سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
ادامه بحث ولایت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:30 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

... برای اینکه اگر اینها به این حالت نباشند، اگر ولایت نداشته باشند، اگر صددرصد به هم پیوسته نباشند و میان آنها اختلاف بوجود بیاید از برداشتن بار امانتی که بر دوش آنها است عاجز خواهند ماند.

نمی توانند این بار را به سرمنزل برسانند بعدها هم که جامعه اسلامی به یک امت عظیمی تبدیل میشود باز هم ولایت لازم است و اینکه در یک امت چگونه ولایت لازم است و برای چه لازم است بعداً ... خواهیم پرداخت...(با عرض معذرت قسمتهائی از کتاب چاپ نشده ).

باید به همدیگر متصل و مرتبط باشند تا بتوانند بمانند، اگر با هم چسبیده و جوشیده نباشند ماندن و ادامه حیاتشان ممکن نیست و بعنوان مثال جمع مسلمانان آغاز اسلام در میان جامعه جاهلی مکه، یا در اولی که به مدینه آمده بودند را یادآوری کردیم.

مثال دیگر آن، جمع کوچک تشیع در زمان خلافتهای ضد شیعی و ضد اسلامی در تاریخ آغاز اسلام است. مگر شیعه بآسانی میتوانست بماند؟ مگر حربه های تبلیغاتی، خفقان و اختناق، زندانها شکنجه ها و کشتنها ممکن بود اجازه بدهد که یک جمعی بماند آن هم یک جمع فکری مثل شیعه که اینقدر با قدرتهای زمان خودش تعارض داشت و موجب دردسر آنها بود اما چطور شد که ماند؟

برای اینکه ولایت، یک بهم پیوستگی و همجبهه گی عجبیبی میان شیعه ایجاد کرده بود تا در سایه این ولایت جریان تشیع بتواند در میان جریان های گوناگون دیگر محفوظ بماند، ....

 


انشاءالله از این پس حکایاتی از کرامات پیروان وشیعیان واقعی متصل به ولایت می آوریم تا هم تنوعی شود و هم تقویت سلوک بسوی یار                                                                                                                                                            

 

(شیخ حسنعلی نخودکی)

حکایت:  کربلائی رضای کرمانی، مؤذن آستان قدس رضوی نقل می کرد: پس از وفات حاج شیخ، هر روز بین الطلوعین، بر سر مزار او می آمدم و فاتحه می خواندم. یک روز در همانجا خواب بر من چیره شد، در عالم رؤیا حاج شیخ را دیدم که به من فرمودند: فلانی چرا سوره یاسین و طه را برای ما نمی خوانی؟   عرض کردم: آقا من سواد ندارم.

فرمودند: بخوان و سه مرتبه این جمله ها میان ما ردّ و بدل شد . از خواب بیدار شدم ، دیدم که به برکت آن مرد بزرگ، حافظ آن دو سوره هستم.  از آن پس تا زنده بود، هر روز آن دو سوره را بر سر قبر آن مرحوم، تلاوت میکرد.

نشان از بی نشانها ، ج 1 ص 50 حکایت 11

شیخ حسنعلی اصفهانی عارف ربانی

 



حدیث یار
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:45 صبح

امام باقر علیه السلام:

ای اباخالد نور امام در دل مؤمنین از نور خورشید تابان در روز روشنتر است.

کافی ج 1 ص 276

امام زمان تنها در بیابانها



کلمات کلیدی :
ادامه از قبل
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:27 صبح

... حالت به هم بستگی شدید کوهنوردان نشان دهنده و نمایشگر حالت بهم بستگی و جوشیدگی شدید مسلمانان آغاز کار است آیا این به هم بستگی  در زبان قران و حدیث یک اسمی دارد یا ندارد؟

آیا این پیوستگی مسلمانان جبهه آغاز دین که از هم جدایی پذیر نیستند، با دیگر جبهه ها به کلی منقطع اند، با خودشان هرچه بیشتر چنگ در چنگ و دست در دست هستند و به همدیگر گره خورده اند، آیا در قرآن و حدیث نامی دارد یا ندارد؟

بلی  نام این بهم پیوستگی، ولایت است .

پس ولایت در اصطلاح اولی قرآنی یعنی بهم پیوستگی و هم جبهه گی و اتصال شدید یک عده انسانی که دارای یک فکر واحد و جویای یک هدف واحد هستند، در یک راه قدم بر می دارند، برای یک مقصود تلاش و حرکت می کنند، یک فکر و یک عقیده را پذیرفته اند افراد این جبهه هرچه بیشتر باید بهم متصل باشند و از جبهه های  دیگر و قطبهای دیگر و قسمت های دیگر خودشان را جدا و کنار بگیرند چرا؟

برای اینکه از بین نروند، هضم نشوند، این را در قران ولایت می گویند پیغمبر جمع مسلمانان آغاز کار را با این پیوستگی و جوشیدگی بوجود می آورد اینها را به همدیگر متصل می کند، اینها را با هم برادر می کند، اینها را بصورت یک پیکر واحد در می آورد، بوسیله اینها امت اسلامی را تشکیل میدهد جامعه اسلامی را بوجود می آورد از پیوند اینها با دشمنها ، با مخالفین، با معاندین، با جبهه های دیگر که در آیات انشاء الله خواهید دید جلوگیری می کند، ما بین اینها و جبهه های دیگر جدایی می اندازد از پیوستن به جبهه یهود، از پیوستن به جبهه نصاری، از پیوستن به جبهه مشرکین، اینها را باز می دارد و هرچه بیشتر سعی می کند صفوف اینها را فشرده و به هم جوشیده بکند. ...



ادامه معرفت به ولایت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:7 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

جمعیتی که در اقلیت هستند ممکن است فکرشان تحت الشعاع فکر اکثریت قرار بگیرد عملشان، حیثیتشان،  شخصیتشان، ممکن است در لابلای حیثیت ها و شخصیتها و اعمال بقیه مردم که احیانا مخالف با آنها هستند گم، نابود و هضم بشود، و از بین برود برای اینکه اینها هضم نشوند، برای اینکه نابود نشوند، برای اینکه اینها بتوانند بعنوان یک جمعی باقی بمانند، تا در آینده ، جامعه اسلامی با دستهای استوار اینها بنا و اداره بشود و ادامه پیدا بکند و اینها یاوران پیغمبر باشند برای اینکه اینها بتوانند باقی بمانند اینها را هرچه بیشتر به یکدیگر متصل می کنند و هرچه بیشتر از سایر جبهه ها جدا می کنند مثل یک عده کوهنوردی  که از یک راه صعب العبور کوهستانی عبور می کنند.

ده نفر آدم عصا بدست در میان برفها باید یک راه باریک و پرخطر را طی کنند و از پیچ و خم گردنه ها بگذرند تا مثلا به قله کوه برسند به اینها گفته میشود به همدیگر بچسبید، کمربندهایتان را به هم به بندید، جدا جدا و تک تک حرکت نکنید که اگر تنها ماندید خطر لغزیدن هست اینها را محکم به یکدیگر جوش میدهند و علاوه بر اینکه به هم جوش میدهند می گویند با خودتان خیلی بار برندارید، باین طرف و آنطرف نگاه نکنید، فقط سرتان براه خودتان و حواستان به کار خودتان باشد و کمرها و دستها را محکم به همدیگر  که اگر یک نفر از اینها افتاد، اگر دو نفتر افتاد بقیه بتوانند او را نگهدارند...



کلمات کلیدی :
ادامه کتاب ولایت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:50 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

... اینها یک جمعیتی را تشکیل میدهند، پس پیغمبر اول کار وقتی که دعوت خود را مطرح میکند یک جمعیت بوجود می آورد، یک صف بوجود می آورد، یک جبهه در مقابل جبهه کفر ایجاد می کند این جبهه از چه کسانی تشکیل شده اسا؟

از مسلمانان استوار مؤمن، معتقد، نافذ القلب، از آن کسانی که لا تأخذهم فی الله لومة لائم   هیچ ملامت ملامت کننده ای آنها را از راه خدا بر نمی گرداند اینها مسلمانهای نخستین هستند که یک جبهه ای را در میان یک جامعه جاهلی تشکیل داده اند که همان مسلمانان صدر اسلام در میان جامعه جاهلی مکه هستند حال اگر بخواهند این جریان باریک که بنام اسلام و مسلمین بوجود آمده در میان آن جامعه جاهلی پر تعارض و پر زحمت باقی بماند، اگر بخواهد همین جمعیت و همین صف و همین جبهه نابود نشود و از بین نرود و هضم و حل نشود بایستی این عده مسلمان را مثل فولاد آبدیده به همدیگر بتابند، این مسلمانها را باید آنچنان به هم متصل و مرتبط کنند که هیچ عاملی نتواند اینها را از یکدیگر جدا کند به قول امروزیها و فرهنگهای امروزی یک انظباط حزبی بسیار شدید و سختی را باید در میان این افراد مسلمان برقرار کنند باید اینها را هرچه بیشتر بهم بچسبانند، هرچه بیشتر به هم بجوشانند و گره بدهند و هرچه بیشتر از جبهه های دیگر، از جریانهای دیگر، از انگیزه های مخالف، دور نگهدارند چون اینها در اقلیتند...

 

برای ادامه با ما باشید...



آنچه تا حالا خواندیم
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:58 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

طی چند روز گذشته بخشهائی از کتاب ولایت را خواندیم . معنی ولایت در میان افکار عمومی با معنی ولایت در قرآن و احادیث فرق هائی دارد که باید درخصوص آن کار کنیم و آنچه یافتیم با دیگران هم درمیان بگذاریم و در این جهاد فکری و عقیدتی سهمی برای خود کنار بگذاریم .

امروزه شیعه امیرالمومنین علی علیه السلام باید بیدار و آگاه باشد و آگاهانه فکر کند و آگاهانه عمل کند. امروزه که دوره آخرالزمان هست دامهای شیطان وشیطان صفتان بیشمار گشته مهمتر اینکه این دامها خود را در لباس درستی ها و راه راست پنهان کرده اند و تنها با نور ولایت است که میشود چهره واقعی این شیاطین را شناسائی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی ایران در بخشی از سخنانشان اورده اند:

چرا امیرالمومنین علی بن ابیطالب با آن قدرت الهی، با آن علم متصل به معدن الهی ، با آن نیروی اراده، با آن زیبایی ها و درخشندگی هایی که در شخص آن بزرگوار وجود داشت، با آن توصیه هایی که پیامبر اکرم درباره او کرده بود چرا در زمان خودش در همین مدت کوتاه نتوانست ریشه بدی را بخشکاند خود آن بزرگوار را از سر راه برداشتند...

چرا؟ (چون) زمینه را نامساعد کرده بودند، زمینه را زمینه دنیا طلبی کرده بودند... عدم آمادگی این جور فاجعه به بار می آورد آن وقت امام زمان تشریف بیاورند در یک دنیای بدون آمادگی همان خواهد شد. باید آمادگی باشد...

 

کتاب را ادامه خواهیم داد...



ادامه کتاب ولایت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:2 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

... گفتیم که بحث ولایت را میخواهیم از ریشه شروع کنیم.

در آغاز که پیغمبر فکر اسلامی را می آورد و دعوت پیغمبر شروع میشود، آیا پیغمبر به تنهائی می تواند یک جامعه را اداره کند؟ آیا یک جامعه ، تشکیلاتی نمی خواهد که عده ای این تشکیلات را اداره بکنند؟

سربازی که از این جامعه دفاع کند و دشمنان این جامعه را به جای خود بنشاند نمیخواهد؟ کسانی که پیغمبر را یاری کنند و دعوت نبی را نشر بدهند لازم نیستند؟

البته که لازم هستند و همه این کارها باید از طریق اسباب معمولی انجام بگیرد پیغمبر می آید برای اینکه بتواند جامعه مورد نظر را که همان کارخانه انسان سازی است تشکیل دهد و برای اینکار احتیاج به یک جمع بهم پیوسته متحد دارد که از اعماق قلب، مؤمن و معتقد به این مکتب بوده و با گامهای استوار پویا و جویای آن هدف باشند یک چنین جمعی را پیغمبر در اول کار لازم دارد لذا نخستین کار پیغمبر فراهم آوردن و درست کردن این جمع بهم پیوسته است که بوسیله آیات قرآن و با مواعظ حسنه باید بوجود آورد « ادع الی سبیل ربک بالحکمة و الموعظة الحسنة » (ای رسول ما خلق را به حکمت و برهان و موعظه نیکو براه پروردگارت دعوت کن) سوره نحل آیه 125

و پیغمبر با مواعظ حسنه، با آیات قرآن، با نفوذ کلام نبوی دلهائی را بسوی راه پروردگار جذب می کند و آنها را در اول کار در اطراف خود جمع می نماید...

 

ادامه دارد...



ادامه...
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 6:58 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

در جامعه های غیر اسلامی و غیر الهی آدمها می خواهند خوب باشند ولی نمیتوانند، می خواهند متدین باشند ولی نمی توانند، می خواهند ربا ندهند و ربا نخورند می بیینند نمی شود، زن دلش می خواهد از عفت اسلامی خارج نشود محیط او را در فشار میگذارد، همه عوامل و انگیزه ها انسان را از یاد خدا دور می کند، عکسها و نمایش ها و رفت و آمدها و معاملات و گفتگوها همه انسان را از خدا دور می کند و ذکر خدا را با دل انسان بیگانه می کند ولی در جامعه اسلامی عکس این قضیه است.

در جامعه اسلامی بازارش ، مسجدش ، دارالحکومه اش ، رفیقش ، خویشاوندانش، پدر خانواده ، جوان خانواده، همه و همه انسان را به یاد خدا می اندازد، به طرف خدا می کشانند، با خدا آشتی میدهند، با خدا رابطه ایجاد می کنند، بنده خدا میسازنند و از بندگی غیر خدا دور می کنند، اگر جامعه اسلامی زمان پیغمبر پنجاه سال ادامه پیدا می کرد و همان رهبری بر سرکار می ماند و یا بعد از پیغمبر علی بن ابیطالب علیه السلام یعنی همان رهبری که پیغمبر معین کرده بود جای پیغمبر می نشست، مطمئن باشید که بعد از پنجاه سال همه آن منافقین به مؤمنین واقعی تبدیل میشدند.

اگر می گذاشتند که حکومت نبوی و علوی دنبال یکدیگر ادامه پیدا بکنند آن جامعه انسان ساز بطور قطعی همه آدمهای غش دار را هم بی غش می کرد، همه دل های منافقین را هم مؤمن می کرد، همه کسانی که روحشان با ایمان نبود نیز آشنا با خدا و با ایمان می شدند، این طبع جامعه اسلامی است پیغمبرها می آیند که یک چنین جامعه ای درست کنند.

وقتی این جامعه درست شد مثل کارخانه انسان سازی ، گروه گروه و خیل خیل مردم مسلمان میشوند هم مسلمان ظاهری در ظاهر امور اسلامی و هم مسلمان مؤمن قلبی و واقعی و باطنی . پس پیغمبر برای یک چنین کاری می آید.

 

ادامه دارد...



ادامه از قبل...
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:14 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

همچنانکه پیغمبر به مدینه آمد و در مدینه یک جامعه ای تشکیل داد که در رأس آن جامعه خدا حکومت می کرد و عملا سر رشته حکومت بدست نایب خدا، یعنی رسول الله بود که مقررات را وضع و اجرا میکرد و هدایت و رهبری و اداره جامعه را بعهده داشت.

در یک چنین جامعه ای که همه چیز از خدا است، نماز جماعت و خطبه پس از نماز با سرود میدان جنگ یکی است در همان مسجدی که پیغمبر خدا در آنجا می ایستاد و اقامه نماز جماعت میکرد و برای مردم منبر میرفت و صحبت میکرد و درس میداد و تزکیه و تعلیم میگرد . درهمان مسجد بود که علم جهاد را می آوردند و پیغمبر آنرا می بست و بدست اسامة بن زید و یا بدست یک فرمانده مؤمن دیگر می سپرد که بروید   انطلقوا علی اسم الله   با نام خدا حرکت کنید و آنگاه دستورات لازم را برای پیروزی بر دشمن صادر میفرمود، در همین مسجد بود که پیغمبر خدا حد جاری میگرد، در همین مسجد بود که دادگستری پیغمبر تشکیل می شد در همین مسجد اداره کار و اقتصاد پیغمبر تشکیل می شد در همین مسجد زکات جمع و پخش می شد، هم درس بود، هم نماز و نیایش بود، هم سرود میدان جنگ بود، هم مال و اقتصاد بود و خلاصه هم دنیا و هم آخرت یکپارچه و یک کاسه زیر رهبری پیغمبر در خانه خدا انجام میشد این جامعه اسلامی است، پیغمبران می آیند که یک چنین جامعه ای درست کنند، در این جامعه هر که بیاید انسان میشود اگر انسان کامل هم نشود مجبور میشود به رفتار انسانها حرکت کند، هر که بخواهد در جامعه پیغمیر خوب باشد می تواند خوب باشد در حالیکه در جامعه های غیر الهی این چنین نیست...

 

ادامه دارد...



ادامه بحث از کتاب ولایت ...
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:24 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

... جامعه اسلامی چیست؟ و دارای چه ماهیتی است؟
البته اینها بحث های دیگری است که در روال بحث ما نیست اما برای اینکه این گوشه مطلب هم مختصری روشن شده باشد لازم است توضیح مختصری بدهیم جامعه اسلامی یعنی آن جامعه ای ، آن تمدنی، که در رأس آن جامعه خدا حکومت می کند قوانین آن جامعه، قوانین خدایی است، حدود الهی در آن جامعه جاری میشود، عزل و نصب را خدا می کند، در مخروط اجتماعی اگر جامعه را به شکل مخروط فرض و ترسیم کنیم همچانکه معمول و مرسوم عده ای از جامعه شناسان است - در رأ س مخروط خدا است و پایین تر از خدا همه انسانیت و همه انسانها هستند، تشکیلات را دین خدا بوجود می آورد، قانون صلح و جنگ را مقررات الهی ایجاد می کند، روابط اجتماعی را، اقتصاد را، حکومت را، حقوق را، همه و همه را دین خدا تعیین می کند و دین خدا اجرا میکند و دین خدا دنبال این قانون می ایستد این جامعه اسلامی است...





 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats