سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
زیبائی و زشتی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:18 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

«چرا آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد؟ مگر ایران چه امتیازی داده که آمریکا بخواهد تحریم‌ها را بردارد؟ اصلاً مذاکره خاصی نشده و فقط اظهار تمایل دو طرف در مکالمات بوده است.»  منبع: کیهان پنجشنبه 11 مهر 1392

جملات بالا از صادق زیبا کلام می باشد که این روزها زیبائی را از کلامش گرفته و کمتر کسی او را یک ایرانی صادق می داند. چرا که سخنانی که این روزها از سخنگوی کاخ سفید شنیده میشود از زبان این ایرانی دکترای علوم سیاسی نیز شنیده شده و میشود.

بالآخره هرچه که باشید برای ایرانیان وطن پرست و انقلابی ، شباهتی به یک ایرانی ندارید.

آقای زیباکلام شما گفته اید: 

« مثل اینکه خودمانیم باورمان شده که آقای روحانی امتیاز مهمی را در نیویورک داده! اصلاً صحبت و مذاکره‌ای در کار نبوده، امتیازی داده نشده. ما و آمریکا صرفاً اعلام آمادگی کرده‌ایم که حاضریم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. در خلال 15 دقیقه مکالمه تلفنی- که اهمیتی ندارد که چه کسی تماس گرفته- هم هیچ اتفاق دیگری نیفتاده. نمی‌دانم چطور امر بر برخی مشتبه شده که ما گام مهمی برداشته‌ایم و الان نوبت آمریکایی‌هاست.» منبع: کیهان پنجشنبه 11 مهر 1392

حتماً شما هم باورت شده یک امریکائی یا سخنگوی کاخ سفید هستید که اینگونه سنگ امریکا را به سینه می زنید؛ ولی بدانید که هر که سنگ این جنایتکاران و غارتگران ممالک اسلامی و غیراسلامی را به سینه زد ، عاقبت به شر شد و به ترکستان رسید. تنها مدرک دکترا داشتن ملاک بصیرت و حقانیت نیست بلکه پیروی از حق و تقابل با باطل همراه با ولایت و تقواست که چشمه های حکمت و درایت را به سوی آدمی سرازیر می کند  نه کتابها و مدارک آنچنانی .  علم و دانش اگر در خدمت نفس و منافع شخصی و مادی قرار گیرد و دچار خود رأیی و تکبر شود، جز گمراهی و لغزش ثمری نداشته و راه را با بیراه اشتباه می گیرد.

زیبائی کلام این است که زیبا و مردم پسند و هنرمندانه از حق دفاع کنید و در مسیر حقیقت بسرائید نه اینکه از رژیم مستکبری چون امریکا حرف ببافید . مگر صدای مظلومان عالم را نمی شنوید که از شرارت ها و آتش افروزی های امریکای خونخوار چه می کشند و چه ناله ها دارند؟ مگر تاریخ انقلاب ما را نمی دانید که بخاطر دشمنی های امریکا با این انقلاب ، مردم عزیز ما چه کشیده اند؟ مگر تا بحال نشنیدید چه خون ها از جوانان و پیران این سرزمین ریخته شد؟ حال چگونه شما می گویید: « من خیلی دلم می‌خواهد بپرسم که ما چه کرده‌ایم و چطور الان نوبت آمریکا است؟ اینکه با آمریکا با وقار و مودب صحبت کردیم دلیل می‌شود که آمریکا، برای ما سند شش دانگ کنگره را بزند و یا دو دور 75 میلیون ایرانی را دور میدان آزادی بگرداند؟ »  کیهان پنجشنبه 11 مهر 1392

انشاءالله که سخنان شما از روی غفلت بوده و عمداً نباشد که اگر باشد جواب میلیون ها ایرانی زخم خورده و خدای این ملت را باید بدهید...

حق و اهل حق نیاز به باطل و اهل باطل نداشته و ندارند که خداوند فرموده باطل محو شدنی ست ، و به همین سبب به آنچه که محو شدنی ست نباید و نمی شود نیاز داشت.  یا حق



کلمات کلیدی : امریکااصلاح طلبان
چند روز بعد از لبخند
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:48 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

اوباما: گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است . ایران به دلیل تحریم‌ها اکنون برای مذاکره از خود آمادگی نشان می‌دهد.


فقط چند روز از خوشحالی و ذوق زدگی طرفداران رابطه با آمریکا گذشت و همه دیدیم که توبه گرگ مرگ است. . براستی آن کسانی که سر خود را زیر برف کرده اند فکر می کنند میتوانند برای همیشه سر خود را زیر برف نگه دارند و یا فکر می کنند که همیشه زمستان بوده و برف می بارد تا آنها سر خود را زیر برف کرده و حقایق را نبینند. اما بالاخره مجبور خواهند شد سر از برف بیرون آورند که اگر بیرون نیاورند خورشید برف را محو خواهد کرد و آنوقت هست که خواهند دید شکارچیان غرب مستکبر از روزنه دید به مگسگ و از مگسگ نیز سرهای آنها را نشانه رفته اند .  بسی خامی است که خیال کنیم گرگ ها اهلی شده  و از گله ما حفاظت می کنند.  همانطور که حضرت امام خامنه ای فرمودند      «دست داراز شده امریکا همان پنجه چدنی است که روی آن را یک دستکش مخملی پوشانده اند»؛ و این پنجه چدنی با چند بار فشرده شدن از زیر دستکش مخملی بیرون خواهد زد چه بخواهند و چه نخواهند.  امروز هم بعد از چند روز ژست های دوستانه و تغییر روش امریکائیها و دست دوستی دراز کردن، دیدیم که به فاصله چند روز پنجه جدنی آنها نمایان شد و طعم سرد و خشن خود را چشاند. 

جمهوری اسلامی ایران تنها حکومت مشروع در این جهان پهناور می باشد که طبق دستور خدا و معصومین علیهم السلام و قرآن بنا شده هرچند هنوز تا رسیدن به قله حکومت اسلامی فاصله داریم اما اساس حکومت ما همان حکومت مورد تأیید فقه شیعه می باشد؛ حال با این پشتوانه عظیم آیا ما باید در مقابل حکومت های باطل سر تعظیم فرود آوریم یا آنها ، آیا باید برای سفره ای رنگین تر زیر بار ظلم و ذلت رویم یا همچون کوه استوار و محکم باشیم. آیا میشود از شیطان بزرگ انتظار دوستی و خیرخواهی داشت که اگر میشد چرا امام خمینی فرمودند: امریکا شیطان بزرگ است . این حرف امام خمینی از روی سیاست نبود که از اوج عرفان امام و آنچه از امریکا شهود کرده بود به زبان مبارکشان آمد.  خداوند حکیم نیز در قرآن کریم فرمود:  إِنَّ الشَّیطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا یدْعُو حِزْبَهُ لِیکُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِیرِ(فاطر/6)
البته شیطان دشمن شماست، پس او را دشمن بدانید؛ او فقط حزبش را به این دعوت می‌کند که اهل آتش سوزان (جهنم) باشند!
  أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیکُمْ یا بَنِی آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّیطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ(یس/60)
آیا با شما عهد نکردم ای فرزندان آدم که شیطان را نپرستید، که او برای شما دشمن آشکاری است؟!

آن آقایانی که در گوشه ذهن خود این هدف را می پرورانند که باید با امریکا کنار آمد و بعضی از خواسته هاشان را نیز برآورده کرد آیا جوابی برای آیات قرآن ذکر شده و آیات بسیار دیگر دارند؟

وَلَ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِیاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِی سَبِیلِی وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی تُسِرُّونَ إِلَیهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ وَمَنْ یفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ(الممتحنة/1)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگیرید! شما نسبت به آنان اظهار محبت می‌کنید، در حالی که آنها به آنچه از حق برای شما آمده کافر شده‌اند و رسول الله و شما را به خاطر ایمان به خداوندی که پروردگار همه شماست از شهر و دیارتان بیرون می‌رانند؛ اگر شما برای جهاد در راه من و جلب خشنودیم هجرت کرده‌اید؛ (پیوند دوستی با آنان برقرار نسازید!) شما مخفیانه با آنها رابطه دوستی برقرار می‌کنید در حالی که من به آنچه پنهان یا آشکار می‌سازید از همه داناترم! و هر کس از شما چنین کاری کند، از راه راست گمراه شده است!

چپاول و خونریزی ، برده کشی و جنایت ، خُـلق و خوی امریکا و هم قطارانش هست و اعتماد به آنها از جنس اعتماد ابوموسی اشعری به معاویه می باشد که نتیجه ای جز خیانت به امیرالمومنین علیه السلام نداشت. 

خون شهیدان همواره سدی محکم در برابر مکر و حیله دشمنان داخلی و خارجی ست و ولایت، خورشیدی تابان که نخواهد گذاشت ظلمت گمراهی بر این دیار علوی چادر زند. 

به دشمنان ایران انقلابی بگوئید هرچه مکر و حیله دارید بکار برید که ما پشتمان به آیه های قرآن کریم محکم است و خواهد بود:

 وَقَدْ مَکَرُوا مَکْرَهُمْ وَعِنْدَ اللَّهِ مَکْرُهُمْ وَإِنْ کَانَ مَکْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ(الإبراهیم/46)
آنها نهایت مکر (و نیرنگ) خود را به کار زدند؛ و همه مکرها (و توطئه‌هایشان) نزد خدا آشکار است، هر چند مکرشان چنان باشد که کوه‌ها را از جا برکند!

 أَفَأَمِنُوا مَکْرَ اللَّهِ فَلَا یأْمَنُ مَکْرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ(الأعراف/99)
آیا آنها خود را از مکر الهی در امان می‌دانند؟! در حالی که جز زیانکاران، خود را از مکر (و مجازات) خدا ایمن نمی‌دانند!

وَمَکَرُوا مَکْرًا وَمَکَرْنَا مَکْرًا وَهُمْ لَا یشْعُرُونَ(النمل/50)
آنها نقشه مهمی کشیدند، و ما هم نقشه مهمی؛ در حالی که آنها درک نمی‌کردند!



کلمات کلیدی : امریکا
وعده های نسیه
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:13 عصر

وعده‌های نسیه آمریکا توخالی از آب درآمد
جان کری:
لغو تحریم‌ها را بررسی هم نمی‌کنیم


وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار زیاده‌خواهی‌های غیرقانونی غرب در قبال برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، اعلام کرد: آمریکا فعلاً لغو تحریم‌ها را بررسی نخواهد کرد.
جان‌کری در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس گفت: اگر ایران شرایط خاصی را فراهم کند، خواسته رئیس جمهوری ایران در خصوص حصول توافق طی مدت سه تا شش ماه زودتر نیز امکان‌پذیر است.
کری گفت: «بسته به آن که ایران تا چه حد آماده همکاری باشد و آماده باشد شفافیت به خرج دهد، حصول توافق زودتر از این زمان نیز ممکن است.»
وی همچنین گفت: «ضروری است ما در اینجا به توافق خوبی دست یابیم. توافق خوب به این معناست که کاملاً قابل رسیدگی و اقدامات برای مشخص کردن این که برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است بدون نقص باشد.»
جان کری افزود: «اگر برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز باشد و همه ما بتوانیم به آن پی ببریم همه جهان خواهد دید ایران می‌تواند به شدت و به سرعت در جهت بهتر شدن حرکت کند.»
کری ادامه داد: «اگر این یک برنامه صلح‌آمیز باشد، ما و سراسر جهان می‌توانیم شاهد تغییر چشمگیر در روابط ایران و آمریکا به سمت بهبود روابط و یک تغییر سریع باشیم.»
وی گفت: «تا زمانی که روندی قابل رسیدگی، مشخص و شفاف آغاز نشود، آمریکا موضوع لغو تحریم‌ها علیه ایران را مورد بررسی قرار نخواهد داد.»
وی همچنین گفت: «باز کردن تاسیسات فردو به روی بازرسان بین‌المللی نشان خواهد داد ایران قصد ندارد به دنبال تسلیحات هسته‌ای باشد. آنها می‌توانند فوراً پروتکل‌ها، پروتکل‌های الحاقی جامعه بین‌المللی در ارتباط با بازرسی‌ها را امضا کند.»
جان‌کری همچنین گفت: «آنها می‌توانند پیشنهاد کنند برنامه غنی‌سازی را در سطح خاصی دنبال کنند زیرا برای یک برنامه صلح‌آمیز نیازی به غنی‌سازی در سطح بالا نیست.»
همچنین «دن شاپیرو» روز دوشنبه در مصاحبه با رادیو اسرائیل، تصریح کرد که اهداف اسرائیل و آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران یکسان است.
وی از نیویورک گفت: فکر می‌کنم دو رهبر (بنیامین نتانیاهو و باراک اوباما) در زمینه هدف اصلی توافق دارند و آن جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای است.
شاپیرو ادامه داد: هم اوباما و هم نتانیاهو توافق دارند که بهتر است این موضوع (هسته‌ای ایران) از طریق فرایندهای دیپلماتیک رفع شود.
سفیر آمریکا در تل‌آویو همچنین همکاری بی‌سابقه بین تل‌آویو و واشنگتن برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره برنامه هسته‌ای ایران را تحسین کرد.
وی ادامه داد: آنچه که اهمیت دارد این است که ما قبل از آنکه مسیر جدید تحریم‌های اقتصادی را آغاز کنیم، گام‌های واقعی برداریم.
فردو تعطیل نمی‌شود
در حالی که وزیر امور خارجه آمریکا، باز کردن درب فردو به سوی بازرسان را خواستار شده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که اقدامات صورت گرفته در سایت هسته‌ای فردو تحت نظارت آژانس بوده و شفاف و روشن است گفت: سایت هسته‌ای فردو هیچ گاه تعطیل نخواهد شد.
علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید اعضای این کمیسیون از سایت هسته‌ای فردو که قبل از ظهر دیروز صورت گرفت گفت که بازدید امروز این کمیسیون در راستای سلسله بازدیدهایی است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مراکز مهم و حساس کشور در چارچوب وظیفه نظارتی خود انجام می‌دهد.
وی افزود: بازدید امروز موجب شد تا در این دوره از مجلس که اولین بازدید کمیسیون امنیت ملی مجلس بود و نمایندگانی که بازدید نداشتند بازدید داشته باشند و هم این که حمایت خودشان را اعلام کنند. سایت هسته‌ای فردو تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و دوربین‌های آژانس در این سایت مستقر بوده و آژانس نیز تاکنون بازدیدهایی داشته است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: تعجب می‌کنیم که جان کری بعد از اجلاس اخیر 1+5 در نیویورک اعلام کردند که باید از فردو بازدید شود! احتمالا جان کری مطلع نیستند که دوربین‌های آژانس در فردو مستقر است و تمام کارهای صورت گرفته در این محل تحت نظارت سازمان اژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
نماینده بروجرد خاطر نشان کرد: اقدامات صورت گرفته در فردو شفاف و روشن بوده و آمریکا باید بداند فردو سایتی است که هیچ گاه تعطیل نخواهد شد.
همچنین محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از سایت هسته‌ای فردو گفت: بازدید از سایت فردو به دنبال برخی شایعات درباره فعالیت این سایت مهم و در راستای وظایف نظارتی نمایندگان انجام شد.
وی افزود: در ابتدای این دیدار، مسئولان سازمان انرژی اتمی گزارشی از میزان پیشرفت و فعالیت سایت به نمایندگان ارائه کردند و سپس نمایندگان به بازدید از فعالیت سانتریفیوژ‌ها و آبشار‌ها پرداختند.
وی افزود: سانتریفیوژ‌ها در سایت فردو به طور کالم نصب شده و فعالیت‌های سایت به طور کامل و بدون هیچ نقصی در حال انجام است؛ غنی‌سازی با غنای 20درصد در این سایت انجام می‌شود و تنها محدودیت موجود در ساخت ساختمان‌های اداری در این مجموعه است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در جریان این بازدید حدود 10 نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و 2نفر از کمیسیون‌های آموزش و اجتماعی مجلس حضور داشتند و بازدید از سایت نطنز که بنا بود امروز انجام شود به زمان دیگری موکول شد.

 

کیهان



کلمات کلیدی : امریکا
مطالبات غرب
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:56 عصر

فهرست طولانی مطالبات غرب و ناامیدی از سخنان روحانی  


«آمریکا و غرب فهرستی طولانی از خواسته‌ها و مطالبات خود از ایران را آماده کرده‌اند».
روزنامه فایننشال تایمز با انتشار این خبر درباره «پشت پرده دیپلماسی لبخند در روابط آمریکا و ایران» نوشت: ایران عمیقا نسبت به انگیزه‌ها و اهداف شیطان بزرگ تردید دارد. از دید ایران، واشنگتن همپیمان قوی «محمدرضا پهلوی» و عامل کودتای مشترک با انگلیس برای براندازی دولت «محمد مصدق» نخست‌وزیر منتخب سابق ایران به دنبال ملی‌سازی صنعت نفت است.
این گزارش می‌افزاید: «هرچند انتظارات از ایران و آمریکا افزایش یافته است، اما واقعیات با آغاز مذاکرات واقعی دو کشور در 16 اکتبر در ژنو آشکار خواهد شد. تهران خواستار لغو سریع تحریم‌ها است. اما آمریکا و کشورهای دیگر فهرستی طولانی از خواسته‌ها از جمله توقف غنی‌سازی در سطح 20 درصد، تعطیلی تاسیسات آب سنگین اراک و قطع فعالیت تاسیسات غنی‌سازی فردو را آماده کرده‌اند».
فایننشال‌تایمز نوشت: «بسیاری از تحریم‌های آمریکا در نتیجه تصویب قوانینی در کنگره و بسیاری از این قانونگذاران هم مانند اسرائیل، قویا نسبت به اهداف ایران مظنون هستند. مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون به جای لغو تحریم‌ها، دور جدید اقدامات علیه ایران را تصویب کرده و سنا در حال بررسی آن است.»
این روزنامه در عین حال تأکید کرد اگر آمریکا از فرصت موجود برای بهبود روابط با ایران استفاده نکند، بزرگ‌ترین اشتباه راهبردی خود طی 10 سال گذشته پس از جنگ عراق را مرتکب شده است.
نکته جالب اظهارات یک مقام سابق آمریکایی است که در مصاحبه با سایت المانیتور از مواضع دکتر روحانی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل ابراز ناخرسندی کرد و گفته است: پیش از این تلقی خوبی از روحانی وجود داشت اما از سخنان روحانی تا حدودی ناامیدی ایجاد شد چون به نظر رسید که وی به اظهارات قبلی ایران حاکی از اینکه جامعه جهانی حق ندارد به ما بگوید که چه کار بکنیم، بازگشته است.



هزینه تلفن اوباما برای روحانی  


«ایران به موضوع مکالمه تلفنی باید واقع‌بینانه نگاه کند. آمریکا بازی بزرگتری را دنبال می‌کند و در این بازی می‌خواهد ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود تسلیم شود».
رادیو فردا ارگان سازمان سیا ضمن انتقاد این تحلیل خاطرنشان کرد: نباید واقعیت‌های ضمنی مکالمه تلفنی اوباما و روحانی را به بخش تبلیغاتی و نمایشی بازی فروخت. اوباما با ابتکار تلفن کردن به روحانی مسیری را باز کرده اما این باز کردن افق، طبیعتا انتظارات ثانوی را که از جمله پذیرفتن خواسته‌های غرب به صورت تدریجی در پای میز مذاکره است، ایجاد می‌کند.
صدای آمریکا نیز در گزارشی در همین زمینه گفت: این راه جدیدی است که نمی‌دانیم انتهای آن چه خواهد بود. اما قدم اول خواست آمریکا بسته شدن تاسیسات فردو و توقف غنی‌سازی 20 درصد است. توقع اصلی بستن صددرصد تاسیسات هسته‌ای و پلمب کردن کامل آنهاست اما ایران زیر بار نخواهد رفت.

  منبع: کیهان



کلمات کلیدی : امریکا
لغو تحریم ها
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:53 عصر

رویتر: تحریم‌ها لغو نخواهد شد کنگره آمریکا حامی اسرائیل است 


اغلب اعضای کنگره آمریکا به شدت حامی اسرائیل هستند و قصد ندارند با کاهش تحریم‌ها فرصتی به ایران بدهند. بنابراین در عمل چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
خبرگزاری رویتر ضمن انتشار این تحلیل نوشت: بیشتر اعضای کنگره به فریبکاری حسن روحانی بدگمانند. جان مک کین، لیندسی گراهام و کلی آیوت سناتورهای جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای اعلام کردند ما باید در زمینه‌ این ابتکار عمل دیپلماتیک کنونی با چشمانی باز پیش برویم و نباید به ایران اجازه بدهیم تا از مذاکرات به عنوان وسیله‌ای برای تاخیر و فریبکاری استفاده کند. بسیاری از قانونگذاران آمریکایی به شدت حامی اسرائیل هستند و می‌گویند ایران در تلاش برای دستیابی به توانایی تسلیحات هسته‌ای است.
«آرون دیوید میلر» مقام ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا و عضو مرکز «وودرو ویلسون» در واشنگتن گفت: کنگره قصد ندارد فرصتی به ایران بدهد و تا زمانی که اعضای کنگره شاهد اقدام قابل توجهی از جانب ایرانیان نباشد، چنین کاری نخواهند کرد.
«جان آلترمان» در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن گفت، ایرانیان برای مذاکره با دولت اوباما باید متقاعد شده باشند که دولت وی می‌تواند آنچه را که می‌خواهد از کنگره بگیرد اما ادرویس نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما می‌توانیم از طریق تحریم‌های فلج‌کننده به اعمال فشار بیشتر بر این رژیم ادامه دهیم و توانایی آن را برای پیگیری دستیابی به تسلیحات هسته‌ای هدف قرار دهیم. آمریکا باید با تحریم‌های فلج‌کننده ایران را تحت فشار بگذارد.
سناتور «چارلز شومر» و «روبرت مندنز»، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز با ملحق شدن به قانونگذاران جمهوری‌خواه از اوباما خواستند تا موضعی جدی و سخت در مورد ایران اتخاذ کند.
مندنز که تحت تاثیر سخنرانی روحانی قرار نگرفته بود، گفت: در عین حالی که من از اظهارات رئیس‌جمهوری روحانی مبنی بر این که ایران به دنبال یک روند صلح‌آمیز و دیپلماتیک است،‌ استقبال می‌کنم اما از لحن به شدت خصمانه‌ای که در اظهارات وی بود، ناامید شدم.
در همین حال به گزارش صدای آمریکا تعدادی از اعضای کنگره پس از شنیدن سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی ضمن صدور بیانیه‌هایی خطاب به اوباما از وی خواستند با چشم باز با ابتکارهای دیپلماتیک روبرو شود.
یادآور می‌شود لابی صهیونیستی ایپک کاملا بر فعالیت‌ مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اشراف دارد و به همین دلیل با وجود اختلاف‌نظر دو طیف دموکرات و جمهوری‌خواه در مسائل دیگر، در موضوع فشار و تشدید تحریم‌ها علیه ایران اجماع کامل وجود دارد که طی چند ماه گذشته به واسطه تصویب تحریم‌هایی با اکثریت قاطع آرا نمود پیدا کرده است.

منبع: کیهان



کلمات کلیدی : امریکا
ذوق زدگی بعضی ها
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:10 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

ایران و آمریکا و ذوق زدگی تعدادی از روزنامه های اصلاح طلب که گمان کرده اند به هدف خود نزدیک شده اند. احتمالاً این روزنامه ها فراموش کرده اند که به لطف فشارها و تهمت ها و تحریم های همین امریکائیهای کاغذی ، مردم شریف ایران چه کشیده اند و چه سختی هائی را متحمل شده اند.  شاید یادشان رفته 8 سال جنگ تحمیلی چه بر سر ایران و مردم ایران آورده و چه تعداد شهید و جانباز داده ایم و چه بسیار خانه ها و کارخانه ها و نیروگاه ها و ... با خاک یکسان شد. حتماً فراموش کرده اند هزاران فرزند خردسال پدرانشان را از دست دادند و با رنج و زحمت و درد یتیمی بزرگ شدند. البته اگر فراموش هم کرده باشند صفحات تاریخ به یادشان خواهد آورد پدران و مادران و همسران شهدا و جانبازان چه کشیده اند؛ بخصوص همسران جانبازان شیمیائی و موج گرفته ها. شاید عینک های آفتابی شان زنگار گرفته و ندیدند که این امریکائی ها در افغانستان و عراق و بحرین و مصر و ... چه کردند و می کنند. شاید نمی دانند با مردم خودشان چه می کنند که حتی مردم امریکا در خانه هاشان نیز از دست جاسوسی در امان نیستند.

اما با همه این جنایات که امریکائیها مرتکب شده اند، در طول انقلاب و بعد از جنگ تحمیلی بخصوص ، حرف ایران اسلامی این بوده که اگر امریکا رفتار خود را اصلاح کند و حق و حقوق ایران را برگرداند و با احترام متقابل برخورد نماید ، رابطه برقرار کردن با آنها نیز میسر خواهد شد ، ولی هم ما دیدیم و همه عقلا و صاحبان انصاف که آنها هیچ وقت نخواستند برای ایران و ایرانی احترام قائل باشند و دست از دشمنی و چوب لای چرخ انداختن بردارند و هر روز بر تحریم های علیه ایران افزودند تا به قول خودشان ایران را فلج کنند. آنقدر دشمنی شان با ایران شعله ور شد که حتی به بیماران ما را رحم نکرده و داروهای بیماران را نیز تحریم کردند.  با همه این اوصاف رئیس جمهور ایران در سازمان ملل حرف انقلاب اسلامی را مجدداً به گوش آنها رساند تا بدانند که انقلاب اسلامی ایران همیشه بر صراط حق قدم برداشته و خواهد برداشت و در برابر باطل سر تعظیم فرود نخواهد آورد. سخنان رئیس جمهور دقیقاً حرف انقلاب ما بود و خواهد بود و امریکا اگر می تواند به خواسته های رئیس جمهور و انقلاب ما تن دهد رابطه با آنها حتماً برقرار خواهد شد ولی باز هم همه بخصوص روزنامه های اصلاح طلبان فراموش کار خواهند دید که امریکا همان می کند که تا بحال کرد و دست از دشمنی و زیاده خواهی برنخواهد داشت.

انشاءالله همه گمراهان و مستکبران هدایت شده و بسوی حق قدم بردارند.



کلمات کلیدی :
طلبکار یا بدهکار؟
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:10 عصر

زندانیان سیاسی، طلبکار یا بدهکار؟

کسانی که انتخابات را خدشه دار کردند، در خون‌هایی که سال 88 ریخته شد شریک هستند؛ امیدواریم زندانیان سیاسی از گذشته شرم آور خود عبرت بگیرند و قدر این عفو نظام و مردم را بدانند و از این رفعت سوء استفاده نکنند.

به گزارش وبلاگستان فرهنگ نیوز، وبلاگ دانشجویان پیرو ولایت نوشت: آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی که به مرحمت و بزرگواری نظام صورت گرفت، سبب شده است که تحلیل‌های مختلفی در جراید و رسانه‌ها ارائه شود.

اما نکته‌ای را که نباید فراموش کرد این است که این افراد ظلم و جفای بزرگی در حق این کشور و نظام و مردم کردند؛ این افراد در مقابل رأی مردم ایستادند.

کسانی که دم از دموکراسی می‌زنند و به ظاهر سینه چاک رأی مردم هستند فراموش نکنند که این افراد در مقابل اراده مردم ایستادند و یک انتخابات باشکوه که بیش از 450 هزار برگزارکننده که اغلب از معلمین و فرهنگیان شریف این مردم بودند و اختلاف آرا بیش از یازده میلیون بود می‌خواستند تباه کنند.

انتخاباتی که به قول تاج زاده امکان تقلب بیش از یک میلیون در آن وجود ندارد؛ انتخاباتی که بعداً روحانی را رئیس جمهور این کشور کرد آن هم با اختلاف آرای اندکی.

این افراد در زمین دشمن بازی کردند و کشور را تا مرز بحران پیش بردند و برای کشور و ملت هزینه درست کردند؛ کسانی که آن انتخابات را خدشه دار کردند، در خون‌هایی که سال 88 ریخته شد شریک هستند؛ امیدواریم این افراد از گذشته شرم آور خود عبرت بگیرند و قدر این عفو و گذشت نظام و مردم را بدانند و از این رفعت سوء استفاده نکنند.

یادمان باشد آزادی و استقلال این کشور مدیون خون 300 هزار شهید است. مبادا خون شهدا را لگدمال کنیم 



کلمات کلیدی : فتنه گران
یواش تر
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:21 صبح

یواش‌تر!اوباما از خنده غش کرد! 


یک تحلیلگر غرب‌زده ادعا کرد آمریکاستیزی ملت ایران نوعی چپ‌زدگی است. او همچنین ادعا کرده دشمنی آمریکا نوعی واکنش به دشمنی ایران است؛ ادعایی که حتی باراک اوباما هم جرئت نمی‌کند مطرح کند.
صادق زیباکلام در مصاحبه با سایت فرارو گفته است: بنده معتقدم آمریکایی‌ها دشمنی خاصی با ایران ندارند بلکه به دلیل یکسری مسائل ایدئولوژیک چند ماه پس از انقلاب یک جریان نیرومند آمریکاستیزی در کشور به راه افتاد.»
وی افزود: «این جریان آمریکاستیزی چون معتقد بود آمریکا دشمن ایران و انقلاب اسلامی است سعی کرد با آمریکا مقابله کند که اولین مورد آن اشغال سفارت آمریکا بود و سپس در سال 58 تمام جریان‌های معتدل و میانه‌رو را به عنوان آمریکایی بودن کنار زد.»
زیباکلام گفت: «علت راه افتادن این جریان آمریکاستیزی بسیار پیچیده است و دلایل بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل آن نقش و نفوذ جریان چپ در ایران در آن مقطع زمانی بود به طوری که بخش عمده‌ای از ادبیات انقلابیون مسلمان ملهم و متاثر از ادبیات مارکسیستی بود.»
او همچنین گفت: «من معتقدم زمان آن فرا رسیده که در یک فضای غیرمغرضانه و غیرتعصبانه بنشینیم و یک‌بار دیگر این مسئله که علت دشمنی ایران و آمریکا با یکدیگر چیست را بررسی کنیم. ما نمی‌خواهیم بگوییم ایران با آمریکا دشمنی دارد اما لااقل می‌توانیم این موضوع را بررسی کنیم که چرا آمریکایی‌ها با ایران دشمنی می‌کنند که به نظر من دشمنی آمریکا نوعی واکنش به دشمنی ایران است.»
زیباکلام روز گذشته نیز ضمن مقاله‌ای در روزنامه غربگرای شرق مدعی شد اقشار تحصیلکرده دیگر باوری به دشمنی آمریکا ندارند(!)
زیباکلام توضیح نمی‌دهد که اولا آیا برای انزجار از تعدی و ظلم‌ و زورگویی حتما باید چپ بود و آیا نوع ملت‌های صاحب عزت و شخصیت زورگویی مستکبران را می‌پذیرند؟ ثانیا آیا دشمنی ایران و آمریکا واقعا از سال 1357 (انقلاب) آغاز شده و مثلا کودتای 28 مرداد 32 و 25 سال حمایت از رژیم فاسد، خودکامه و دست‌نشانده پهلوی را باید از اوراق تاریخ کند و دور انداخت؟ ثالثا آیا تسخیر سفارت آمریکا مسبوق به سابقه خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا نبود و اسناد کشف شده نیز ابعاد تکان‌دهنده این خوی استکباری را نشان نداد؟ رابعا آیا منطق «لاتظلمون و لاتظلمون» و «کونا للظالم خصما و للمظوم عونا» که منطق قرآنی و نبوی و علوی است، نعوذبالله از مارکسیسمی که عمر یک سده‌ای دارد و به گورستان تاریخ سپرده شده اخذ شده است؟! اگر چنین است چرا با وجود نابودی مارکسیسم و بلوک قدرت آنها، منطق ضد استکباری ملت ایران امروز عالمگیر شده و ملت‌ها در کشورهای مختلف از آمریکا ابراز انزجار می‌کنند.
و بالاخره باید گفت این‌گونه که آقای زیباکلام در آخرین فراز از سخنانش می‌گوید ظاهرا ملت ایران بوده که دشمنی را شروع کرده، 60 سال پیش علیه دولت آمریکا کودتا ترتیب داده، دیکتاتوری و اختناق را به آن کشور تحمیل کرده، اقدام به حمایت از تروریست‌ها کرده، جنگ به راه انداخته و به مجازات و تحریم اقتصادی ملت آمریکا پرداخته است!! با این اوصاف باید پرسید این آقا اصالتا ایرانی است یا آمریکایی؟!

منبع: کیهان



کلمات کلیدی :
ورشکستگان سیاسی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:32 عصر
رویکرد زرد «شرق» برای فرار از بی‌مخاطبی؛
قرارداد روزنامه اصلاح‌طلب با ورشکستگان سیاسی و فرهنگی؛ هر روز یک عکس در صفحه اصلی!

رجانیوز - گروه سیاسی: این روزها صفحه اول یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب به فضایی برای انتشار تصاویر جمعی از ورشکستگان سیاسی و فرهنگی تبدیل شده است.

به گزارش رجانیوز،‌ روزنامه شرق که به دلیل انتشار مطالب و تصاویر موهن بارها توقیف و رفع توقیف شده در هفته‌های اخیر از عکس‌های برخی از فعالان فرهنگی و سیاسی به عنوان تصویر یک روزنامه در صفحه اول استفاده می‌کند که کارنامه مردودی آنها در آزمون‌های مختلف خصوصا فتنه سال 88 به امضای مردم رسیده است. 

رفتار دست‌اندرکاران این روزنامه در انتشار تصاویر این ورشکستگان سیاسی که پرونده برخی از آنها در دستگاه قضایی در دست بررسی است و برخی دیگر در وجدان عمومی ملت ایران محاکمه شده‌اند، حاکی از تلاش طیف افراطی صلاح‌طلب برای احیای مجدد کسانی است که در حالت احتضار سیاسی به سر می‌برند.

رونامه شرق که گویا تبحر خاصی در استفاده از موقعیت‌های مختلف دارد، سابقه دریافت کمک بلاعوض 600 میلیونی و دریافت وام میلیاردی از وزارت ارشاد دولت احمدی‌نژاد دارد.

خبری که هفته نامه 9 دی آن را منتشر کرد اما وزارت‌ ارشاد دولت دهم آن را تکذیب؛ با این حال این روزنامه اصلاح طلب و به ظاهر مخالف احمدی‌نژاد در همان ایام اقدام به برجسته‌سازی ایجابی مکرر مشایی در صفحه اول این روزنامه را کرد و شائبه ارتباط دست اندرکاران این روزنامه با جریان موسوم به انحرافی را به شدت تقویت کرد.

در عین حال هفته نامه منتشر کننده خبر کمک بلاعوض 600 میلیون تومانی به روزنامه شرق و وام میلیاردی تأکید کرد که سند این کمک‌ها را در اختیار دارد.

منبع: رجانیوز



کلمات کلیدی : اصلاح طلبان
دام کاخ سفید
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:24 صبح
حواس دیپلمات‌های ایران به دام کاخ سفید باشد؛
بازیابی آبروی ریخته آمریکا در سوریه با طعم سازمان ملل/ فرید زکریا: برنامه هسته‌ای ایران باید تعطیل شود

رجانیوز – گروه سیاسی: فرش قرمز مذاکره میان ایران و آمریکا بیشتر از آنکه از سوی رسانه‌های غربی پهن شده باشد، آب دهان برخی رسانه‌های منفعل داخلی را راه انداخته است؛ رسانه‌هایی که با افتخار از سر یک میز نشستن حسن روحانی و باراک اوباما سخن می‌گویند و در تلاشند تا این مساله را خواست همه مردم ایران جا بزنند. 

به گزارش رجانیوز، اما در طرف مقابل، رسانه‌های آمریکایی کاملا با احتیاط به این مساله نگاه می‌کنند و برخلاف برخی همکاران ایرانی خودف اصلا چهره مشتاق و هیجان‌زده‌ای ندارند. اتفاقا رسانه‌های غربی باز هم‌‌ همان پیش شرط قدیمی «تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران» را لازمه برگزاری یک مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا عنوان می‌کنند. 
 
فرید زکریا، روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی که به مواضع ضدایرانی‌اش مشهور است، در جدید‌ترین مقاله خود در مجله «تایم»، صراحتا خواستار کنار گذاشتن برنامه‌ هسته‌ای کشورمان توسط دولت در مقابل لغو تحریم‌ها شده است؛ خواسته‌ای که اساسا جایگاهی در مناسبات جهانی و جایگاه قدرتمند این روزهای ایران ندارد. 
 
زکریا در این مقاله نوشته است: «تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران خسارات زیادی به این کشور وارد کرده و حمایت تهران از بشار اسد نیز برای آن هزینه‌زا بوده است. در این شرایط خنثی کردن تنش‌ها، لغو تحریم‌ها و احیای اقتصاد می‌تواند برای نظام ایران بسیار سودمند باشد. دست‌کم دولت اوباما باید با یک پیشنهاد معقول و منطقی به سوی ایران برود تا به مردم این کشور نشان دهد در صورتی که نظام حاضر شود که برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد آینده‌ای درخشان‌تر در انتظار مردم ایران خواهد بود. اما در حالی که بر طبل جنگ می‌کوبید سخت است که منطقی به نظر برسید.» 
 
مقاله فرید زکریا که از مشاوران ارشد کاخ سفید است، نشان می‌دهد این در همچنان بر روی‌‌ همان پاشنه می‌چرخد و با وجود لفاظی‌های گسترده مقامات ایالات متحده آمریکا، قرار نیست تغییری در رویکرد غیرمنطقی و غیرحقوقی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران و حق مسلم کشورمان در زمینه دستیابی و استفاده از فناوری صلح‌آمیز اتمی ایجاد شود. 
 
شاید این رویکرد را بتوان اینگونه تحلیل کرد که باراک اوباما پس از ناکامی در اجماع افکار عمومی جهان بر روی مساله سوریه و اقدام نظامی علیه این کشور که یک شکست بزرگ را در کارنامه او ثبت کرد و داغ این ناکامی را بر روی پیشانی‌اش باقی گذاشت، اکنون نیاز به قدرت‌نمایی برای بازیابی وجهه خود دارد؛ چرا که بسیاری از فعالان سیاسی و ناظران بین‌المللی، یکی از اصلیترین دلایل اوباما برای پا پس کشیدن از تهاجم نظامی به سوریه را واهمه از فعال شدن خط مقاومت در غرب آسیا به محوریت جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند. 
 
به همین دلیل اکنون بهترین اقدام برای اوباما، اجرای یک نمایش در مقر سازمان ملل و انتقال این پیام به افکار عمومی جهان است که ایران به دنبال جلب نظر آمریکاست. حتی انتشار یک عکس از مصافحه حسن روحانی و باراک اوباما می‌تواند این پالس را برای مردم جهان داشته باشد که ایران قرار است از مواضع استقامت خود کوتاه بیاید و این مساله یعنی پیروزی دیپلماسی کاخ سفید. 
 
به نظر می‌رسد با توجه به سناریوی دقیق آمریکا در زمینه سوءاستفاده از حسن نیت ایران در پیگیری تعامل سازنده با همه کشورهای جهان، مسئولان ارشد دستگاه دیپلماسی کشور باید به طور دقیق و جدی شرایط را درنظر بگیرند و با برنامه، این پروژه را مدیریت کنند تا این مساله هم سرنوشت توئیتر بازی جناب وزیر امور خارجه با دختر یکی از نمایندگان کنگره آمریکا منجر نشود.
منبع: رجانیوز


کلمات کلیدی : آمریکا


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats