سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
ساده لوحان
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:53 عصر

ساده لوحان فتنه گران و سیره امام(ره)

مهدی سعیدی
بزرگداشت حماسه باشکوه روز نهم دیماه امسال، با شور و حرارت خاص ملت خداجوی ایران در سراسر کشور برگزارشد، به نحوی که این مراسم اصحاب فتنه را به شدت به خشم آورده و به واکنش کشانده است. نمونه ای از این رفتار را می توان در نامه مهدی کروبی خطاب به ملت!؟ مشاهده نمود که در آن اظهار داشته که «بیدی نیست که با این بادها بلرزد!؟»
کروبی دربخشی از این مکتوب درپاسخ به این سؤال که چرا دولتهای خارجی و اپوزیسون و منافقین از سران فتنه حمایت می کنند، اظهار می دارد: «مگر قبل از پیروزی انقلاب امام در نجف و پاریس مصاحبه نمی کردند که اولین مصاحبه ایشان با لوموند فرانسه در نجف بود؟...»
دراین باره باید گفت که اولا مواضع حضرت امام(ره) در تشکیل حکومت اسلامی، مخالفت با وابستگی رژیم پهلوی به آمریکا و غرب، تلاش برای آزادی ملت ایران مبتنی بر نسخه های رهایی بخش اسلام و... مطالباتی نبود که هیچ کدام با خواسته ها وباورهای رسانه های آن روز غرب همسو و هم جهت باشد.
ثانیا در آن زمان رسانه های بیگانه از حضرت امام(ره) و جریان اسلامی حمایت نمی کردند بلکه خود را به عنوان عنصری بیطرف معرفی می کردند که تنها به وظیفه اطلاع رسانی خود مشغولند و در این میان لاجرم بخشی از اظهارات و سخنان رهبران انقلاب اسلامی ایران نیز بازتاب می یافت.
ثالثا هیچگاه برای ملت ایران این امر مشتبه نشد که بین مواضع حضرت امام(ره) و مواضع رسانه های بیگانه نوعی مشابهت وجود دارد و رسانه های بیگانه به حامیان حضرت امام و نهضت اسلامی ملت ایران مبدل شده اند.
اما امروز وضعیت جریان فتنه به گونه ای است که نوعی هماهنگی کامل بین جریان فتنه و ضدانقلاب خارج نشین و رسانه های بیگانه شکل گرفته و هریک سخنان دیگری را تکرار می کنند. به نحوی که تمییز سخنان اصحاب داخلی و خارجی فتنه امکان پذیر نمی باشد!
امروز متولیان و گردانندگان سایت های ضدانقلابی چون جرس، روزآنلاین، خودنویس، رادیو زمانه و... که با هدف حمایت از جریان فتنه شکل گرفته اند، کسانی هستند که در زمان قدرت داشتن آقای کروبی و هم پالگی هایش در مطبوعات زنجیره ای شهرت یافتند. عناصر خودفروخته ای چون اکبر گنجی، عطاالله مهاجرانی، محسن سازگارا، محسن کدیور، عبدالکریم سروش، فاطمه حقیقت جو، علی افشاری، عبدالعلی بازرگان، ابراهیم نبوی، نیک آهنگ کوثر، محسن مخملباف، محمدجواد اکبرین و... که امروز به آغوش بیگانگان پناه برده و بر علیه آرمانهای انقلاب اسلامی به سخن پراکنی مشغولند، همگی از علاقه مندان دیروز و امروز آقای کروبی به حساب می آیند.
نمونه ای از تداوم این علاقه و ارادت را می توان در نامه منتشره شیخ ساده لوح بمناسبت سالروز تولد عبدالکریم سروش مشاهده کرد که در آن کروبی سروش را ملاصدرای زمانه می خواند! سروشی که بیشترین توهینها را به آراء و نظرات دینی و سیاسی حضرت امام(ره) داشته و بسیاری از مسلمات اسلامی چون کلام الهی بودن قرآن کریم را منکر شده است!؟
به واقع امروز در صف حامیان جدی سران فتنه عناصری قراردارند که با صراحت میراث فکری- سیاسی حضرت امام(ره) را به سخره گرفته و آن را مورد هجمه قرار داده اند. در این میان تنها راه باقی مانده برای این آقایان جداسازی صف خود از ضدانقلاب است. اقدامی که بنظر می رسد بدلیل پیوند همه جانبه ایجاد شده دیگر امکان پذیر نمی باشد. بخش دیگر این نامه تلاشی است برای پاسخ به این سؤال که اگر حضرت امام(ره) زنده بود با اصحاب فتنه چگونه برخورد می کرد!؟ کروبی در توضیحاتش تلاش دارد این سخن را به کرسی بنشاند که اگر حضرت امام(ره) زنده بود از اصحاب فتنه حمایت می کرد!؟
خدمت شیخ ساده لوح باید گفت برای پاسخ دادن به این سؤال کافی است تا به سیره حضرت امام(ره) در مواجهه با جریانهای انحرافی مشابه مراجعه نمود تا مشخص گردد اگر امام بود با موسوی و کروبی چگونه برخورد می کرد!
برخورد قاطع حضرت امام(ره) با اقدامات غیرقانونی گروهک منافقین، اعضای حزب توده، جریان بنی صدر، لیبرالهایی چون نهضت آزادی و جبهه ملی، انجمن حجتیه، کودتاگرانی چون شریعتمداری و حتی نزدیکانش چون فرزند آقا مصطفی به خوبی نشان می دهد که اگر امام امروز زنده بود، به دستور ایشان اصحاب فتنه با سخت ترین برخوردها از میان ملت طرد می شدند!
آخرین نمونه از مواجهه امام با فتنه گران را می توان در برخورد ایشان با منتظری مشاهده کرد. کسی که امام وی را «حاصل عمر» خویش خوانده و او را با «دلی شکسته و سینه ای گداخته از آتش بی مهریها» از قائم مقامی رهبری عزل نمود، در حالی که وی را «ساده لوحی» خواند که بهتر است در سیاست دخالت نکند! حضرت امام(ره) در نامه مشهور 6/1/68 خود با مردم عزیز ایران چنین سخن می گوید: «من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی دارم من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم.»
همین عبارت را می توان یادگاری ارزشمند از حضرت امام(ره) برای ملت دانست که در زمانه فتنه می تواند شاخص و معیار عمل باشد، حتی اگر فتنه گران به دروغ داعیه خط امام داشته باشند.
سخن آخر آنکه هرچند امام از میان امت رفته است ولی شاخص و معیارهای وی همچنان راه حقیقت را برای پیروانش آشکار می سازد و مهمتر از همه آنکه نائب بر حق حضرت روح الله و حکیم فرزانه انقلاب اسلامی که به فرموده پیرجماران همچون خورشیدی در میان یاران امام می درخشد در میان ملت بوده و رهنمودهای او راهگشای امت در زمانه ما است. فتنه گران باید بدانند امروز خامنه ای خمینی دیگری است که در میانه میدان راه گذر از فتنه و رسیدن به قله سعادت و تعالی را برای امت ترسیم می کند.

منبع: کیهان



کلمات کلیدی :
راه ترور
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:46 عصر

وزیر اطلاعات تشریح کرد
حفره اطلاعاتی فتنه 88 راه را برای ترورهای موساد باز کرد

سرویس سیاسی-
وزیر اطلاعات فتنه 88 را یک حفره اطلاعاتی دانست که دشمنان را در اجرای برنامه های تروریستی امیدوار کرد.
حجت الاسلام حیدر مصلحی در نشست خبری روز گذشته که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، موفقیت اطلاعاتی جمهوری اسلامی در غلبه بر سیستم اطلاعاتی موساد را به ملت ایران تبریک گفت.
وی در عین حال اظهار داشت: فتنه 88 یک حفره اطلاعاتی بود که برای دشمنان امید ایجاد کرده که به خیال خام خود می توانند از این فرصت به منظور ضربه زدن به نظام استفاده کنند.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: ترور شهید علیمحمدی از جمله اقداماتی بود که دشمن با این تصور که دستگاه اطلاعاتی ایران سرگرم مقابله با فتنه گران است، انجام داد، که به طور قطع سران فتنه باید پاسخگوی این مسائل باشند.
حجت السلام مصلحی با اشاره به اقدامات قابل توجهی که دستگاه اطلاعاتی کشورمان برای شناسایی عوامل این ترور صورت داد اظهار داشت: ... 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :
نگرانی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:41 عصر

نگرانی ! (گفت و شنود)

گفت: منتجب نیا، قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی گفته است؛ اصلاحات جریانی است که با خط نورانی امام پیوند خورده است!
گفتم: یعنی، اهانت به امام حسین(ع)، نفی وجود مبارک امام زمان(عج)، پاره کردن عکس امام، شعار به نفع اسرائیل، حمایت از آدم کشی های آمریکا، آتش زدن مسجد، همکاری با آمریکا و انگلیس و اسرائیل و... صدها جنایت دیگر را بخشی از خط امام(ره) می داند؟!
گفت: این جنایت ها را که نمی تواند انکار کند ولی در ضمن گفته است اگر اصلاح طلبان حذف شوند کشور یک صدایی می شود!
گفتم: کسی با حضور صداها و سلیقه های سیاسی متفاوت حرفی ندارد، ولی صدای اسرائیل و آمریکا و انگلیس همان بهتر که حذف شود.
گفت: چه عرض کنم؟! برخی از همین مدعیان اصلاحات می گویند، مردم حضور ما را تضمین کرده اند و از حذف ما نگران هستند!
گفتم: یارو که اموال شریکش را بالا کشیده بود به وی گفت؛ آخه چرا ناراحتی! خیالت راحت باشه، من وصیت کرده ام اگر بلایی به سرم آمد، تمام اموالی را که از تو تصاحب کرده ام به تو بازگردانند. و شریکش گفت؛ نگرانی من این است که مبادا بلایی سرت نیاید!

منبع: کیهان



کلمات کلیدی :
هذیان نگوئید!
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:37 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

هذیان نگوئید رفقا! مردم پای جمهوری اسلامی ایستاده اند(خبر ویژه)

«همان مردمی که پر ازدحام تر از استقبال سال 57، آیت الله خمینی را در سال 68 تا بهشت زهرا تشییع کردند، روز 9 دی 1388 هم به خیابان آمدند و بساط شهر آشوبان را بعد از 8 ماه جمع کردند، حتی اگر اعضای اپوزیسیون به آنها توهین کنند».
این مطلب را داریوش سجادی از مخالفان مقیم آمریکا در وبلاگ خود یادآور شده است. وی از دست اندرکاران جریان سبز و اپوزیسیون خواسته که واقع گرا باشند و خود را فریب ندهند چرا که هیچ راه استدلالی ندارند. سجادی می نویسد: 21 سال پیش، وقتی خبرگزاری ها اعلام کردند 10 میلیون نفر در تشییع بنیانگذار جمهوری اسلامی شرکت داشته اند، از یکی از روزنامه نگاران مخالف خمینی و انقلاب او پرسیدم راز این الفت چیست که آن استقبال 4 میلیونی سال 57 به این تشییع وفادارانه و 10 میلیونی ختم شده و پر ازدحام تر است. پاسخ آن روزنامه نگار صریح و ساده بود «همه آن 10 میلیون نفری که در مراسم تشییع پیکر شرکت کردند مزدورانی بودند که حکومت با تحریک و تطمیع از طریق دادن کوپن بنشن و حبوبات و خواربار و اطعمه و اغذیه، ایشان را به مراسم مزبور کشانده بود»! ادعایی که بر فرض صحت نشان از توانمندی حکومت در بسیج ده میلیون نفر در کمتر از 24 ساعت دارد. ادعایی که بر فرض صحت خبر از برخورداری حکومت از یک لشکر پرتعداد و سریع البسیج و کم هزینه جهت هل من مبارز طلبی با مخالفانش دارد. حال معلوم نیست در صورت صحت چنین فرضی مخالفین جمهوری اسلامی دیگر چه محلی از اعراب و اصرار بر مبارزه در مقابل چنین حکومتی دارند؟ اپوزیسیون مدعی چنین ادعایی مجبور است به لوازم ادعای خود نیز مقید بماند و بر همان اساس عطای مبارزه با چنین حکومت را به لقایش ببخشد. طبعاً مقابله و تلاش جهت سرنگونی حکومتی که برخوردار از قابلیت بسیج لشکری از مزدوران بالای ده میلیون است و هر آئینه اراده کند می تواند به طرفه العینی ایشان را به صحنه مقابله با مخالفینش بکشاند. همآوردی با چنین حکومتی اهتمامی است بغایت نابخردانه و بی فرجام!
وی که پیش از این با نشریات زنجیره ای اصلاح طلب هم همکاری داشته اضافه می کند: اپوزیسیون جمهوری اسلامی در اتخاذ رؤیا یا واقعیت مختار است. اما منطقاً نباید و نمی تواند ناکامی های خود در مصاف با جمهوری اسلامی را نیز از دل هذیان ها و تخیلات خودباور و فهم کند و دیگران را نیز به فهم اجباری از «درک معوج» خود از دنیای واقعیت، محکوم نمایند. راز پنهان در اقبال به خمینی و انقلاب خمینی را نمی توان در چنان ادله سخیف و بی اعتباری ریشه یابی کرد. واقعیت آن است که خمینی قبل از آنکه به امت اش پول نفت و زندگی مرفه و صلح و ثبات و تنعم و تفرج عطا کند ایشان را درست تعریف کرد. ملتی که تا پیش از این، از جانب حکومت در مقام اقشار پست و فرودست تحقیر و طرد می شدند اینک با خمینی و انقلاب خمینی قدر دیدند و صدر نشستند، اینک امامی از جنس خود داشتند که مانند ایشان زندگی می کرد و به واقعیت و موجودیت و هویت ایشان احترام می گذاشت و خود و حکومت اش را خادم ایشان تعریف می کرد، واقعیتی که علی رغم وضوح، بمثابه جنگلی انبوه از درختانی بود که موجودیت شان در مقابل اپوزیسیون مانع از توان ایشان در دیدن جنگل بود! برهمین اساس است که سال گذشته نیز و بعد از 8 ماه شهر آشوبی شهر آشوبان در تهران، وقتی در نهم دی ماه سیل گسترده همان «شهروندان به زعم اپوزیسیون فرودست» خیابان را به تسخیر خود درآوردند بار دیگر حافظه تاریخ شاهد کورتکس سوزی و ادله مشعشع و تکراری اپوزیسیون ایرانی شد از قبیل آنکه تظاهرات نهم دی محصول بسیج نیروها از دهات با اتوبوس و وعده ساندیس بود»! ادعایی که بر فرض قبول از منطقی بغایت نحیف و رنجور برخوردار است.
وی می پرسد: سبزها به ویژه صاحب منصبان سابق سبز معلوم نیست چرا تجاهل العارف می کنند و نمی گویند که اگر تظاهرات نهم به بهای ساندیس بود، چرا تظاهرات فرمایشی با این همه تأخیر انجام شد؟ چرا مثلاً روز قدس یا 61 آذر تظاهرات نشد؟ شوربختانه «سبز»ها چاره ای جز آن ندارند تا تن به این واقعیت هر اندازه تلخ بدهند که تظاهرات نهم دی ماه تظاهراتی واقعی، خودجوش و مردمی بود. مردم با تأمل در تمام آن 8 ماه در حال نظارت بر اعتراض ها بودند و در ابتدا شاید حداقلی از حق را نیز برای معترضین قائل بودند. اما با بی تدبیری رهبران جنبش سبز و بی توجهی به لزوم مرزبندی، تدریجاً و در یک بازه زمانی 8 ماهه منجر به آن شد تا «تردید» توده های اکثریتی مبدل به «تصمیم» شود. تصمیمی که محصول خود را در جوشش گسترده و میلیونی تهرانیان در بازپس گرفتن خیابان در نهم دی ماه نشان داد.جوششی که در میان خود برخوردار از بخش متکثری در حدفاصل موافقان و مخالفان نتیجه انتخابات بود.

منبع: کیهان



کلمات کلیدی :
سیا -بی بی سی - وزارت خارجه اسرائیل
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:6 عصر

پنبه دانه (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: رادیو فردا وابسته به سازمان سیا، بی بی سی لندن و سایت وزارت خارجه اسرائیل به کیهان حمله کرده اند که چرا نوشته است آن عده از نمایندگان فراکسیون اقلیت که با خاتمی دیدار کرده اند باید رد صلاحیت شوند.
گفت: کیهان بر ضرورت رد صلاحیت این عده از نمایندگان مدعی اصلاحات تاکید کرده، جیغ مشترک سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و انگلیس به هوا بلند شده.
گفتم: معلوم می شود که تیر کیهان دقیقاً به هدف خورده و جیغ مدیران اصلی فتنه 88 را درآورده.
گفت: یعنی مدیران بیرونی فتنه بعد از آنهمه خیانت و وطن فروشی خاتمی و موسوی و کروبی، هنوز انتظار دارند که شورای نگهبان صلاحیت حامیان آنها را تائید کند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! پس چرا کیهان تاکید کرده بود که باید صلاحیت این عده از نمایندگان رد شود؟
گفت: اولا؛ برای این که شورای نگهبان وظیفه خود را فراموش نکند و ثانیاً؛ برای اینکه خواب آمریکا و انگلیس و اسرائیل آشفته شود.
گفتم: شخصی نیمه های شب یک پیامک دریافت کرد که نوشته بود؛ ببخشید! خیلی معذرت می خوام که این وقت شب بیدارت کردم! فقط می خواستم ببینم هنوز داری خواب پنبه دانه می بینی؟!

منبع: کیهان



کلمات کلیدی :
فرار
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:2 عصر

فرار اقلیتی ها از روشنگری کیهان

سرویس سیاسی -
به رغم گذشت دو هفته از دیدار فراکسیون اقلیت با خاتمی هنوز دیدارکنندگان با این عنصر فتنه گر جرات ندارند صراحتا حضور خود را در این دیدار اعلام کنند.
این در حالی است که سایت رسمی اقلیت (پارلمان نیوز) طی روزهای اخیر بدون آنکه اسامی و یا تصاویر دیدارکنندگان با خاتمی را منتشر سازد از قول انصاری و نصیرپور نمایندگان اقلیتی زنجان و سراب به منتقدان دیدار با خاتمی از جمله روزنامه کیهان حمله کرده بود.
بر همین اساس خبرنگار امور مجلس ما نیز در تماس با دو نماینده فوق از آنها پرسید آیا در دیدار با خاتمی بوده اند یا نه؟ ولی هر دو آنها از پاسخ طفره رفتند.
ذیلا این گفت وگوها از نظر خوانندگان می گذرد:
خبرنگار: آقای نصیرپور (نماینده سراب) آیا در دیدار با خاتمی حضور داشتید یا نه؟
نصیرپور: (پس ازمدتی سکوت) چطور؟
خبرنگار: می خواهم بدانم آیا در دیدار با خاتمی بودید یا نه؟ چون سایت کلمه و پارلمان نیوز از قول شما درباره این دیدار مطالبی منتشر کرده است.
نصیرپور: سوال بعدی را بپرسید.
خبرنگار: سوالم همین است. آیا در دیدار با خاتمی بودید یا نه؟
نصیرپور: من افتخار می کنم که آقای خاتمی را دوست دارم (تلفن را قطع می کند و بعد از گذشت چند دقیقه دوباره تماس می گیرد)
خبرنگار: چرا تلفن را قطع کردید؟
نصیرپور: من که قطع نکردم شما قطع کردید.
خبرنگار: ما که تلفن را قطع نکردیم ولی بالاخره سوال ما را جواب ندادید آیا در دیدار با خاتمی بودید؟
نصیرپور: (صدای قهقهه) شما کیهانی ها که هرچه بخواهید می نویسید چرا می پرسید؟
خبرنگار: نه ما هر چه بگویید می نویسیم کما اینکه دوستان شما هم قبل از این صراحتا گفتند نبودیم مثل آقای خباز ما هم عینا چاپ کردیم. حالا شما هم برای اطلاع مردم سراب بگویید در دیدار با خاتمی بودید یا نه؟
نصیرپور: مردم سراب نماینده خودشان را می شناسند.
خبرنگار: پس می ترسید، اگر نمی ترسید برای اطلاع مردم ایران بگویید در آن دیدار بودید یا نه؟
نصیرپور: (صدای قهقهه) شما کیهانی ها که لیست را دارید.
خبرنگار: نه ما از شما سوال می کنیم.
نصیرپور: حال شما خوبه؟
خبرنگار: حال ما خوبه، بالاخره نمی خواهید صراحتا بگویید در دیدار با خاتمی بودید؟
نصیرپور: خداحافظ (تلفن را قطع می کند)
گفت وگو با جمشید انصاری نماینده زنجان هم به این شرح است:
خبرنگار: آقای انصاری آیا در دیدار با خاتمی بودید؟
انصاری: الان نمی توانم صحبت کنم.
خاطرنشان می شود پیش از این خبرنگار ما با برخی اعضای اقلیت همانند محمدرضا تابش(اردکان) داریوش قنبری (ایلام) عبدالله کعبی (آبادان) پیمان فروزش (زاهدان) فرهاد دلق پوش(آستارا) سیروس سازدار (مرند و جلفا) انوشیروان محسنی (بندپی)، عبدالجبار کرمی (سنندج) امین شعبانی (سنندج) محسن نریمان (بابل)، سیدحسین هاشمی (میانه) و اقبال محمدی (مریوان) تماس گرفته بود ولی هیچ کدام از آنها پاسخگوی تلفن هایشان نبودند. همچنین شهریاری (بجنورد) نیز از پاسخ به سوال خبرنگار ما و روشنگری در این زمینه طفره رفت.
گفتنی است فراکسیون اقلیت مجلس هفته گذشته در یک جلسه خصوصی تصمیم گرفت که از انتشار محتوای دیدار با خاتمی و اسامی حاضران در آن جلوگیری کند.

منبع: کیهان



کلمات کلیدی :
قدرتمندتر
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:0 عصر

اکونومیست: ایران انقلابی با هر حرکت آمریکا قدرتمندتر می شود (خبر ویژه)

سیاست آمریکا در خاورمیانه با هر حرکتی بیشتر پیچ می خورد و در سوی دیگر، این ایران انقلابی است که قد می کشد و قدرتمندتر می شود.
نشریه انگلیسی اکونومیست ضمن انتشار این تحلیل به ارزیابی موقعیت رو به نزول قدرت آمریکا در منطقه پرداخت. اکونومیست نوشت: خاورمیانه منابع عظیم انرژی مورد نیاز جهان را در اختیار دارد و به همان اندازه بزرگ ترین دردسر سیاسی را هم دارد. جای تعجب ندارد که آمریکا در دهه اخیر بیش از پیش روی این منطقه متمرکز شد اما این تمرکز به خاطر بحران اقتصادی از یک سو و ظهور قدرت های نوین از سوی دیگر به هدر رفته است. در دهه پیش وقتی آمریکا به عراق به خاطر حمله به کویت حمله کرد، بدون هیچ چالشی در منطقه حاکم شد اما از 10 سال پیش اوضاع شکل دیگری پیدا کرد و ضربه ها و واکنش های منفی آغاز شد. به جای اینکه حمله به افغانستان و عراق در سال های 2001 و 2003 نفوذ آمریکا را بیشتر کند، دود آن در چشم کاخ سفید رفت. موفقیت اولیه در این جنگ ها برای آمریکا اعتبار به بار نیاورد و از سوی دیگر ایران انقلابی بود که قد کشید و قدرتمندتر شد.
نشریه انگلیسی اضافه می کند: سیاست آمریکا در خاورمیانه با هر حرکت بیشتر پیچ می خورد. اسرائیل که در ده سال گذشته بیش از 27 میلیارد دلار کمک نظامی از ایالات متحده دریافت کرده، به رغم تعهدها، مدام پیمان شکنی کرده و به کار غیرقانونی شهرک سازی یهودیان ادامه می دهد. دیگر متحد خاورمیانه ای و دریافت کننده کمک های مالی یعنی مصر، پدر آمریکا را درآورده تا یک مثلاً اصلاح سیاسی و درست در منطقه خاورمیانه انجام دهد. در عراق، آمریکا این همه هزینه مالی و جانی داد تا 9 ماه دولت نداشته باشد و دست آخر دولتی تشکیل شود که به جای انعطاف به آمریکا، علاقمند به ایران باشد. ایران هم که به رغم این همه حرف و تهدید و تحریم های آمریکا و متحدان، هنوز به سمت توسعه فناوری اتمی پیش می رود. حتی محبوبیت باراک اوباما در کشورهای عربی و مسلمان که پس از انتخابش بالا رفته بود هم پایین آمده است. وقتی از اعراب بپرسید کدام رهبر سیاسی را می پسندند، آن را انتخاب می کنند که علیه آمریکا و متحد نزدیکش یعنی اسرائیل قد علم کرده باشد.
نویسنده اکونومیست معتقد است: کشورهایی نظیر عربستان که زمانی واسطه و دست نفوذ آمریکا در منطقه بود، ضعیف و بی خود شده اند. عربستان نفت و ثروت زیادی دارد ولی شاهزاده های راس قدرت در آن پیر و فرتوت شده اند و برای کسب قدرت با هم می جنگند. زمانی آن ها می توانستند کشورهای عربی را پشت آمریکا به خط کنند اما الان حتی مصر نمی تواند دو جناح شکاف خورده حماس و فتح در تشکیلات خودگردان فلسطینی را دور هم گرد آورد تا با هم حداقل گفت وگو کنند. مبارک و آل سعود در میان کشورهای عربی دیگر نفوذ ندارند و در میان مردم کشورهای عربی، این «نافرمانی و مقاومت» است که طرفدار دارد. اسکات کارپنتر، از مقامات دولت جرج دبلیوبوش که الان در انستیتو مطالعات خاور نزدیک در واشنگتن کار می کند، می گوید: «هر قدر که متحدان ما ضعیف شوند، به همان اندازه هم ما ضعیف می شویم.»
اکونومیست با بیان اینکه «اشتباه های استراتژیکی و تاکتیکی آمریکا در این نزول قدرت موثر بوده است» می افزاید: ناکارآمدی در پیدا کردن سلاح های کشتار جمعی صدام پس از حمله به عراق و شکنجه در گوانتانامو و ابوغریب باعث شد قدرت اخلاقی آمریکا خدشه دار شود. ایران و متحدانش چون سوریه، حماس و حزب الله لبنان به دلیل این که فکر می کنند دست های آمریکا روی آتش افغانستان و عراق سوخته، می توانند بلوف های آمریکا را رو کنند چون می دانند تهدیدهای آمریکا برای حمله نظامی دیگر خریدار ندارد و عملی نمی شود. الان نشان می دهیم که چطور ممکن است به این نتیجه برسند. بیش از حدود 6 هزار خسارت جانی برای آمریکا در عراق و افغانستان و خرج بالا و صرف هزینه ای بالغ بر 1/1 تریلیون دلار باعث شده دیگر توانایی حرف زدن از جنگی دیگر، واقعیت نداشته باشد. هزینه نگهداری یک سرباز در منطقه سالانه حدود 500 هزار دلار است .
اکونومیست در عین حال تاکید می کند: برخی ناظران در واشنگتن می گویند هنوز مانده تا آمریکا طعم شکست را در خاورمیانه تجربه کند. پیچ خوردن سیاست های آمریکا باعث شده تا برخی بگویند تیم اوباما در خاورمیانه حتی بدتر از تیم جرج بوش عمل می کند. با وجود برخی پیشرفت ها در دولت اوباما، سختی های موجود جلوی موفقیت آینده را می گیرد. گری سیک که در زمان فورد و جیمی کارتر، در شورای امنیت ملی کاخ سفید بوده پیش بینی کرده که نفوذ در خاورمیانه با کاهش روبرو خواهد بود. اما حتی اگر نفوذ آمریکا ادامه داشته باشد، آیا ارزشش را دارد؟ آمریکا شاید روزی به این فکر کند که چرا این قدر خود را به دردسر انداخته و در مقابل قرار است چه چیزی که ارزشش را داشته باشد، دریافت کند؟

منبع: کیهان



کلمات کلیدی :
ترمز دستی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:57 عصر

کشیدن ترمزدستی وسط بزرگراه برای اقامه نمازمیت بر موسوی!(خبر ویژه )

«خاتمی مانند کسی است که با اهداف سیاسی صرف، سودای حضور دوباره در عرصه قدرت را در سر دارد. او خود را در مقام هدایت فرض کرده و ترمز دستی را در بزرگراه شرایط کشیده و دل در گرو بازگشت به عقب دارد».
این مطلب را محمدرضا شکوهی از عناصر ضدانقلاب مقیم فرانسه خطاب به میرحسین موسوی نوشت. وی در این نوشته که از سوی گویانیوز منتشر شده، به سخنان اخیر خاتمی در دیدار شماری از اعضای اقلیت مجلس می پردازد و می نویسد: این سخنان با چه توجیهی بود؟ و براساس کدام عینیت کدام بسترها در حاکمیت یا در میان مخالفان؟ پس از آن همه هزینه، خاتمی بر چه اساسی چنان سخنانی را بر زبان می آلاید که برخی از جملاتش تصویر تمام زشت اخلاقی در جامه سیاست ورزی است. اما سخنم رو به سوی موسوی است، یک همراه صادق و مومن و مخلص ]!![ اکنون آیا وقت آن نیست که مرز خود را با آنها که سودای قدرت دارند و ترمزدستی را در بزرگراه شرایط کشیده و دل در گرو بازگشت به عقب دارند، روشن کنید؟
نویسنده همچنین با تاکید بر ارادت خود نسبت به موسوی می نویسد: «باید با صراحت بگوییم، اعتماد شما به برخی از باندها و جریان ها اشتباه بوده، باندهایی که اهل انصاف و مسئولیت نیک آگاهند در پی چه هستند و جنبش سبز در خوشبینانه ترین حالت دکان ایده پردازی محفلی شان است. بی تعارف بگوییم شما مسئولید که راه خویش را از منفعت گرایان و بازیگران بی کفایت و فرومایه سیاسی در هر شان و جایگاه و ملبس به هر لباس سیاسی که هستند جدا کنید. ما در مورد بسیاری مطالب که شاید لازم بود پیشتر صادقانه به عرض و نظر شما برسد سکوت کردیم و اندکی را نیز ارسال کردیم و نیک می دانم که بیش و کم از چیستی و ماهیت اغلب آنها مطلعید. ما در مورد لزوم رهیدن از قوالب تعریفی کاذب و غیرواقعی و غیراصیل برای هویت های چندگانه جنبش سبز سکوت کردیم و در نهان به سمع و دیده انتقال دادیم. گفتیم هویت اقتصادی دروغین و بس مضری برای جنبش تعریف شده و مشخصاً باید گفت برش تحمیل شده است (هویتی که بخشی از معایب و آسیب ها و مضراتش را آنان که این سو و جبراً بیرون از گود ایفای نقش و ادای وظیفه و مسئولیت نشسته اند، در تزریق مبالغ خاص از سرمنشاء جریانی خاص در فلان شهر جنوب خلیج فارس ]دوبی[ تا بروکسل و لندن و ... لمس کرده و ضربه ای که بر صداقت و راستی در عرصه تقویت جنبش با توسل جبری به ابزار رسانه ای وارد آمده را به نظاره نشسته ایم). شما مرز جنبش را همچون مرز فکری و سیاسی خود با همراهان و دلبستگان نظر آقای خاتمی همچنین دفتر رئیس مجمع تشخیص صراحتاً عیان کنید. کوتاه آن که جمعی از عناصر شناسای سیاسی در پی سمت و سوی دیگری گزیدن هستند. راقم برای آقای خاتمی و جمعی از بزرگان در مجمع روحانیون و... حرمت قائل است اما نیک می دانید ایشان علی رغم تصوری که برخی دارند یار واقعی جنبش سبز نیست. شما خود تا حدودی بر این امر واقفید. کمی تأمل کنید. وقت واکنش است.
این تحلیل در حالی منتشر می شود که اغلب تحلیلگران در جبهه ضدانقلاب، اظهارات اخیر خاتمی را نشانه بن بست جنبش(فتنه)سبز و باعث ناامید کردن مخالفان جمهوری اسلامی عنوان کرده اند. این محافل می گویند سخنان خاتمی متضمن اعلام مرگ جنبش سبز است. به تازگی ارگان حلقه لندن (جرس) درباره سخنان خاتمی نوشت «سخنان خاتمی آن هم یک سال پس از افول جنبش سبز، بیشتر به شاخ و شانه کشیدن یک بازنده زیر تیغ برنده می ماند. او سعی در باز کردن راه دیگری دارد که لاجرم پیش نیاز آن، خواندن نمازمیت بر جسد جنبش سبز است!».

منبع: کیهان



کلمات کلیدی :
سیلی محکم ایران
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:55 عصر

المنار : سرنگون کردن دو هواپیمای جاسوسی سیلی محکم ایران به صورت غرب بود

اعلام سقوط دو هواپیمای جاسوسی غرب به دست ایران بر روی آب های بین المللی خلیج فارس سیلی جدیدی به صورت غرب بود، به ویژه آنکه این خبر مصادف شد با تصمیم آمریکا جهت پرواز هواپیماهای جاسوسی پیشرفته ای که قادر است به طور کامل از شهرهای افغانستان تصویربرداری کنند.
پایگاه خبری المنار در مقاله ای به قلم «نادر عزالدین »، ضمن پرداختن به اخبار اخیر سقوط دو هواپیمای جاسوسی به دست ایران در آبهای خلیج فارس، به بررسی اوضاع وخیم کنونی آمریکا در منطقه می پردازد و تمامی این سر و صداها را ناشی از بحرانی می داند که آمریکا با آن روبرو است.
به عقیده نویسنده این مقاله، اعلام سقوط دو هواپیمای جاسوسی غرب به دست ایران برروی آب های بین المللی خلیج فارس سیلی جدیدی به صورت غرب بود، به ویژه آنکه این خبر مصادف شد با تصمیم ایالات متحده جهت پرواز هواپیماهای جاسوسی پیشرفته ای که قادر است به طور کامل از شهرهای افغانستان تصویربرداری کنند؛ این جریان نشان می دهد پیام های ایران ابعاد و معانی مختلفی دارد، به ویژه آنکه هواپیماهای ساقط شده مجهز به سیستم پیشرفته ضد راداری هستند که به همین علت گفته می شده هدف قرار دادن آن در پیشرفته ترین کشورها نزدیک به محال بوده است.
از سوی دیگر تاثیرات این موضوع در عرصه درگیری های سیاسی پیرامون پرونده هسته ای میان ایران و غرب نیز قابل تأمل است. اعلام اولیه این موضوع کمی پیش از آغاز دور جدید مذاکرات که قرار است در ترکیه برگزار شود مطرح شده و به نوبه خود مصادف است با تلاش های سعودی- سوری پیرامون دادگاه بین المللی حریری که بازخوردهای آن در عرصه سیاسی لبنان آغاز شده است.
یک روز پس از این حوادث، اعلامیه دوم مطرح شد که عبارت است از تجهیز نیروهای دریایی ارتش به نسل جدید موشک های کروز ساخت داخل در مراسمی با حضور سرلشگر «احمد وحیدی » وزیر دفاع. با این اقدام شک ها به یقین تبدیل شد و پس از سلسله مانورهای نظامی سال گذشته این پیام به دوست و دشمن ارسال شد که امروز ایران بیش از همیشه آماده رویارویی با هرگونه درگیری است؛ مانورهای صورت گرفته تنها مانور ص رف نبوده بلکه نشان می دهد نباید توان نظامی ایران در عرصه های زمینی، هوایی و دریایی را نادیده گرفت.

منبع:  کیهان



کلمات کلیدی :
سبزها بیشمارند
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:12 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

نمی دانم چرا خیلی ها نمی خواهند قبول کنند که طرفداران سبزها بیشمارند.

شما هم باور نمی کنید؟

اگر باور نمی کنید به عکس زیر توجه کنید تا ثابت شود اشتباه می کنید:

توجه    توجه   توجه

طرفداران سبزها یا بهتر فتنه گران

حالا باورتان شد که سبزها لشگری بینهایت هستند؟

بیچاره پنگوئن ها و بیچاره نرم افزار فتوشاپ که توسط این نرم افزار بی گناه دست به چه گناهانی که نمی زنند!!!



کلمات کلیدی :


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats