در حدی بود که حتی در پاره ای از مواقع موجب اعتراض هواداران خود نیز شد.

گروه مانیتورینگ     ـ مواضع زیگزاگی و متناقض آقای صانعی به خصوص بعد از فتنه 88 و در حمایت از سران فتنه و ضد انقلاب، در حدی بود که حتی در پاره ای از مواقع موجب اعتراض هواداران خود نیز شد. 

به گزارش بولتن نیوز، بر همین اساس یکی از سایت های اپوزیسیون (روز آنلاین) در مطلبی به موضوع حمایت عجیب آقای صانعی از قمه زدن و قمه زنان پرداخت. در ابتدای این مطلب، نویسنده با اشاره به فتوای ممانعت از قمه زنی توسط رهبر انقللاب می نویسد: 

"در ایران آیت الله خامنه ای طی سخنانی که در سال 1373 و در جمع روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد داشت رسما موضع مخالفت با این اقدام را اتخاذ کرد و از آن پس حکومت ایران و نیروی های انتظامی تلاش هایی برای جلوگیری از این عمل انجام دادند    . 

آیت الله خامنه ای در آن سخنرانی گفته بود: این کار قطعا خلاف است. امام حسین به این معنا راضی نیست. من نمی‌دانم کدام سلیقه‌هایی و از کجا این بدعتهای عجیب و خلاف را وارد جوامع اسلامی و جامعه انقلابی ما می‌کنند  ."

این نویسنده سپس با اشاره به اظهارات صانعی می نویسد:

"آیت الله صانعی اما در گردشی شگفت انگیز چندین سال پس از این حکم و پس از سالها که جنبش مدنی در ایران آغاز به فعالیت و گسترش کرد طی سخنانی به حمایت از قمه زنی پرداخت.

آیت الله صانعی گفته است: اساس قمه زنی عشق و محبت است، همین عشق و محبت است که انسانها بدون اختیار قمه می زنند، قمه زدن یعنی عشق، نمی شود جلوی آن را گرفت، جلوگیری از آن اشتباه است، عشق و علاقه است که قمه می زند بعد هم خوب می شود. قمه زنها سابقه نداره که ضرری دیده باشند، اینکه بعضی از آقایان فکر می کنند ضرر دیده اند اشتباه می کنند. قمه زدن نه تنها ضرر ندارد بلکه نفع هم دارد. هم نفع روحی دارد، عقده اش را گشوده است، علاقه اش را ابراز کرده است و هم نفع بدنی دارد. می گویند اگر قمه زن ها یک سال قمه نزنند دچار سر درد می شود. نمی شود گفت که این خلاف شرع است، حرام است. به نظر من این سنت ها باید بماند. اینکه نمی شود گفت قمه نزنید."

این نویسنده در ادامه با اظهار شگفتگی از چنین نظراتی می نویسد:

"شگفتا، ما ز یاران چشم یاری داشتیم. آقای صانعی می خواهم این پرسش را از شما مطرح کنم که کدام یک از ائمه شیعه در سالگرد عاشورا قمه زده است که چنین سنتی باید در بین مومنین ترویج شود؟ امام سجاد که خود شاهد واقعه عاشورا بود و نزدیکترینهایش را از دست داد هرگز قمه زد؟ جایی سفارش به قمه زنی کرد؟ امام صادق که شما فقیهان، فقه خود را بر گرفته از آرای وی می دانید هرگز قمه زد و قمه زنی را توصیه کرد؟

اصلا مقام منزه و متعال روحانیت شیعه که اینهمه دغدغه ثواب مومنین را دارند چرا خود پیشگام نمی شوند و قمه نمی زنند؟ شما خود قمه می زنید؟ آنرا به پسر، دختر، همسر، برادر خود توصیه می کنید؟ چرا باید شدت عشق مردم به ائمه خود، بیشتر و پر حرارت تر از عشق فقها و مراجع و روحانیون به ائمه باشد؟ اگر خود ابا دارید از این کار، چرا به دیگران چنین سفارش هایی می کنید و حتی نسخه پزشکی هم برای آنهم صادر می کنید؟

فرض بگیریم که قمه زنی سنت شیعیان بوده – که می دانیم نبوده - اساسا ضرورت حفظ و تثبت این سنت چیست؟ مگر هر سنتی به اسم سنت بودن باید حفظ شود؟ اگر قرار بر این است که همواره سنت گذشتگان حفظ شود و تغییری ایجاد نشود فلسفه حضور فقها و اینکه باید به فقیه زنده اقتدا کرد در چیست؟ غیر از این است که مرجع تقلید باید زنده باشد تا بتواند شرایط روز را درک کند و احکام را متناسب با آن تغییر دهد؟

درک و دریافت شما از وضعیت این روزها چه بوده است که به چنین ضرورتی رسیدید؟ آیا شما به راستی فکر می کنید در زمانه ای که ـ انگونه که خود روحانیون مسلمان مکرر می گویند ـ اسلام هراسی گسترش پیدا کرده است و رسانه ها و افکار عمومی مسلمان و غیر مسلمان نسبت به این اعمال دیدی بسیار منفی دارد، باید بر پاسداری از این سنت تاکید کرد؟ آیا این نعل وارونه زدن نیست؟

اکنون که در ایران مقامات حکومتی تلاش می کنند تا مانع برگزاری این مراسم ـ– لااقل در مکان های عمومی ـ– شوند و آشکارا افکار عمومی ایرانیان از چنین تصاویر و اعمالی منزجر است این دفاع جانانه شما از این سنت غلط و زشت چه معنا و مفهومی دارد؟"

منبع: بولتن نیوز



کلمات کلیدی : صانعی


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats